Sam & Max: The Devil's Playhouse: The City That Dares Not Sleep
Obrovský zmutovaný Max útočí na mesto. Vy ste v laboratóriu Mamy Boscovej a s vami je tu aj Anton Papierwaite spojený s Yog-Soggothom, agent Superball teraz po Maxovom zmutovaní pôsobiaci ako prezident a pripravujúci sa na nukleárne zničenie Maxa, Chippy, Bob a Curt, stroje z COPS a prekvapivo aj pán Featherly sliepka, ktorá s vami hrala v televíznom seriáli v prvej sezóne. So všetkými si pohovorte a napokon s Mamou Boscovou, ktorá vám pomoc síce odmietne, ale pomoc ponúknu Papierwaite s Norringtonom. To je fajn, ale potrebujete ešte ďalšie obory, aby ste uspeli. V tom prichádza Sybil Pandemik, ktorá sa zjavne vrátila z medových týždňov, kde bola s manželom, hlavou Abrahama Lincolna a zjavne to prinieslo svoje ovocie, keďže je tehotná. Je ochotná vám pomôcť, vzhľadom na svoju bohatú minulosť striedania profesií, takže máte tím pripravený.
Vyvezte sa hore výťahom a vyjdite von za Sybil. Tam uvidíte Abrahama Lincolna, ktorý už nie je len hlava, ako velí armáde robotov. So Sybil si môžete pohovoriť o úpravách vášho auta Desota, ktoré je prispôsobené na cestu po Maxových vnútornostiach, ale žiaľ nemôže jazdiť po ceste, tak musíte zariadiť, aby ho Max zjedol. Prejdite ďalej, kde sú Flint Paper a starý Stinky. Keď Flint odíde, oslovte Stinkyho a pohovorte si. Má tu nákladiak s tonou cornmealu/ kukuričnej múky, no nepohne s ním. Spýtajte sa na Corndogy a dá vám bez problémov svoj recept na ich výrobu. Potom odíde. Vezmite krabicu Corndogov pri aute a keď spomeniete, čo je v nej, vrhnú sa k nej spóry Maxa. Uvedomíte si, že Max ich má rád a keď sa na to vrhajú spóry, pôjde po corndogu aj samotný Max. Prezrite si recept. Jednu položku už máte a to vodu. Pri laboratóriu, povyše nákladiaka, je Maxova šľapaj plná vody. Múka je tu v nákladiaku, no sami ju do vody nedostanete. Pri nákladiaku použite v inventári corndog a ukážete ho Maxovi. Keď ho zbadá, tak zamávajte (máte možnosť len zjesť corndog, alebo zamávať ním) a on sa načiahne a chytí nákladiak. Presuňte sa k vode a tam zjedzte corndog. To Maxa naštve a vysype múku z nákladiaku do vody.
Bežte napravo k Sybil a opäť pri vašom aute vytiahnite corndog. Zamávajte ním na Maxa a ten uchopí Desoto. Bežte k vode s múkou a tam corndog zjedzte, čím Maxa zas naštvete a hodí auto do cesta.
Teraz vylezte po požiarnom rebríku na strechu budovy. Tam je nádrž plná rastlinného oleja (predposlednej prísady), no pred ňou natáča televízny štáb, kde sú opäť vaši starí známi. Redaktor je Satan a kameraman upír Jurgen. Môžete si s nimi pohovoriť a hlavne sa spýtajte na „za scénou“ (behind the scene) a Satan na chvíľu položí mikrofón. Kým sa upraví, použite na mikrofón corndogy a vymeníte mu ich. Keď sa upraví, vezme do ruky miesto mikrofónu corndog. Keď ním zamáva, Max sa ho pokúsi chytiť, no chytí nádrž s olejom, ktorú od zlosti rozdrví a olej vytečie do vášho cesta. Už vám chýba len vajce.
Oslovte v laboratóriu pána Featherlyho a požiadajte ho o vajce. Je ochotný, no nemôže, keď sa na neho všetci pozerajú. Oslovte COPS, tí sa otočiť nemôžu, tak im povedzte, že je tu nebezpečný vírus a oni sa reštartujú na 30 sekúnd. Oslovte Mamu Boscovú a spýtajte sa na Dimenzionálny destabilizátor. Stále sa ho snaží spojazdniť, aby poslala Yog-Soggotha do jeho dimenzie. Požiadajte ju, nech to skúsi. Na 15 sekúnd pošle preč Norringtona a ona sa otočí, aby sa venovala stroju. Potom len povedzte agentovi Superballovi, nech sa otočí a pán Featherly znesie vajce.
Vybehnite opäť von a hoďte vajce do cesta. Do cesta sa vrhnú Maxove spóry a vytvorí sa gigantický corndog. Aktivujte ho a spolu s Papierwaitem/Yog-Soggothom a Sybil Pandemik sa necháte zožrať Maxom.
Dostali ste sa do Maxovho žalúdku. Max práve jedol a tak je omámený, treba ho nabudiť, aby fungovalo potrubie vedúce do mozgu. Na prostrednej linke je mixér na spracovanie jedla. Vsypte doň kávu (tú máte od začiatku, fasovali ste ju od vlády, aby vás neuspali Maxove spóry) a to Maxa nabudí. Teraz funguje tunel do mozgu, tak doň naskočte.
V mozgu zistíte, že príčinou jeho zmeny je nádor temnej hmoty. Prezrite si ho a keď sa ho dotknete, zistíte, že je pod prúdom. Skúste otvoriť dvere naľavo od nádoru a všetci zmiznete. Vy sa objavíte opäť v žalúdku a vaši spoločníci v iných častiach tela. Max sa vám snaží zabrániť v prístupe k mozgu svojimi silami. Sybil dostane nápad, že dostatočné množstvo elektriny by ho vyradilo. Mama Boscová dodá, že toľko elektriny je len v elektrárni, takže musíte ovládnuť jeho telo, aby ste ho tam dostali.
Vráťte sa trubicou naspäť hore do mozgu a tam prejdite trubicou so symbolom nôh. Tam nájdete Sybil, ktorá povie, že zistila, ako ovládať Maxove nohy. Vojdite do trubice so symbolom truhlice. Dostanete sa do Maxovho skladu. Naľavo na polici si všimnite švábiu farmu. Z vajíčka sa vyliahne malý šváb. Chyťte sa káblov na zemi a zmeníte sa na vysávač. Kliknite na švábiu farmu a začnete víriť po miestnosti. Smerujte sa tak, aby ste niekoľkokrát narazili do police s farmou a tá spadne dole a vy vysajete malého švába. Potom sa vráťte naspäť do centra nôh k Sybil, to vás premení naspäť na Sama.
Ak si skúsite pohovoriť so Sybil, tak to kazí fakt, že Max premieta nahlas Samove myšlienky, ktoré nie sú práve najprívetivejšie voči Sybil. Ukážte radšej Sybil malého švába a presvedčíte ju, že vám záleží na „potomkoch“ a ona začne pracovať na Maxových nohách, ktorého tak môžete ovládať.
Vráťte sa do mozgu a odtiaľ do trubice s označením rúk. Tu je Papierwaite, ktorý prišiel na to, ako ovládať ruky. No najprv je potrebné anulovať pôvodné príkazy. Choďte k stroju naľavo a máte mu prečítať, čo zobrazuje. Prečítajte, čo tam vidíte, no opäť sa do toho vloží Max a svojimi silami povie vašimi ústami opak toho, čo chcete povedať.
Musíte to čítať teda naopak, aby ste to povedali správne. Keď je noha, poviete ruka, keď je pravá (R - Right), poviete ľavá (L - Left) a naopak. Vymeniť musíte aj ostatné veci (napríklad miesto náboja povedať boxer a podobne), no stačí sa vám orientovať na ruky a nohy zo štyroch možných odpovedí ľahko určíte, ktorá je tá správna. Musíte to trikrát zvládnuť a Papierwaite takmer získa ovládanie Maxových rúk, no objaví sa radiácia a Sama uspí. Musí zohnať niekoho, kto radiácii odoláva. Keď sa po ožiarení uistí, či je malý šváb v poriadku, ten mu povie, že šváby prežijú všetko.
Vráťte sa z mozgu do žalúdku a pri chladničke použite na tanier s corndogom vášho švába z inventáru. Tým zariadite, aby mal Max chuť na šváby. Prepnite sa na Maxa, keďže máte vďaka Sybil ovládanie jeho nôh. Smerujte Maxa mestom k svetlám z reflektora, to je vaša štvrť. Keď sa tam priblížite, uvidíte ako sa zhovárajú Stinkyna a Sal. Príde Max a keďže ste zariadili, že má chuť na šváby, tak Sala zožerie. Prepnite sa späť na Sama a oslovte v žalúdku Sala. Povedzte mu, čo treba spraviť a on to spraví. No zdá sa, že šváby predsa len nie sú odolné voči radiácii a Sal zomiera.
Teraz ovládate aj ruky, tak sa prepnite na Maxa a zájdite k elektrárni v parku. Aktivujte ju a Max sa chytí energetických zdrojov, čo ho skratuje. Opäť ste Sam, tak v mozgu choďte do dverí naľavo od nádoru. Za dverami sa nachádza Super Ego a veľké odhalenie. Super-Ego je znechutené Maxom a chce ho zabiť, čím zanikne aj on. A chce to spraviť tak, že preťaží Maxov mozog, ktorý exploduje a zničí aj časť Spojených Štátov. Jeho mozog je už v kritickej fáze a nemáte to ako zastaviť. A elektrickým výbojom, ktorý ste spôsobili, bola zničená aj väčšina psychických hračiek v Maxovej pamäti.
Choďte naľavo od Super-Egovho stolu a na stene otvorte skrinku a vypnite vypínač, čím zrušíte prívod elektriny do nádoru. Pozrite si projektor a knihu spomienok. Momentálne je tam len jedna. Ego vám vysvetlí, že sa môžete premietnuť len do verzie samého seba, teda do predka, alebo klonu.
Vráťte sa do hlavnej haly mozgu a pohovorte si s Papierwaiteom a Sybil. Nemôže vyrezať nádor, pretože je v ňom súčasť temnej dimenzie a tak ho môže odstrániť len hračka robota z minulého dielu. Hoci sa zdalo, že všetky hračky moci boli zničené, tak robot to evidentne prežil a mal by ho mať generál Skun-Ka´pe.
Prepnite sa na Maxa a musíte mu nazbierať nové spomienky. Môžete si zapamätať rôzne miesta po meste, no pre vás podstatné je nájsť uprostred nad budovami loď generála Skun-Ka´peho a aktivovať spomienku na ňu. Keď sa vám to podarí, tak sa prepnite naspäť na Sama. Vráťte sa do miestnosti Super-Ega a použite knihu spomienok pri projektore a navoľte spomienku na generálovu loď.
Ocitáte sa v tele jedného z klonov zajatých generálom. Všetky sú zavreté a nemáte sa ako dostať von, ale máte tu ďalšie dva klony v susedných celách. Kliknite na symbol pyramídy s okom a môžete sa prepínať medzi ostatnými klonmi. Zvoľte toho naľavo (SP-42-X) a objavíte sa v jeho tele. Otvorte skrinku s poistkami, potom sa napite vody z napájadla na mrežiach a opľujte poistky. Potom sa prepnite do klonu oproti (HW-021-S). Nechajte ho behať v kolese, čím stabilizuje loď po skratovaní poistiek a vy sa automaticky presuniete do tela prvého klona. Aktivujte zadnú stenu vašej cely a odhalíte tam drôty. Keďže ste skratovali poistky, tak sa ich dotknite a dostanete sa z cely.
Prejdite dverami napravo a dostanete sa na poschodie, kde je nádoba s mozgom. No nie je to kamoš Gordon, ale Sammun-Mak. Pohovorte si s ním, no hlavne sa dookola pýtajte na krtomužov, čo ho bude rozčuľovať a otvorí dvore naľavo, z ktorých vyjde starý Stinky. Oslovte ho a zistíte, že je to jeden z generálových vojakov, ktorý si vymenil mozog so Stinkym. Keď toto zistíte, spýtajte sa na generála a prezradí vám, že je v sklade. Prepnite sa teraz späť do Samovho pravého tela a tam sa prepnite zas na Maxa. Ako Max nájdite okrúhlu budovu, pod ktorou je klonovacia komora. Je v dolnej časti, blízko parku s elektrárňou. Aktivujte spomienku na klonovaciu fabriku.
Vráťte sa späť do tela Sama, otvorte knihu spomienok a zvoľte spomienku na klonovacie zariadenie a presuňte sa tam.
V klonovacom zariadení bojuje s klonmi Skun-Ka´peho goríl Flint Paper. Stinkyna a generál sú na riadiacej plošine odhodlaní dobyť svet s armádou goríl. Vy sa presúvate do tela klona, na ktorom je výbušnina. Skúste vykročiť vpred, no je tam neviditeľná laserová sieť. Napravo je na krabici veľmi príhodne umiestnený stroj na hmlu, tak ho zapnite a uvidíte laserové lúče. Aktivujte ich a Sam, keďže ovláda jogu, sa cez ne dostane. Na krabici pred vami je projektor a na zemi kamera a fotografia koláča, o ktorom, ako Flint vysvetlí, si Stinky myslel, že je magický a že z neho vznikla Stinkyna (čo je trochu zvláštne, lebo v závere druhej sezóny, kde boli Sam a Max v pekle, bolo potvrdené, že Stinkyna bola čarovným koláčom). Vezmite si fotku koláča. Ak ju použijete na kameru, Flint vám povie, že preto donútila Stinkyho myslieť si, že ju stvoril, aby zmenil svoj závet a odkázal reštauráciu jej. Na kameru použite fotografiu krabice hračiek (ktorú mal tento klon Sama z úplne neznámeho dôvodu pri sebe) a projektor vytvorí obraz krabice. To oklame generála, ktorý opustí plošinu. Pohovorte si s ním a žiadajte od neho hračku robota. Na oplátku mu ponúknite, že neodpálite bombou krabicu s hračkami a dá vám robota. Potom len prejdite chodbou (pri odchode upozorníte na gorilu, ktorá je v skutočnosti starý Stinky) do továrne Mamy Boscovej a automaticky sa necháte zjesť Maxom a pravý Sam tak získava robota.
Tam použite robota na chápadlá pred šachtou a potom ho dáte Sybil. Tá sa chystá zničiť nádor, keď jej v tom odtečie plodová voda. Chce ihneď odísť, aby nerodila v Maxovi. Vy sa neviete rozhodnúť, ale Maxove spóry sa ozvú, aby ste zachránili Sybil. Tento akt sebaobetovania presvedčí Super-Ego, že je Max hodný záchrany. Povie, že sa postará o nádor a vy máte zachrániť Sybil. Prezrite si šachtu, pred ktorou boli chápadlá. Je to šachta na plač a mohli by ste sa ňou dostať von, len treba Maxa rozplakať.
Choďte ku gramofónu a pozrite si skrinku s Maxovými audio novelami. Sú štyri, môžete si ich vziať a na gramofóne prehrať, no podstatná je len jedna z nich a to „Are you there, great bear spirit?“ (Si tam, veľký duch medveďa?). Tento príbeh Maxa rozplače. Aktivujte slznú šachtu a všetci traja opúšťate Maxovo telo. Zomierajúci a vybuchujúci Max sa teleportuje preč. Na lodi generála Skun-Ka´pea sa generál a Stinkyna vydávajú dobyť nejakú inú planétu, keď Stinkyne zazvoní mobil. Sem sa teleportoval Max, aby vybuchol a vzal ich so sebou a neohrozil zem. Mama Boscová sa snaží naklonovať Maxa, no potrebuje vzorku jeho DNA. Dajte jej z inventára kúsok Maxovho sopľu, ktorý vám zostal potom, ako vás vykýchol. No žiaľ, nezaberie to. Počas titulkov kráča smutný Sam ulicami, no na záver sa objaví časový výťah a z neho vystúpi - Max. Max z minulosti, ktorý spomenie, že Sam z minulosti sa zmenil na obrovskú príšeru a tak ho musel odpáliť. Spoločne nastúpite do výťahu v ústrety novým dobrodružstvám.
Trochu to tu už domotali a prekombinovali, aj s humorom to bolo trochu slabšie než predtým, ale stále je to výborná vec z takýchto epizodických, ľahkých adventúr a snáď sa dočkáme aj štvrtej série.