Určitě jste již zaznamenali, že mnoho studií a vydavatelů odsunuje vývoj pro osobní počítače na druhou kolej. S tím v první řadě nesouhlasí ti hráči, kteří vidí v přechodu na konzole a jejich gamepady něco podobně zvráceného jako vegan v omeletě z domácích vajec, ale problém s tím má také uznávaný boss studia Irrational Games (Bioshock) Ken Levine.

Ten PC brání a tvrdí, že bude vždy „hnacím motorem inovace“. Zároveň prý nemá rád, když některý vývojář tvrdí, že chce být ve svém volném čase co nejdále od PC: „'Poslední věc, kterou bych chtěl doma udělat po dlouhém dni u počítače, je zapnout ho.' Tak toto slyším od vývojářů neustále, ale ode mě byste to neslyšeli.“

„Když už na to přijde, já jako hráč jsem jednoznačně pro PC. Mám rád hry, které na něm můžu hrát a mám rád také ergonomii ovládání,“ prohlašuje Levine.

Zároveň jedním dechem dodává, že velkým plusem PC jako platformy je kreativita a naprostá volnost ve vývoji pro tuto platformu: „Někdy je to katastrofa, vlastně obvykle je to katastrofa. Většina nápadu stojí za starou belu, ale je tu Steam, jsou tu modeři, a také je tu Minecraft. Jednoduše, pokud chcete vidět budoucnost hraní, kupte si PC a dávejte pozor, jelikož ta věc na vašem stole je křišťálová koule.“

A víte co? Má vlastně pravdu, protože jak Steam, který nastartoval digitální distribuci her, tak modeři, díky nimž se teď můžeme těšit na Portal 2, vždy začínali na PC. A s tímto krásným pocitem teď můžete vy, PC vlastenci, spokojeně usínat.