Gothic 2

04.04.2011 12:11

Gothic II je naozaj skvelá hra. Nenechajte sa odradiť trochu odlišným ovládaním a spôsobom boja. Je to celý nový svet, kto hral Morrowind, tak to pozná. Snažil som sa spísať väčšinu vecí, ale je viac než isté, že mi niečo mohlo uniknúť, tak ak hľadáte v návode práve to, ľutujem. V hre môžete vstúpiť do troch gíld. Milícia (Paladini), Mágovia a Žoldnieri. Pri prvom hraní sa mi najľahšie zdalo byť paladinom. Návod som teda písal pre postavu paladina, ale to by nemalo vadiť, pretože deväťdesiat percent vecí môžu splniť všetky typy postáv. No sú tu niektoré veci, ktoré smie len paladin. Na záver som spísal aspoň prvé úlohy mágov a žoldnierov, aby vám to pomohlo pri vstupe do hry, ale dlhodobé následky vstupu do týchto gíld tu nenájdete.
Na záver úvodu sa chcem poďakovať Tomášovi Babčanovi, ktorý mi pri hre naozaj veľmi pomohol.


Pár tipov:

  • V hre je rozdiel, niekoho zbiť a zabiť. Ak bojujete s nepriateľom, tak ho automaticky zabijete. Pokiaľ bojujete s neutrálnou postavou, ktorá vás napadne, alebo pokiaľ ju napadnete vy, tak keď jej znížite ukazovateľ života na minimum, padne na zem a chvíľu sa nehýbe. Zatiaľ postave môžete zobrať zbraň a veci, ktoré má pri sebe. Tiež ju môžete zabiť, kým leží. Ak ju nezabijete, po chvíli sa postaví a žije si ďalej, akurát s vami väčšinou odmieta komunikovať. Pokiaľ si zaobstaráte kúzlo zabudnutia, tak môžete takto doraziť postavu, okradnúť ju a ešte kým je na zemi, očarovať ju tým kúzlom. Keď sa preberie, nič si nepamätá. Môžete kradnúť aj so schopnosťou pickpocket, ale týmto spôsobom môžete ukradnúť zväčša len mešec, alebo kľúč, ktorý má postava, ale ostatné veci nie.
  • Vždy si čítajte, všetky listy, či knihy, ktoré získate. Častokrát je jasné čo treba spraviť, ale nedá sa to spraviť, lebo postava to akože nevie, kým si to neprečíta.
  • S niektorými postavami sa môžete dať dohromady a sprevádzajú vás odniekiaľ niekam. Väčšinou keď ste ako spoločníci, tak získavate body aj za tých zabitých nepriateľov, ktorých zabije váš spoločník. Pokiaľ zabije nepriateľa postava, ktorá s vami nie je spolčená, tak body nezískate. Zo začiatku, kým ste slabí a nejaká potvora vám veľmi vadí, tak ju odlákajte k ľuďom, ktorí ju sami napadnú. Potom sa snažte dať jej poslednú ranu vy, aby ste získali body.
  • Keď zabijete neutrálnu postavu, tak vás napadnú ľudia stojaci okolo, ak vás zbadajú. Ak niekoho len zbijete, tak vás nebude mať rád a máte zlú reputáciu. Vyrieši to zaplatenie pokuty u predstaviteľa zákona. Tiež je tu však vec, že keď nie sú svedkovia, nie je ani zločin.
  • Doporučujem zabíjať všetkých nepriateľov, na ktorých máte, lebo každý bod je dobrý. V Gothicu sa peniaze a skúsenosti získavajú naozaj pomaly. A ešte, v hre je pár drobností, ktoré sú úplne nanič, ale je sranda, že si to môžete vyskúšať. Môžete napríklad píliť drevo, rýľovať pôdu, zametať dlážku, dolovať v bani, fajčiť, alebo si upiecť surové mäso na sporáku, či nad ohniskom.

 

Úvod

Porazili ste mocného nepriateľa Sleepera. Pád magickej bariéry vás však uväznil pod troskami a hrozila vám istá smrť. O vašu záchranu sa pokúšal čarodej Xardas a na trinásty deň sa mu podarilo vás preniesť do svojej veže. Tu vám oznámi, že aj keď bol Sleeper porazený, pred jeho odchodom z tohto sveta však vyriekol slovo Moci, ktorým povolal do boja stvorenia temnôt, na čele s drakmi. Tiež vám prezradí, že jedinou možnosťou ako sa brániť, je získať amulet Eye of Innos. Je to artefakt, ktorý strážia paladini v meste Khorinis. Môžete ho nosiť len vy a tiež vám pomôže obnoviť vašu stratenú silu, preto sa musíte vydať do Khorinisu.



Chapter I: The Menace

A. Xardasova veža

Prezrite si vežu a vezmite si užitočné veci. Ako zbraň môžete použiť palicu, ktorá je medzi drevom pri kozube. Tiež si prečítajte knihy s radami do hry. Na poschodí je kľúč a truhla s nejakým vybavením.

Keď ste pripravení, vybehnite z veže a vydajte sa po ceste do mesta. Naľavo budete míňať vodopád s jazierkom. Pri ňom je vchod do jaskyne. Zatiaľ v nej môžete poraziť jedine goblinov, od ktorých získate nejaké zlato naviac. V druhej časti jaskyne sú Young Field Rideri, ktorý sú zatiaľ nad vaše sily. Tiež je tu prechod do údolia, kde stretnete starého známeho z Gothic I - Lestera. Dozviete sa o udalostiach po porazení Sleepera a tiež o útoku z bariéry. Tiež vám povie o tieňoch, ktoré videl v údolí, vy mu odporučte, aby sa stretol s Xardasom. Cestou do mesta sa stretnete s Banditom. Uvíta vás otázkou odkiaľ prichádzate. Ak odpoviete od Xardasa, tak na vás hneď zaútočí. Ak odpoviete neurčito, že z hôr, tak vám oznámi, že niekto by sa s vami rád stretol a môžete sa rozhodnúť, či ho budete nasledovať, či nie. Ak áno, tak vás zavedie k dvom ďalším banditom, ktorí vás hneď napadnú. Ak mu poviete, že idete z údolia a spýtate sa, kto vás hľadá a potom mu nahovoríte, že pochádzate z trestaneckej kolónie, tak vysvitne, že aj on je z tadiaľ a prezradí vám, že je to pasca. Ak mu zaplatíte 10 zlatých, prezradí vám meno, toho, kto si ich najal. Muž menom Dexter. Týmto získate úlohu Wanted Notes and Bandits, ktorú splníte až neskôr.
Pri ceste narazíte aj na oltár Innosa, kde sa môžete pomodliť a obetovať 10, 50, alebo 100 zlatých. Týchto oltárov je po celej krajine viac a pomodlenie u niektorého z nich za sto zlatých vám môže zvýšiť niektoré z vašich schopností. Napravo od sochy pasie ovce Maleth, od ktorého sa dozviete o farmárovi Lobartovi.


B. Lobartova Farma

1. Lobart´s Work Clothes
Lobart je majiteľ farmy, ktorý vám trocha osvetlí situáciu v krajine, ktorá je na pokraji občianskej vojny. Ľudia buď držia s kráľom, alebo s farmármi, ktorých vedie Onar. Aj vás sa spýta, na čej strane ste, no na odpovedi nezáleží. Povie vám, že teraz je problém dostať sa do mesta, ale uľahčiť vám to môže, keď sa budete vydávať za farmára z jeho farmy. Tiež vám ponúkne na predaj farmársky odev, aby vám stráže uverili. Odev stojí 70 zlatých. Ak mu pomôžete na farme, cena sa zníži na 60, ak pomôžete jeho žene, cena je 50 a ak aj synovi, cena je 40.

2. Harvest the Turnip Fields
Ak sa necháte od Lobarta najať, požiada vás, aby ste pozbierali úrodu z poľa. Stačí povyťahovať všetku repu (turnip) a oznámiť mu to. Buď vám ponúkne 5 zlatých, alebo zníženie ceny odevu. S úrodou vás pošle do domu za manželkou.

3. Hilda (A Pan for Hilda)
Doneste jej pozbieranú úrodu (25 exp.) a spýtajte sa na pomoc. Požiada vás, aby ste jej priniesli novú panvicu od obchodníka, sediaceho na rázcestí pred farmou. Vypýtajte si od nej peniaze na panvicu a skočte ju kúpiť. Keď ju donesiete, získate 50 exp. Tiež si od nej môžete vypýtať jedlo.

4. Vino (For a Bottle of Wine)
Je to Lobartov syn pracujúci na poli. Chce od vás, aby ste pre neho a chlapcov zohnali nejaké víno. To môžete kúpiť za 20 zlatých u obchodníka Canthara, kde ste boli po panvicu. (50 exp.)

5. The Bandits at Lobar´s Farm
Cestou k Lobartovej farme ste mohli stretnúť banditu, za ktorým sú v jaskyni ešte dvaja ďalší. Ak o tom poviete Malethovi, získate túto úlohu zabiť ich. Vráťte sa k banditom. Ak ste sa s tým pred vchodom rozprávali a skončili ste zadobre, s tým, že vám prezradil meno osoby, ktorá si ich najala, tak ho teraz môžete varovať, že prichádzate na žiadosť farmárov ich zabiť. On sa stiahne, nechá vás ísť do jaskyne a nebude s vami bojovať (50 exp). Vnútri zabite dvoch banditov. Od vodcu Braga si vezmite kľúč a v truhlici nájdete ešte list od muža, čo si ich najal. Oznámte Malethovi, že ste uspeli a za odmenu máte 3 fľaše vína (100 exp).

6. Obchodník Canthar
Sedí na križovatke pred farmou. Má na predaj rôzne veci. Keď zistí, že sa chcete dostať do mesta, ponúkne vám na predaj priepustku. Nechce za ňu nič, akurát vám povie, že ak ju prijmete, neskôr vás požiada o láskavosť. O čo ide, neprezradí. (môžete pozrieť quest Canthar´s Favor)

7. Ako sa dostať do mesta

  1. Budete sa vydávať za farmára a strážnikom poviete, že idete ku kováčovi od Lobarta. Musíte mať farmársky odev od Lobarta. (25 exp.)
  2. Pustia vás s priepustkou od Cathara. (0 exp.)
  3. Podplatíte ich sumou 100 zlatých. (0 exp.)


C. Mesto Khorinis

Pokiaľ obehnete mesto po vonkajšej strane hradieb, nájdete zopár rastliniek, zbraní a iných užitočných vecí.
Po vstupe do mesta vás osloví Lothar, jeden z kráľových paladinov. Ten vám vysvetlí pravidlá správania sa v meste. Keď reč príde na odkaz pre paladinov, povie vám, že ich veliteľ Lord Hagen nikoho neprijíma. Nachádza sa v hornej časti mesta (Upper quarter), kam však majú prístup iba členovia milície alebo vážení občania mesta.

1. Get Into Upper Quarter
Ako ste zistili z rozhovoru s Lotharom, v Hornej časti mesta je jeho súčasný vládca Lord Hagen, ktorý je zároveň veliteľ paladinov. Aby ste splnili poslanie od Xardasa a informovali paladinov o hrozbe a požiadali o artefakt Eye of Innos, musíte sa pozhovárať práve s ním.
Na to, aby ste boli vpustený do Upper Quarter, máte niekoľko možností:

  1. Stať sa občanom mesta. Tým sa stanete, keď vás niektorý z majstrov vezme do služby. To je popísané v queste Aperentice in Khorinis.
  2. Stať sa členom milície. Ním sa môžete stať, len keď ste občan mesta (pozrite questy paladinov), alebo keď splníte úlohu pre veliteľa milície. Ním je Lord Andre v barakoch. Úloha je popísaná v queste Member of the City Guard.
  3. Stať sa členom gildy mágov, alebo gildy žoldnierov. Popísané pri úlohách týchto gíld.

Bez splnenia tejto úlohy sa nedostanete ďalej, to je jasné, ale nič vás neponáhľa k jej splneniu a kľudne si môžete dať na čas, plniť vedľajšie úlohy a vylepšovať svoje schopnosti.


2. Aperentice in Khorinis
V meste sa nachádzajú piati majstri, do učenia vás však môžu zobrať iba traja. Na to, aby to však mohli urobiť, potrebujú súhlas ostatných majstrov (potrebujete minimálne súhlas štyroch z piatich majstrov). Do učenia vás môže zobrať Bosper (lovec), Harad (kováč) a Constantino (alchymista). Aj u majstra, u ktorého sa chcete stať učňom, sa najprv spýtajte na jeho súhlas, dostanete 100 exp. Keď sa stanete niekoho učňom, dostanete 300 exp. Učňom môžete byť však len u jedného.
Bosper vás naučí sťahovať zvieratá z kože. Výhodou je, že keď sa stanete jeho učňom, bude od vás kupovať kože za ich skutočnú hodnotu, ostatní obchodníci ich kupujú za nižšiu sumu. Platí za kože z týchto zvierat: Ovca, vlk, Warg, Shadowbeast, Troll, Black Troll. Je jediný, kto vás naučí základy lovu.
Harod. Keď sa stanete jeho učňom, naučí vás základy kovania (Forging Weapon), čo vám umožní kovať si sám vlastné meče. Bez tohto skillu sa nemôžete naučiť neskôr robiť magic blade. Tiež vás to môže naučiť Bennet na Onarovej farme u žoldnierov. Harod vás môže vytrénovať v Sile (Strength) až na hodnotu 50, no to len, keď ste jeho učeň.
Výhoda je v tom, že Harad bude od vás kupovať vami ukované meče za 100 zlatých. Môžete kúpiť, alebo nájsť oceľ, prekovať ju na meč a predať.
Constantino vás naučí, ako robiť fľaštičky (potions) pomocou alchýmie. Naučí vás základ, no kvôli tomu sa nemusíte stať jeho učňom, ten vás naučí aj Ignaz. V alchýmii sa totiž neučíte celé schopnosti, ale každý alchymista vás naučí vyrábať len určité nápoje (potions). Ak ste jeho učeň, výhoda je v tom, že od vás kupuje prísady do nápojov za ich plnú hodnotu. No za tú ich kupujete aj vy a na to, aby ste sa stali jeho učňom, mu musíte priniesť rastliny podľa zoznamu, ktorý vám dá. Sú na ňom aj niektoré vzácne rastliny, ktoré neskôr môžete potrebovať na miešanie. A pri zmene kapitoly sa mu ponuka môže zmeniť. Stať sa jeho učňom, by som volil asi ako poslednú možnosť oproti Bosperovi a Harodovi, ale keď sa neskôr naučíte ovládať alchýmiu, tak sa sem vráťte.

2.1 Matteo and Gritta (Matteo)
Jedným z majstrov, od ktorého potrebujete súhlas, ale nemôžete sa stať jeho učňom, je Matteo. Ponúkne vám, že vám ho dá za sto zlatých, ktoré mu dlží vdova Gritta a vy ich musíte získať. Matteo ponúka na predaj jedlo, zbrane a tiež leather armor za 250 zlatých.
Gritta sa nachádza v domčeku pri tesárovi Thorbenovi, je to jeho neter. Povedzte jej, že vás posiela Matteo, aby mu splatila dlh. Porozpráva vám o svojom mŕtvom manželovi, vy ju však prerušte. Aj tak sa potom dozviete, že je to iba chudobná vdova a nemá na to, aby zaplatila. Môžete jej navrhnúť, nech predá svoje šaty. Ona sa rozčúli a dá vám peniaze.
Druhou možnosťou je navrhnúť jej, že zaplatíte dlh za ňu, v tom prípade získate od nej fľašu vína a 50 exp.
Tak či tak dajte Matteovi sto zlatých (100 exp). Spýtajte sa ho na súhlas, povie vám, že ho máte (100exp).

2.2 Furs for Bosper (Bosper)
Oproti Matteovi má sídlo Bosper, lovec a výrobca lukov. Tiež má na predaj nejaké luky a šípy. Keď sa ho spýtate na prácu, zistíte že potrebuje učňa. Pokiaľ sa ním chcete stať alebo získať jeho súhlas, musíte mu doniesť šesť koží z vlkov. Naučí vás umeniu získavania koží z mŕtvych zvierat, čo vás stojí päť learning points. Teraz je už len na vás, aby ste našli, zabili a z kože stiahli šesť vlkov (je jedno či Young Wolf alebo Wolf). Potulujú sa voľne v prírode mimo hradieb. So šiestimi kožami sa vráťte k Bosperovi, dá vám za ne 60 zlatých a máte jeho súhlas (100 exp) a môžete sa stať jeho učňom (300exp).

2.3 Herbs for Constantino (Constantino)
Aby ste získali Constantinov súhlas, stačí sa s ním porozprávať a súhlasí. Aby ste sa stali jeho učňom, spýtajte sa ho dvakrát na učenie, lebo je zdrvený smrťou svojho bývalého učňa. Na prijatie za učňa vám dá list, na ktorom je zoznam rastlín, ktoré mu máte doniesť. Sú to: Healing Plant, Healing Herb, Healing Root, Fire Nettle, Fire Weer, Fire Root, Goblin Berry, Dragonroot, Snapperweed, Meadow Knotweed, King´s Sorell. Keď ich prinesiete, získate 200 exp. Niektoré z rastlín rastú všade po okolí, niektoré sú však vzácne. Niečo o rastlinách sa môžete dozvedieť od Zurisa, obchodníka v Markete.

2.4 Great Challenge (Harad)
Ďalším, kto vás môže prijať ako učňa, je Harad, kováč. Odmietne vás s tým, že nie ste na nič dobrý a že vás nechce za učňa. Musíte mu povedať, že nie ste "good-for-nothing". Aby ste to dokázali, dá vám za úlohu doniesť mu zbraň orca. V týchto fázach hry ešte nebudete schopný zabiť orca, preto existuje jednoduchšia cesta, ako sa dostať k zbrani. Po opustení mesta zadnou bránou (pri markete) sa vydajte naľavo, popri kamennej stene. Ignorujte cestu vedúcu nahor, jaskyňa sa nachádza dole. Hneď po vstupe do jaskyne môžete na zemi nájsť Orc Light Axe, pravou chodbou sa dostanete k dvom banditom. Sekeru zaneste Haradovi (200exp). Máte jeho súhlas (100exp) a tiež sa už môžete stať jeho učňom (300exp).
Bandit Raids
Druhou možnosťou ako sa stať jeho učňom alebo získať Haradov súhlas, je povedať mu, že zabiť orca je náročné a či nemôžete spraviť niečo ľahšie. Odpovie vám, že banditi okradli obchodníka z marketu a na vás je, aby ste mu pomohli. Preto choďte za Hakonom, ktorý vám o tom povie niečo viac. Musíte ich zabiť. Vydajte sa zo zadnej brány pri markete smerom hore do kopca, prvými schodmi naľavo vyjdite na druhú cestu a tadiaľ sa vydajte doľava smerom na lighthouse, v kamennej stene nájdete jaskyňu. Tam sú traja banditi, po ich likvidácii sa vráťte za Hakonom, oznámte mu že sú mŕtvi (100exp). Potom choďte za Haradom a máte jeho súhlas (100exp) alebo sa môžete stať jeho učňom (300exp).
Pokiaľ splníte pre Harada prvý quest, tak táto úloha s banditmi je prístupná u Hakona aj potom, ako vedľajšia a s odmenou 100 zlatých. S touto úlohou súvisí ešte dohra, tak si ju prečítajte medzi ostatnými questami.

2.5 Blessing of the Gods (Thorben)
Posledným z majstrov je Thorben, tesár. Za 200 zlatých vás môže naučiť umeniu lockpick. Bohužiaľ sa u neho učňom stať nemôžete, po prvé neviete nič o jeho práci a po druhé si vás nemôže dovoliť platiť. Ak chcete jeho súhlas, pri rozhovore sa vás spýta na vašu vieru, na odpovedi nezáleží, musíte získať požehnanie od Priest of Innos a Priest of Adanos. Priest of Adanos menom Vatras káže ľudom na malom námestí v chrámovej časti (od kováča cestou doprava). Je v modrom rúchu a predtým ako vám dá požehnanie sa vás spýta, čo ste zač. Odpovedajte mu pravdivo, inak odhalí že nehovoríte pravdu a odmietne vás požehnať. To znamená, povedzte mu najprv o drakoch, že to viete od Xardasa a že ste bývalý trestanec (former convict). Potom vás požehná (100exp). Priest of Innos menom Daron sa nachádza v priestore marketplace, je v červenom rúchu. Aby ste získali požehnanie, musíte prispieť na cirkev a to sumou 25 zlatých (50exp). Choďte Thorbenovi oznámiť, že máte požehnanie a získate jeho súhlas (100exp).

3. The Experiment (Ignaz)
Keď vstúpite z ulice, kde sídlia všetci majstri, do dokov a pôjdete doľava, v poslednom dome za kováčom nájdete Ignaza. Ten vás požiada o pomoc pri jeho experimente s jeho novým kúzlom Oblivion Spell. Táto úloha mi bola dosť nezrozumiteľná. Aj keď zadanie je v podstate jasné, musíte niekoho vyprovokovať, aby sa na vás naštval (odmieta sa s vami rozprávať) a potom zoslať kúzlo, po ktorom na incident zabudne. Skúšal som to na viacerých postavách, podarilo sa to pri Fennii. Je to žena bývajúca v dokoch, v domčeku úplne naľavo hneď pri pobreží (Pred ním predáva Halvor ryby). V noci vojdite do jej domu, ona sa zobudí a začne vás vyhadzovať. Vtedy zo stola zoberte rybu alebo dagger, začne na vás útočiť. Použite na ňu kúzlo a vybehnite z domu. O chvíľu schová zbraň a ukľudní sa. Oznámte to Ignazovi (100exp) a teraz vás zadarmo naučí základ alchýmie, no aby ste ho ovládali, musíte si vybrať a naučiť sa jeden z prvých dvoch nápojov, ktoré ponúka (stojí vás to 5 Learning Points).

4. Bandit Raids (Hakon, súvis s Halvorom)
Túto úlohu vám zadá Hakon, obchodník z Marketu. Popis k nej je vyššie pod questom Great Challenge, kde táto úloha bola druhou alternatívou získania súhlasu od Harada. Keď ju splníte teraz pre Hakona ako samostatnú úlohu, získate za ňu 100 zlatých a 100 exp. Ešte poznámka, keď pobijete banditov, prezrite truhlu, čo majú v jaskyni. Je tam zvláštna ryba, na ktorú keď kliknete v inventári, tak z nej získate listinu, ktorú použijete neskôr.
V dokoch má Halvor obchod s rybami. Keď sa s ním zhovárate po získaní listiny z ryby, máte možnosť sa na ňu spýtať. Halvor sa prizná, že patrí jemu, že obchodoval s banditmi a poprosí vás, aby ste o tom nikomu nehovorili. Máte dve možnosti. Buď ho udáte Lordovi Andremu (100 exp a 100 zlatých), alebo prijmete jeho úplatok, dáte mu listinu a nikomu o tom nepoviete. Ak sa chcete stať členom gildy zlodejov, tak ho pustite, inak vás nevezmú.
Úplatok, ktorý vám ponúkol, sú štyri ryby, ktoré od neho môžete kúpiť, jednu za 25 zlatých. Sú to špeciálne ryby, ako tá, v ktorej bola správa, čo ho usvedčila. Ball-Shaped Fish - je v nej Lump of Ore. Light Fish - lockpick. Small Fish - Flame Protection Ring (+5 Flame Protection). Heavy Fish - obsahuje 50 zlatých.

5. A Brazen Thief, The Gold of a Merchant (Jora)
Pri rozhovore s Jorom, obchodníkom z marketu, môžete zistiť, že bol okradnutý. Keď sa ho na to vypytujete podrobnejšie, prezradí, že zlodejom bol Rengaru a vzal mu 50 zlatých. Toho nájdete pred barakmi, v noci z ľavej strany, tam kde Landlord dáva zadarmo pivo, cez deň z pravej strany barákov pri markete. Oslovte ho a on začne utekať. Prenasledujte ho a keď ho chytíte (50 exp), tak si s ním znovu pohovorte. Povedzte mu, aby vám vrátil zlato a on to urobí (tiež môžete požadovať časť z koristi, ale dostanete len 25 zlatých). Teraz máte dve možnosti.

  1. Poviete mu, že ho udáte a aj ho pôjdete udať lordovi Andremu v barakoch. Ten je potešený a máte u neho bodík k dobru a 100 zlatých. (100 exp). Jeho udaním si uľahčíte úlohu Ako sa stať členom milície, bez občianstva.
  2. Povypytujete sa ho na to, kto je, ale nedozviete sa nič konkrétne. Prezradím, že je to člen gildy zlodejov a ak ho teraz pustíte, máte očko u zlodejov, čo vám neskôr, umožní do gildy vstúpiť. Pokiaľ ho udáte, do gildy vás neprijmú.

Ak ho udáte, máte úlohu A Brazen Thief splnenú, ak ho pustíte, je medzi Fallen Quests. No pri oboch možnostiach môžete peniaze vrátiť Jorovi a tým splníte quest The Gold of a Merchant, no z vráteného zlata vám nič nedá. (100 exp). Ak ste sa nepýtali predtým, a po splnení úlohy sa spýtate na Alrikov meč (viete o tom od Alrika), dá vám ho zadarmo, inak by bol za 50 zlatých.

6. Alrik´s Sword (Alrik)
Alrika môžete nájsť v noci v krčme Pegleg v dokoch, inak je väčšinou za skladiskom tiež v dokoch (neďaleko Garvella alebo Fellana). V rozhovore sa zmieni o svojom meči, ktorý musel predať a teraz ho má Jora, obchodník v markete. Skočte za ním, ponúkne vám jeho meč na predaj za 50 zlatých. Ak ste splnili pre neho quest The Gold of a Merchant, tak vám ho dá zadarmo (nie, ak ste sa na ten meč už pýtali pred dokončením questu). Ak ho Alrikovi vrátite, máte 100 exp.
Alrik je bez peňazí (kvôli tomu musel predať meč) a zarába si bojom. Za skladiskom je väčšinou, ale od 11.00 do 19.00 je ochotný sa s vami biť. V tom čase sú tam aj traja diváci. Vklad je 50 zlatých od oboch, víťaz berie všetko, takže 100 zlatých. Kým mu nevrátite meč, bojuje s palicou a môžete s ním bojovať len raz. Keď mu vrátite meč, môžete s ním bojovať ešte trikrát, takže celkovo môžete zarobiť až 200 zlatých. Alrik je však veľmi silný, tak s ním nebojujte na prvých leveloch.
Keď ho porazíte prvýkrát, je ochotný vás zadarmo učiť One-handed (boj s jednoručnými zbraňami) po úroveň 30.

7. Mad Fellan (Alwin)
V dokoch napravo od vstupu zo štvrte remeselníkov, medzi domami je Fellan, ktorý stále behá okolo svojho domu a búcha naň kladivom. Za jeho domom žije Alwin, ktorý tam pasie ovce, ktoré mestská stráž zhabala farmárom. V rozhovore sa sťažuje na to búchanie a ponúkne vám 25 zlatých, ak presvedčíte Fellana, aby prestal búchať. Tiež povie, že najlepšie bude ho asi zmlátiť. Vy sa môžete spýtať, čo na to stráž, no on odpovie, že stráž si doky nevšíma, a ak nebudú naokolo svedkovia, je to v pohode. Nech sa pokúšate presvedčiť Fellana, aby prestal s búchaním akokoľvek, neprestane. Tak si naozaj vystriehnite, keď vás nik nebude vidieť, a zmláťte ho. Potom vám sľúbi, že s búchaním prestane. Oznámte to Alwinovi (25 exp). Ten je taký rád, že vám dá ako odmenu 30 zlatých.

8. The False Messenger, Baltram´s Shipment (Nagur, Beltram, Kardif)
Druhú úlohu z týchto dvoch nezískate bez prvej. V dokoch v krčme Pegleg sa spýtajte Kardifa najprv na prácu a potom na nejakú špeciálnu prácu. Odporučí vás za Nagurom, ktorý sedí tu v krčme. Než s vami začne jednať, chce väčší podiel zo zisku, trvajte na polovici. Potom vám povie o obchodníkovi menom Baltram. Ten má kuriéra, ktorý ho zásobuje z Akilovej Farmy, no ten sa teraz stratil a on zháňa nového. Zamestnajte sa ako jeho nový kuriér a získate úlohu Baltram´s Shipment, ktorú by vám inak neponúkol. Teraz len skočte na Akilovu farmu (ak tam idete prvýkrát, musíte splniť quest Farmer in Need, inak s vami nebude hovoriť), povedzte Akilovi o dodávke, on vám dá tovar, s ktorým sa vráťte do mesta. Teraz máte zase dve možnosti. Buď dáte tovar Beltramovi a získate 100 exp a 50 zlatých a tiež môžete udať Lordovi Andremu Nagura za odmenu a skúsenosti, čím si ale zamedzíte prístup do gildy zlodejov. Tým máte prvý quest medzi nesplnenými, druhý medzi splnenými.
Druhá možnosť je jednoducho zaniesť tovar Nagurovi, ten vám povie, že kým chvíľu potrvá, než uskutoční obchod. Vráťte sa o deň neskôr a získate 100 exp. a 120 zlatých. Tiež tým získate náklonnosť zlodejov a urýchlite vaše pozvanie do ich gildy. Prvý quest je splnený, druhý nesplnený.

9. Thieves Guild
Ak sa stanete členom gildy zlodejov, nemá to žiadny vzťah na ostatné veci a kľudne môžete byť aj paladin, alebo, čo si zvolíte.
Aby ste dostali pozvánku do gildy zlodejov, musíte spraviť láskavosť trom zločincom v iných úlohách. Necháte utiecť Rengarua v queste A Brazen Thief, neprezradíte Halvora v náväznosti na quest Bandit Raids a naplníte dohodu s Nagurom, takže ho tiež neudáte v úlohe The False Messenger. Potom, keď sa stavíte v krčme Pegleg, tak vám Kardif oznámi, že sa s vami chce niekto stretnúť za Halvorovým obchodom Halvor´s Fish Store "Slimy Skate". Tak tam zbehnite, čaká tam na vás Attile, ktorý vám dá do daru kľúč a odíde (300 exp).
Je to kľúč od kanálov, kde gilda sídli. Zbehnite do dokov a za Garvellom (dvaja robotníci mu stavajú loď) je žeriav. Skočte do vody a tam nájdite dvere do kanálov, ktoré otvoríte práve kľúčom od Attilea. Vnútri dobehnite k Jesperovi, ktorý vás zavedie za Cassiou, vodkyňou. Tá vás príjme do gildy.
Jediný druhý spôsob, ako sa sem dostať, je popísaný pri úlohe, ako sa stať členom mestskej stráže.
Cassia vás môže učiť Pickpocket a dexterity, Ramirez Lockpick a Jesper Sneaking.

9.1 Constantino´s Ring (Cassia)
Aby ste získali plnohodnotné členstvo v gilde zlodejov, musíte dokázať svoje schopnosti a ukradnúť Constantinovi, alchymistovi z ulice remeselníkov prsteň. Jednoducho v noci prídite k nemu, preplížte sa k truhle a vypáčte ju. Tam má prsteň. Ten doneste Cassii (100 exp), ktorá z vás spraví plnohodnotného člena gildy. Tiež vás naučí tajné znamenie, ktoré keď ukážete pred iným zlodejom, ten ho spozná a zistí, že ste z jednej gildy. Odmenou vám je tiež kľúč, ktorým otvoríte dvere z kanálov, ktoré vedú do nocľahárne The Sleepy Moneybag, ktorú riadi Hanna pri markete, takže si rozhodne skrátite cestu k šéfke.

9.2 The Blood Chalices (Cassia)
Cassia vám zadá úlohu ukradnúť šesť Krvavých kalichov, ktoré majú veľkú cenu, no len ako séria, všetkých šesť. Vlastnia ich boháči z hornej časti mesta.
Prvý Kalich: Síce kalichy vlastnia boháči, ale prvý kalich nájdete v dolnej časti. Majiteľom je Lutero, ktorý má dom naľavo od Hlavnej budovy, no ak sa vkradnete do jeho domu, nájdete list, kde sa píše, že kalich dal do zástavy Lehmarovi, úžerníkovi z dokov. Tak zbehnite k Lehmarovi, ak ste ho neokradli už predtým a ukradnite mu z truhlice kalich.
Druhý Kalich: Je v prvom dome napravo v hornej časti. Cez deň pred ním sedí Gerbrandt. Kľudne môžete vstúpiť aj cez deň a vplížiť sa k truhlici, ktorú otvoríte kombináciou p,p,ľ,p,p,ľ. Vnútri je kalich a 100 zlatých.
Tretí Kalich: Vedľa Gerbrandta má dom Valentino. Jeho truhlu nemôžte vypáčiť, tak mu ukradnite kľúč. Buď pomocou pickpocketingu, alebo si pozrite v Zaujímavostiach časť Tavern Happy Fatted Calf. Potom sa vkradnite do jeho domu a na poschodí rovno oproti schodom otočte lampu (nezobrazí sa vám jej nápis, ako u iných vecí, ktoré sú aktivovateľné). Nesmiete stáť tesne pred ňou. Jej otočením sa vám na prízemí otvorí tajná miestnosť s truhlou, ktorú otvoríte kľúčom. Tam je kalich a 150 zlatých. Na poschodí je ešte obyčajná truhla - ľ,ľ,p,p,ľ,ľ s 50 zlatými.
Štvrtý Kalich: Napravo od hlavného sidla paladinov má dom Sudca (Judge). Pred vchodom je jeho osobný strážca (Judge´s House Guard). Vojdite dnu cez deň. Tu tiež musíte sudcovi ukradnúť kľúč, inak kalich nezískate. Sudca je na poschodí. Napravo od neho je za kreslom na stene ozdobný štít s prekríženými mečmi. Aktivujte ich (tak ako lampa u Valentina, ani ony sa vám nezobrazia ako aktívne predmety). Tým sa otvorí tajná miestnosť na prízemí, kde kľúčom od sudcu otvoríte truhlicu.
Piaty Kalich: Napravo od hlavnej budovy sú za plotom dve ďalšie. V pravom dome sídli Salandril, ktorý predáva potionsy. Vojdite do ľavého. Cez deň tam nik nieje. Medzi posteľami je truhla, na ktorú potrebujete kľúč. Ten je na krbe. Ak naň nedočiahnete, postavte sa na drevo vedľa krbu. S kľúčom otvorte truhlu a vezmite si kalich a 72 zlatých.
Šiesty Kalich: Posledný kalich je v hlavnej budove paladinov. Len na to, aby ste sa sem dostali, potrebujete splniť iné úlohy, tak keď ste už raz dnu, zobrať kalich nie je problém. V noci vybehnite na poschodie a jednoducho si ho zoberte aj s inými vzácnosťami.
Keď máte všetkých šesť, zaneste ich Cassii. (300 exp). Dá vám za odmenu na výber jednu z troch vecí: 400 zlatých, Ring of Iron Skin (+5 weapon protection) a 4 Healing Potions.

10. Bosper´s Bow
Od Regisa, sediaceho na lavičke pri Matteovom obchode, sa dozviete, že Bosperovi bol ukradnutý luk. Choďte za Bosperom, ktorý vám o tom povie viac a tiež sa dozviete, že zlodej bude podľa všetkého stále v meste. Túto úlohu môžete vyriešiť, len ak sa dostanete do gildy zlodejov. Je jedno či ako člen, alebo ich prídete zabiť, podstatné je dostať sa do kanálov, kde gilda sídli.
V kanáloch sa od Jespera môžete dozvedieť, že to on ukradol Bosperov luk a schoval ho v truhlici v stokách. Ako vstúpite do kanála z mora, naľavo je miestnosť, v ktorej sú krysy a spomínaná truhla. Ak sem prídete ako nepriateľ, nič vám nebráni, aby ste truhlu našli sami. Vypáčte ju - p,p,ľ,ľ,p. Tam nájdete luk a Coragonovo striebro, ktoré mu tiež môžete vrátiť. Luk vráťte Bosperovi za 150 exp.

11. Information for Garvell
V dokoch je muž menom Garvell, ktorý stojí pri kostre lode, na ktorej stále pracujú dvaja robotníci. Keď sa s ním porozprávate, zistíte, že si stavia loď, aby sa čo najskôr dostal z mesta, lebo má strach z Orkov. Spýta sa vás, či neviete niečo o orkoch a o tom, prečo sú paladini v meste. Zbehnite pred baraky, kde zadarmo dávajú pivo. Stojí tam Rangar. Zoberte si z lavíc pivá a oslovte Rangara. Spýtajte sa ho na bezpečnosť mesta a stále mu dávajte nové pivo. Postupne z neho dostanete informácie, asi po štyroch pivách. Môžete mu dať aj ďalšie pivá, ale už sa nič nedozviete. Za tieto informácie dostanete od Garvella 2 x 25 exp. Ešte treba zistiť, prečo sú tu paladinovia. Ak sa stanete členom milície, tak vám to prezradí Lord Andre. Inak to môžete zistiť ešte od Lorda Hagena, keď sa dostanete do Upper Quarter a budete s ním môcť hovoriť (musíte byť v niektorej gilde, aby vás k nemu pustili). Potom to oznámte Garvellovi (25 exp).

12. Bandits in Jack´s Lighthouse
V dokoch na lavičke sedí Jack a pozerá sa na more. Ak sa s ním porozprávate, povie vám, že žije v neďalekom majáku, ale teraz sa tam nasťahovali banditi. Ak mu chcete pomôcť, tak si počkajte, kým budete mať vyšší level, lebo títo banditi sú silnejší, než bežní banditi, aj keď sú len traja. Keď budete pripravení, vydajte sa zo zadnej brány doľava, cesta do kopca vás dovedie rovno pred maják. Keď pobijete banditov, vráťte sa to oznámiť Jackovi (400 exp), ktorý sa potom odoberie do majáku.

13. Canthar´s Favor
Pri trhu sedí na lavičke Canthar. Či ste sa s ním už stretli, či nie, donúti vás k rozhovoru. Ak ste si od neho vzali priepustku do mesta, tak bude od vás požadovať láskavosť. Ak ste si ju nevzali, aj tak bude požadovať láskavosť, ale ponúkne vám za odmenu zbraň.
Má záujem o stánok, kde predáva Sára. Dá vám list, ktorý dokazuje, že Sára predáva zbrane na Onarovu farmu. Máte jej ho dať a udať ju.
Prvá možnosť je vyhovieť mu. Keď sa dáte so Sárou do obchodovania, tak jej list dajte, ako keby ste jej ho predávali. Potom povedzte Lordovi Andremu, že Sára je v spojení s Onarom a on ju dá zavrieť. Keď sa vrátite, Canthar je už v jej stánku (100 exp). Ak vám sľúbil zbraň, dá vám Ship Axe (Damage 30, STR req. 25).
Druhá možnosť je ísť rovno za Lordom Andrem, potom, čo vám dá list pre Sáru. Povedzte mu, čo mal Canthar za lubom a Andre ho zavrie. Povedzte potom Sáre, čo sa na ňu chystalo a dá vám za odmenu Pirathe´s Cutlass (Damage 30, STR req. 20). Úloha je potom medzi Failed Quests.
Ak však pomôžete Sáre, o kapitolu ďalej bude v jej stánku aj tak Canthar a Sára nevedno kde. On presvedčí ostatných obchodníkov, že ste bývalý trestanec a tí odmietnu s vami obchodovať. Jediné, čo môžete urobiť, je zaplatiť Cantharovi 500 zlatých, a on to dá do poriadku.


D. Akilova farma, taverna The Dead Harpy

Keď sa vydáte zadnou bránou z mesta hore do kopca po ceste a pri prvej možnosti odbočíte doľava hore po schodoch a tu budete pokračovať vpravo, narazíte na Akilovu farmu. Pokračujte jedinou cestou za farmou, cez kamenný most a dorazíte k hostincu Mŕtva Harpya.
Keď dorazíte na Akilovu farmu, na poli sú dvaja bratia Egill a Ehnim. Ak sa s nimi porozprávate, každý z nich sa vystatuje, koľko zabil Field Raiderov. Keď jednému poviete, že to isté vraví aj druhý, začnú sa navzájom hádať a vás využívajú ako posla. Keď párkrát prebehnete medzi nimi, máte dve možnosti odpovede. Buď len povedzte že odchádzate a nič sa nestane, alebo povedzte, nech si za ním zájde sám. Potom jeden z nich napadne druhého a pobijú sa. Za to získate 50 exp., ale potom sa už s vami odmietajú rozprávať.

1. A Farmer in Need
Pred farmou vidíte zhromaždenie ľudí. Oslovte Kati, ktorá vám povie, že ich prišli olúpiť žoldnieri a vy s tým máte niečo urobiť. Od Akila sa nič nedozviete. Sú tu dvaja žoldnieri Engardo a Alvarez. Ak sa s nimi opakovane budete rozprávať, tak ich to rozčúli a zaútočia. Pomáhať vám budú všetci farmári naokolo, tak sa snažte, aby ste im poslednú ranu dali vy, kvôli bodom a tiež, aby ste ich stihli okradnúť skôr než farmári. Potom vám Akil poďakuje (25 exp) a ak si nebudete pýtať odmenu, tak ešte 150 exp. (aj tak nič nemá).

2. Bottoms Up
Na farme pracuje aj chlapík menom Randolph. Pri rozhovore vám povie o taverne The Dead Harpy, kde sa usporadúva súťaž v pití piva o peniaze. Naposledy ho porazil Rukhar, ale Randolph tvrdí, že mu nalieval do piva Gin, ktorý si schováva v truhle. Dobehnite do taverny, kde si môže za 50 zlatých prenajať na týždeň izbu. Tu sa porozprávajte s Rukharom, ktorý vám povie o súťaži a spýta sa, či nechcete ísť do toho. Navrhnete mu, že pošlete za seba náhradu Randolpha. Súhlasí, tak sa ešte stavte o peniaze, kto vyhrá. Chcete splniť quest, tak sa neostýchajte a stavte 100 zlatých. Potom ešte než zavoláte Randolpha, príďte do taverny v noci, keď si Rukhar vyjde sadnúť pred vchod. Kým je von, otvorte jeho truhlu (nikomu inému to nevadí) a vymeňte Gin za vodu. Potom len povedzte Randolphovi, že o čo ide a požičajte mu 10 zlatých, ktoré mu chýbajú na zápis. Vráťte sa do taverny za dva dni, keď bude po súťaži. Vo dverách vás zastaví Orlan, hostinský (25 exp) a oznámi, že viac už takéto súťaže zrejme robiť nebude. Potom oslovte Randolpha, vráti vám 12 zlatých a Rukhar vám dá výhru 200 zlatých (50exp)

3. Dragomir´s Crossbow
Poniže taverny popri ceste, ktorá nemá označenie (je tam ešte jedna, čo vedie do monastery) sa nachádza malý lovecký tábor, ktorý obýva Dragomir. Môže vás učiť dexterity, no medzi rečou spomenie, že keď bol v lese a napadli ho príšery, musel zahodiť svoju skvelú kušu. Ak mu chcete pomôcť, bude to dlhá cesta. Dobre sa to popísať nedá, tak sa pozrite na mapu oblasti. Nad kláštorom je mierne na severozápade znázornený akýsi neúplny kruh. To je kamenný kruh, o ktorom hovoril Dragomir. Dostanete sa tam, keď budete pokračovať po ceste popri ňom. Ak aj máte nízky level, stačí tam len dobehnúť, zobrať kušu, vrátiť sa a vyhnúť sa väčšine potvor. Keď dorazíte na miesto, je to kruh pripomínajúci Stonehange. Sú tam goblin skeletoni, ale stačí len vziať kušu a vrátiť sa. Keď mu ju vrátite, dá vám za odmenu 150 zlatých (150 exp).


C. Nezávislé

1. The Snorting Creature
Na juhovýchod pri prechode do Valley of Mines je Bengarova farma. Na ceste pred priesmykom do kolónie je Gaan. Je to lovec, ktorý vás môže učiť veci k lovu. Keď sa ho spýtate na lov, tak vám povie, že teraz veľa neloví, kvôli potvore, ktorá sa tu objavila. Ak sa ho spýtate, čo vám zaplatí za jej likvidáciu, ponúkne 30 zlatých. Ak sa nespýtate, nedá vám nič. Keď s ním dohovoríte, pohne sa a prejde za jazierko s dvoma vodopádmi. Tu sa zastaví. Pár metrov za ním je Snorting Dragon Snapper. Je to tuhá potvora. Ak si s ňou neviete rady, tak ju odlákajte na Bengarovu farmu, ktorá je neďaleko. Snažte sa po ceste, aby sa dostala do stredu a potom na ňu zaútočí väčšina farmárov, nielen tí dvaja z poľa. Snažte sa jej dať poslednú ranu, je za 250 exp. Potom sa vráťte za Gaanom (100 exp). Poďakuje a dá vám peniaze, ak ste si ich predtým pýtali. Teraz máte novú možnosť, naučiť sa k lovu Dragon Snapper Horn.

2. The Hungry Hunter
Južne od Onarovej farmy, dole kopcom od Pepeho, ktorý pasie ovce, je malý lovecký tábor, kde žije Grom. Porozprávajte sa s ním, je to lovec a drevorubač. Môže vás naučiť niečo o love, ale je tu už dlho a má chuť na poriadne jedlo. Máte mu doniesť mlieko, šunku a chlieb (Milk, Loaf of Bread, Ham). Keď mu to doručíte (25 exp), tak sa potom od neho môžete učiť.

3. Wanted Notes and Bandits
Túto úlohu môžete získať hneď na začiatku hry. Keď vás osloví prvý bandita, vy poviete, že prichádzate z kopcov, spýtate sa, kto sa s vami chce stretnúť, poviete, že ste z kolónie, tak vám povie, že je na vás prichystaná pasca. Za 10 zlatých vám prezradí meno človeka, ktorý si ich najal. Volá sa Dexter. Potom si dajte na čas, kým budete silnejší, aj tak vás ešte čaká mesto.
Na juhu od Onarovej farmy môžete za jasného počasia vidieť na kopci v diaľke vežu. Od Pepeho, ktorý pasie ovce, je poniže úzka cesta vedúca do kopcov. Dovedie vás k veži, pri ktorej sú banditi a za ňou je kamenný most, vedúci k druhej veži. Na moste vás zastaví strážca, ktorý sa vás spýta, čo tu chcete. Odpoviete, že sa chcete stretnúť s vodcom. Spýta sa na jeho meno. Ak ste získali tento quest, tak viete, že je to Dexter. Potom vás pustí. (Inak zaútočí). Vojdite, do druhej veže, tam je Dexter, ktorý sa s vami hneď pustí do rozhovoru. Prezradí, že mal problémy dostať sa z kolónie po páde bariéry a že mu pomohol nejaký neznámy, ktorý mu ponúkol 1000 zlatých za vašu hlavu. No tiež povie, že sa sem dostal len vďaka vám, tak vám dá šancu sa stratiť (25 exp). Týmto je quest splnený. Ak sa s ním potom začnete znova rozprávať, zaútočí na vás. Môžete zabiť jeho, aj ostatných banditov.

4. The Sun Aloe
Na sever od Sekobovej farmy (farma nad štyrmi veľkými poliami pred Onarovou farmou), v lese, na pravej strane hôr má jaskyňu Sagitta. Ak sa jej spýtate, či vás naučí niečo o rastlinách, tak najprv bude požadovať, aby ste jej doniesli prísadu do jej nového pokusu. Ide o Sun Aloe. Rastie pred jaskyňou čierneho trolla, tak tam zbehnite a doneste jej ju. Nebojte sa, je pred vchodom, tak s trollom sa ani nemusíte stretnúť. Keď jej ju donesiete (200 exp), tak je ochotná vás učiť miešať nápoje.


Paladini (Milícia)

1A Member of the City Guard
Aby ste sa stali paladinom, musíte vstúpiť do milície, mestskej stráže. Sem vás môže prijať Lord Andre, ktorého nájdete v barákoch. Aby ste sa mohli stať členom milície, musíte byť občanom mesta. Ak sa Andreho spýtate, či je nejaký rýchlejší spôsob, ako sa stať členom, tak vám zadá úlohu Member of the city guard, po ktorej pre vás urobí výnimku. Doporučujem radšej sa stať občanom, pretože táto úloha je naozaj ťažká, pokiaľ nemáte veľmi vysoký level. Akokoľvek vstúpite, za vstup máte 400 exp. a Light Militia Armor. Neskôr sa môžete stať paladinom. Nato treba splniť quest Bennet in Jail v Chapteri 3.

1B Member of the City Guard (druhá možnosť)
Lord Andre vám povie, že ak sa chcete stať členom milície bez občianstva, musíte mu pomôcť so zlodejmi v meste, po ktorých už dlho márne pátrajú. Musíte zabiť vrchných členov Gildy zlodejov.
Na to, aby ste zistili, kde gilda sídli, musíte splniť čestným spôsobom tri iné úlohy. V úlohe A Brazen Thief udáte Rengarua. V náväznosti na úlohu Bandit Raids pošlete do basy aj Halvora a v úlohe The False Messenger necháte zatknúť aj Nagura. Tým si odstavíte prístup do gildy zlodejov, ale keď ich idete aj tak zabiť, tak je to jedno. (Stačí nechať zatknúť len jedného, ale je zbytočné dvoch pustiť, keď za každého je 100 exp a 100 zlatých). Proste po zatknutí zbehnite do krčmy Pegleg a pohovorte si s krčmárom Kardifom. Povie vám, že vás zháňa nejaký chlapík, ktorý vás čaká za Halvorovym obchodom s rybami. Keď tam dobehnete, tak tam na vás čaká Attile, ktorý sa s vami hneď pustí do rozhovoru. Prezradí vám, že vás prišiel zabiť, lebo sa pletiete do záležitostí zlodejov. Z boja sa nevykrútite, tak ho zabite. Je naozaj ťažký. Po boji si z neho vezmite kľúč. (50 exp za stretnutie s ním, 120 za jeho zabitie, a ak sa vrátite za Kardifom s tým, že to bol vrah, ďalších 50 exp)
S kľúčom sa vydajte do dokov, kúsok za Garvellom (chlapík, pre ktorého tam dvaja robotníci stavajú loď) skočte do vody a nájdite vchod do podzemia. Ten otvoríte jedine kľúčom od Attilea. Vnútri sa stretnete s Jesperom, ktorý vás odvedie za veliteľkou gildy zlodejov, Cassiou. Tá vám ešte naposledy ponúkne, aby ste sa stali členom gildy. Ak súhlasíte, tento quest nesplníte, ak odmietnete, tak vás napadne. Musíte zabiť ju, Jespera a Ramireza. Ak som písal, že Attile bol ťažký súper, tak v porovnaní s týmito, bol slaboch. Pokiaľ nie ste naozaj silní, naozaj dobre vytrénovaní a nemáte dobrú zbraň a vysoký level, tak sa ani o nič nepokúšajte. Ak ich predsa len zvládnete, získate samozrejme veľa skúseností a ich majetok. (Inak, Cassia je jediná v hre, kto vás naučí Pickpocketing)
Teraz sa vráťte za Andrem a oznámte mu splnenie (500 exp. 300 zlatých).

2. Where is Peck?
Keď sa stanete členom milície, dostanete brnenie. Môžete sa spýtať, či dostanete aj zbraň. Lord Andre vám povie, že zbrane vydáva Peck, ale že sa niekam zatúlal a máte ho nájsť. Nič ľahšie. Zbehnite do bordelu Red Lantern v dokoch a na poschodí ho nájdete, ako si Peck a Vanja užívajú. Povedzte mu, že sa po ňom zháňa Andre a on sa vráti, len vás poprosí, aby ste nevraveli, kde ste ho našli.
Keď sa vrátite za Andrem oznámte mu, že ste Pecka našli. Buď mu poviete pravdu, kde bol a získate 100 exp a od Pecka Rusty Sword, alebo mu budete klamať a získate 50 exp a od Pecka lepšiu zbraň - Fine Sword.

3. A Package Full of Weed
Andre chce od vás, aby ste zaistili dodávku Swampweedu, z ktorého sa vyrábajú omamné látky. Odporučí vás za Mortisom. Ten vám povie, že počul Kardifa v dokoch, ako sa o tom s niekým rozpráva. Skočte aj za ním. Potom vstúpte do skladu, za ktorým žije Alrik. Posledná budova v dokoch pod barákmi. Tam zabite strážcu, ktorý vám bráni vo vstupe do zadnej časti. Vezmite mu kľúč a z truhly zoberte Parcel of Weed. Keď sa vrátite za Andrem, môžete mu povedať, že ste náklad zahodili do vody - 100 exp a 200 zlatých a použiť ho v inom queste, alebo mu ho odovzdajte za 200 exp a 200 zlatých.

4. The Weed Deal
Aj keď ste zabavili náklad weedu, musíte ešte zistiť, kto je jeho dealerom. Mortis vám poradí ísť sa spýtať do taverny a bordelu v dokoch. Tiež vám poradí, aby ste tam nechodili v uniforme stráže, lebo sa veľa nedozviete. Spýtajte sa Kardifa v Peglegu na weed, ten vám poradí spýtať sa Meldora, ktorý stále fajčí. Ten stoji na začiatku cesty zo štvrte remeselníkov do dokov, pred Lehmarovým domom. Poradí vám spýtať sa v bordeli Red Lantern. Od Bromora si tam za 50 zlatých najmite Nadju a choďte s ňou na poschodie. Tam sa jej spýtajte na weed a kúpte si od nej informáciu za 50 zlatých. Prezradí, že ho predáva Borka, stojaci pred vchodom. Oslovte ho a povedzte, že chcete kúpiť weed. Bude chcieť vedieť, že kto vás odporučil. Ak poviete že Nadja, nič z obchodu nebude a Nadju zabije. Ak ho aj napadnete a vezmete mu weed ako dôkaz, úloha je nesplnená. Trvajte na tom, že je jedno od koho to viete. Keď súhlasí, kúpte od neho za ďalšiu päťdesiatku weed a bežte za Lordom Andrem, ktorému to oznámte. Nechá ho zatknúť a úloha splnená za 100 exp a 200 zlatých.

5. Problems at Lobart´s Farm
Ďalšia úloha je pomôcť Lobartovi. Dobehnite na jeho farmu, kde sa po poliach preháňajú Field Raidery. Je ich asi sedem alebo osem. Zabite ich všetkých a oznámte to Lobartovi, odvďačí sa 20 zlatými. Od Andreho dostanete 100 exp a 200 zlatých.


Zaujímavosti

Mŕtvola
Toto je len možnosť, ako si prilepšiť. Najmä zo začiatku, keď ste ešte slabí. Vydajte sa zo zadnej brány mesta cestou smerom hore do kopca. Pri prvej možnosti odbočte po schodoch vľavo a tu sa dajte znova doľava. V podstate sa vraciate, ale hore na kopci, ponad cestu ktorou ste prišli. Držte sa popri kraji, ponad cestu, ktorou ste prišli z mesta a pokračujte až za skaly, kde prechod zakrýva strom. Tu dojdite úplne na koniec, kde je pod stromom mŕtvola. Má pri sebe rôzne predmety, vrátane Short Militia Sword, ale podstatné sú dva prstene. Jeden je + 5 protection, druhý + 5 strength.

Red Lantern
Red Lantern sa nachádza v dokoch naľavo od konca cesty vedúcej zo štvrte remeselníkov. Pred vchodom vás zastaví Borka, ktorý vychvaľuje potešenie, ktoré poskytuje podnik. Zrejme je už jasné, že je to bordel. Vnútri môžete chlapíkovi za pultom zaplatiť 50 zlatých a povedať slečne Nadji, nech ide s vami hore. Tam sa odohrá to, čo sa tu odohráva stále. Podnik ešte navštívite, v rámci plnenia úloh, ale sám o sebe inak nič okrem animácie neponúka.

Tavern Pegleg
Tesne napravo od konca cesty vedúcej zo štvrte remeselníkov sa nachádza krčma Pegleg. Hneď pred vchodom vás zastaví chlapík menom Moe a bude od vás žiadať 50 zlatých. Buď mu zaplaťte, alebo ho zmláťte. Keď odmietnete zaplatiť, tak on zaútočí prvý, čiže neporušíte zákon. Ak sa vám zdá prisilný, tak s ním odbehnite k najbližšiemu strážcovi, ten sa o neho postará. Keď je porazený, dá vám pokoj a ešte sa ho môžete aj popýtať na prístav.
V krčme si pohovorte s Kardifom. Ponúkne vám na predaj informácie za 10 zlatých. Ak budete chcieť cenu zjednať, tak sa dohodnete na šiestich. Ak však hneď budete odmietať a poviete, že si informácie zoženiete aj inde, sám zníži cenu až na 5 zlatých. Keď sa ho spýtate na prácu, získate quest The False Messenger. Tiež vám poslúži pri hľadaní Thieves Gildy.

Edda, Carl
V dokoch naľavo od cesty za domami žije Edda. Varí polievku a ak jej dáte rybu, uvarí denne jednu aj pre vás. Tiež vám ponúkne, že sa v jej dome môžete zadarmo vyspať. Medzi rečou spomenie, keď sa jej budete pýtať, či sa nebojí zlodejov, že už nemá nič cenné, vrátane Statue of Innos. Túto sochu môžete nájsť na rôznych miestach a vrátiť jej ju za 100 exp. (Jedna je napríklad na veliteľstve paladinov v Upper Quarter na stole pred Lordom Hagenom. Ak sa v noci postavíte za knighta, ktorý je chrbtom a ste v sneakingu, môže sa vám podariť zobrať ju bez toho, aby ste boli označený za zlodeja.)
Carl je kováč, ktorý žije nad Eddou. Cez deň vždy pracuje pred domom. Carl vám môže zvýšiť Strength na úroveň 30. Zato mu zaplatíte 50 zlatých. Urobí to zadarmo, ak Edde vrátite sošku Innosa.

Light Armor od Mattea
Od Mattea sa dozviete, že mu stráže zhabali časť jeho tovaru a tiež, že má na predaj Light Armor za 250 zlatých. No nemusíte ho kupovať, stačí sa dostať za strážcu naľavo od jeho domu, ktorý stráži jeho zhabaný tovar. Popri ňom neprejdete, ale je tu iná cesta. Napravo od domu sedí Regis. Za ním vyskočte na múr pri strážnej veži. Z múru preskočte na strechu Matteovho domu. Tam preskočíte ak ovládate Sneaking. Keď sa prepnete do plíženia (X) a potom ho zrušíte a skočíte, urobíte väčší skok. (možno to ide aj inak?). Zo strechy už len prebehnite za strážcu a skočte dole. Tam vypáčte truhlu, kombinácia je vľavo, vpravo, vľavo, vpravo. Vnútri je vytúžené brnenie.
Ešte je tu možnosť. Keď sa stanete členom milície, jednoducho oklamte strážcu, že vás poslali po vybavenie a on vás pustí, ale je to zbytočné, lebo ako člen milície dostanete lepšie brnenie.

Alrik
S Alrikom môžete bojovať o peniaze. Viac je popísané pri jeho queste Alrik´s Sword.

Brahim
Brahim je kartograf a má dom za krčmou Pegleg. Je to veľmi dôležitá osoba, lebo predáva mapy. Samozrejme sa dá hrať aj bez nich, ale pri hraní, aj pri čítaní návodu mapa nesmierne pomôže. Za 50 zlatých môžete kúpiť mapu mesta a za 250 zlatých mapu celej oblasti (tú mu môžete aj ukradnúť z truhlice). Po prechode cez Chapter sa ponuka rozšíri.

Skrýša v kanáloch
Keď sa konečne dostanete do kanálov, kde sídli Thieves Guild, tak tam môžete naraziť na zamknuté dvere, ktoré vyžadujú kľúč. Ten má jedine Jesper a rozhodne vám ho nedá. Môžete ho zabiť, ale je značne silný a ak ho zabijete pred zrakmi ostatných členov, tak vám to neprejde. Je to na vás. V skrýši sa nachádza : Elixir of Dexterity (+5), Amulet of Strength (+15), Gold Chalice, Silver Chalice, 300 zlaých. Aby ste to všetko získali, musíte vypáčiť truhlicu. Kombinácia je: p,p,p,ľ,p,p,p,ľ,p,ľ,p,ľ,p,p,ľ,ľ,ľ,p,p,ľ.
Ak si však počkáte do Chapteru 3 a potom sa spýtate Jespera na tú miestnosť, povie, že je tam truhla, ktorej zámok robil nejaký majster a nevedia ju otvoriť. Sám vám dá kľúč.

Zlodejský signál
Keď sa stanete plnohodnotným členom gildy zlodejov, Cassia vás naučí tajné znamenie, ktorým môžete kontaktovať ostatných členov gildy. Znamenie môžete ukázať týmto ľuďom.
Rengaru - dá vám tip, ako lepšie kradnúť. Dexterity sa vám zvýši natrvalo o dva body.
Halvor - bude od vás kupovať striebro za zvýhodnené ceny.
Gardener - záhradník pri hlavnom sídle paladinov. Prezradí vám, že v Upper Quarter sú v niektorých domoch tajné panely, za ktoré si ľudia schovávajú cennosti.
Kardif - môžete potom u neho kupovať Lockpicky.
Tiež sa dá použiť na Ramireza a Nagura, ale nič od nich nezískate.

Tavern Happy Fatted Calf
Taverna Šťastné Vykŕmené Teľa je v meste pred chrámom, za Constantinom. Barmanom je tu Coragon. V noci tu ako zákazníkov môžete nájsť Bartoka, Regisa a Valentina.
Od Coragona sa môžete dozvedieť, že Valentino je namyslený snob, ktorý tu každú noc pije až do štvrtej ráno. Od Regisa zistíte, že aj ten mal s Valentinom nejaké problémy. Ak si počkáte do štvrtej ráno, keď bude odchádzať, máte šancu sa s ním porátať. Počkajte si na neho medzi schodmi vedúcimi do hornej časti a Bosperovým obchodom. Tu vás nik v noci nezbadá. Zbite ho, vezmite mu 200 zlatých a kľúč, ktorý budete potrebovať, ak budete plniť úlohu pre zlodejov. Tiež na neho nezabudnite použiť kúzlo Oblivion, aby vás neudal. Keď sa potom o deň neskôr budete rozprávať s Regisom, môžete mu povedať, že Valentino od vás dostal nakladačku. Regis vám dá Valentino´s Ring (+5 weapon protection) s tým, že on mu ho zobral, keď ho tiež zmlátil a vy ho môžete dať ďalšiemu, kto mu tiež naložil. Keď sa potom vrátite do taverny, Coragon vám povie, že v noci Valentino nemal ako zaplatiť, vraj ho okradli a tak ho zmlátil aj on. Ak mu dáte prsteň od Regisa (nájdete omnoho lepšie prstene), tak získate 300 exp.
Pri prvom rozhovore s Coragonom sa dozviete, že mu niekto ukradol jeho striebro. Keď splníte quest Bosper´s Bow a získate jeho luk, zároveň získate aj Coragon´s Silver. Potom sa stavte za Coragonom a vráťte mu jeho striebro (150 exp). Dostanete za odmenu jeho špeciálne pivo "Coragon´s special beer". Trvalo vám zvýši Hitpointy o 3 body a manu o 1 bod.

Lares
Postáva pri pobreží v dokoch. Je to váš starý známy, ktorý tu špehuje pre žoldnierov z Onarovej farmy. Ak ho požiadate, zavedie vás skoro až k Onarovej farme. Výhoda je tu tá, že cestou bude zabíjať všetky potvory v blízkosti a vy budete získavať body.

Wambo
Wambo je jeden zo strážcov v Upper Quarter. Ak ste členom gildy zlodejov, tak od Ramireza viete, že je podplatiteľný. Ak sa s ním potom zhovárate, môžete mu dať 250 zlatých a on odíde, no povie vám ešte, že ak sa dostanete do problémov, tak vás nepozná. Platiť mu je dosť zbytočné, ak máte schopnosť Sneaking.

Bartok
Pred barakmi postáva pri pive zdarma lovec Bartok. Môže vás učiť Sneaking a zlepšiť vaše schopnosti s lukom. Keďže je to lovec, môžete sa ho spýtať na lov a navrhnúť mu, aby ste sa na lov vydali spoločne. Ponúkne vám, že si môžete nechať všetky kože zo zvierat a jemu dáte za jeho spoločnosť 50 zlatých. Ak to prijmete, vydá sa s vami na lov, poniže prednej brány. Skúsenosti získavate aj za ním zabité potvory. Nepriatelia sú tu dosť silní, takže sa sem nevydávajte, ešte kým ste slabý. Bartok je síce silný, ale všetko sám nezvládne. Najprv zabijete 2-3 Bloodfly, 5 vlkov a potom príde Shadowbeast. Ďalších 5 Bloodfly a Orc Scout (250 exp. a Light Orc Axe). Ak Bartokovi nepomôžete zo Shadowbeast, Orca určite nezvládne, a aj tak bude potrebovať vašu pomoc. Po orkovi už ďalej nebude chcieť pokračovať a vráti sa do mesta.

Abuyin
Abuyin stojí pred barakmi, pri troch vodných fajkách (môžete si z nich pofajčiť). V každom Chapteri si od neho môžete nechať vyveštiť budúcnosť. V prvom za 25 zlatých (100 exp), v druhom za 100 zlatých (300 exp), v treťom za 250 zlatých (600 exp), v piatom 1000 zlatých (1000 exp).
Spýtajte sa ho na Apple Tobacco. Dá vám dve vrecká tabaku zdarma a naučí vás niečo o tabaku. Ďalší tabak predáva Zuris na trhu. Ak ovládate alchýmiu, môžete tento Apple tabak zmiešať s ďalšími prísadami. S medom (Honey) vytvoríte Honey Tobacco. S rastlinou swampweed vytvoríte Herb Tobacco a s Dark Mushroom namiešate Musrhoom Tobacco. Každý tabak, ktorý vytvoríte, môžete dať odskúšať Abuyinovi, no všetky zahodí a ste stratový. Jediný, ktorý mu chutí, (tak mu ho dajte rovno) je Honey Tobacco (50 exp). Ponúkne vám, že ho bude ho od vás kupovať za 10 zlatých (ale neoplatí sa to, med + tabak + fľaška).
Pri hlavnom sídle paladinov v Upper Quarter je záhradník (Gardener). Keď mu ponúknete Herb Tobacco (25 exp), tak to s ním mierne zatrasie.
Poslednú dávku môžete ponúknuť Darovi na Onarovej farme. Spoznáte ho ľahko, už totiž fajčí weed. Ponúknite mu váš tabak, no nechutí mu (25 exp).

Zlatý tanier
Ak budete vykrádať baraky, tak v jednej truhlici môžete nájsť Golden Plate s nápisom Onar and Maria. Patrí im dvom. Keď sa dostanete na Onarovu farmu, tak v jeho dome na poschodí nájdite Máriu. Dá vám za navrátenie taniera 50 zlatých.

Strážne Veže
V meste Khorinis sa nachádza šesť strážnych veží (dve pri každej bráne a dve v centre), no všetky sú zamknuté. Je tu spôsob, ako sa k nim dostať, no musíte vedieť kradnúť (alebo si pomôžte s kúzlom Oblivion, či spáchajte zločin a zaplaťte zaň u Andreho).
Veže pri prednej bráne. Kľúč od ľavej má Pablo, vojak postávajúci buď v štvrti remeselníkov, alebo v chrámovej štvrti. Je v nej Light Two Hander. Kľúč od pravej veže má Rangar. Stojí pred barakmi a pije pivo zdarma. Vnútri je Rough Longsword a truhla. Kombinácia je p,ľ,ľ,p,p,ľ - 70 zlatých, Mana essence a Healing potion.
Veža na rohu cesty vedúcej zo štvrte remeselníkov do dokov. Kľúč od nej môžete ukradnúť z truhlice v barakoch. Vnútri je Fine Short Sword.
Veža za Thorbenovým domom. Kľúč má Peck, ktorý je buď v Red Lantern, alebo ak ste splnili úlohu pre milíciu, tak už je v barákoch. Vo veži je Heavy War Hammer a Joe. Joe je chlapík, ktorého tu zamkli a vy ste ho oslobodili (100 exp). Ihneď vyrazí do krčmy Pegleg v dokoch. Keď ho oslovíte tam, znova vám poďakuje. Ak ste člen gildy zlodejov a poznáte tajné znamenie, môžete mu ho ukázať a dá vám 5 lockpickov.
Veže pri zadnej bráne. Od ľavej má kľúč Ruga, ktorý je v barakoch. Vo veži je Fine Longsword. Od pravej má kľúč Wambo. Je to strážca v Upper Quarter. V tejto je Two-Hander (dobrý obojručák) a truhla (p,p,ľ,ľ,p,p,ľ) v ktorej je 5 Essence of Healing a 70 zlatých.

Záver Kapitoly:
Keď získate prístup do Upper Quarter a budete prijatí Lordom Hagenom, kapitola sa končí. Povedzte mu o hrozbe, o ktorej viete od Xardasa, no on požaduje dôkaz a tak vám umožní vstup cez Pass do väzenskej kolónie.



CHAPTER II. Return To the Colony

1. Evidence
Lord Hagen od vás požaduje dôkaz, že je tu naozaj hrozba drakov a preto vám umožní prístup do Trestaneckej kolónie, Valley of Mines. Máte tam vyhľadať Commandera Garonda. Dobehnite teda k vstupu, ktorý je na juhovýchode, priamo pod Bengarovou farmou a dvaja paladinovia, strážiaci vchod vás vpustia dnu. Ste v kaňone, ktorý je plný orkov, na ktorých zatiaľ pravdepodobne ešte nemáte. Do ďalšej lokácie sa môžete dostať buď rovno, cez orkov, alebo na prvej zákrute, kde je strom, hneď odbočte doľava. Je tu jaskyňa, cez ktorú prejdite hore a cez kamenný most do ďalšej jaskyne. Load.

Ste v novej lokácii. Cesta napravo od vás, vedúca do kopca vedie naspäť do NewWorld k orkom, ktorých ste takto obišli. Vy pokračujte naľavo, dole kopcom, až narazíte na Jergana. Pochádza z hradu, ktorý napadli draci a vydal sa hľadať preživších. Poradí vám, ako sa dostať do hradu. Skočte do rieky pod Jerganom a plávajte smerom doprava. Na brehu sú stany orkov, ktorí obliehajú hrad. Keď doplávate k poslednému stanu, napravo od neho je už len skupina Scavengerov, vylezte na breh. Tu bežte popri nich, stále vzdialený od stanov, až dorazíte k ceste vedúcej k hradu. Už by ste mali vidieť aj hrad. Pred touto cestou je v stene hradu zaborené veľké baranidlo (alebo nejaký iný obliehací stroj). Vylezte po jeho konštrukcii až do prebúranej časti hradieb a povyskakujte hore na hradby. Tu vás ako prvý osloví Sengrath, a poinformuje vás o hrade. Vojdite do budovy, pred ktorou sú dvaja strážcovia. Vnútri nájdite Commandera Garonda a oslovte ho. Vysvetlíte mu, že lord Hagen požaduje dôkaz o drakoch, no on si myslí, že podstatnejšie je, informovať ho o rude a ťažbe, kvôli ktorej vlastne paladini prišli. Teraz musíte splniť túto úlohu - Diggers and Ore, aby ste sa pohli ďalej. Keď ju splníte, Garond vám dá list pre lorda Hagena a vám už len stačí ho zaniesť.

2. Diggers and Ore
Commander Garond chce od vás, aby ste vyhľadali tri skupiny, ktoré boli vyslané do oblasti a zistili, čo je s ťažbou rudy. Spýtajte sa ho na lokáciu baní a dá vám mapu tejto oblasti. Oproti Garondovi stojí Percival. Spýtajte sa ho na vyslané skupiny (scrapers). Povie vám, že jedna pod vedením Marcosa sa vydala k Starej bani a dve, ktoré vedú Fajeth a Silvestro by mali byť pri Veľkej Veži.
Zbehnite po obliehacom stroji dole, a dobehnite do rieky. Keď ste v hlbokej vode, kde môžete plávať, tak vás orkovia nechajú na pokoji. Dajte sa doprava a plávajte až k mostu. (V podstate môžete aj bežať, ide o to, aby ste sa vyhli orkom, pokračovať budete aj tak na tej istej strane rieky). Tu na konci je cesta vedúca do kopca. Držte sa jej, až dorazíte na viacsmernú križovatku (budete sa sem vracať, tak si ju pamätajte). Tu sa dajte strednou cestou. Choďte po ceste, až dorazíte na ďalšiu križovatku, kde sa otočte doľava. Pokračujte a po ľavej strane uvidíte baňu. Jednotka, ktorá tam bola je mŕtva a v bani sú Minecrawlery. Nájdite tam Silvestrovu mŕtvolu a vezmite si z nej list, v ktorom píše, že poslal Diega s naťaženou rudou a dvoma vojakmi, aby náklad ukryli na bezpečné miesto.
Potom sa vráťte na križovatku pod baňou a dajte sa druhou cestou. Narazíte na druhú baňu, kde sú ešte vojaci nažive. Porozprávajte sa s veliteľom Fajethom. Dá vám úlohu zlikvidovať Snapperov v okolí tábora. Keď to zvládnete, povie vám, ako sú na tom s rudou.



Make a banner | Get my banner code
ABCgames.sk - hry, cheaty, trainery, návody, preklady, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download GamePark.cz
Flash Banner Now - instant web ads
Create flash banner | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Create flash banner | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Your flash banner maker | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Your flash banner maker | Get my banner code