Fallout: New Vegas

04.04.2011 11:51

Hlavné úlohy


1. To bol kopanec do hlavy (Ain't that a Kick in the Head)

Ste kuriér, či kuriérka Mohavského Expresu a vašou úlohou bolo doručiť žetón z kasína. No cestou vás prepadli, žetón vám vzali a vás postrelili a nechali zomrieť. Našiel vás robot Viktor a dokopy vás dal doktor Mitchell. Preberáte sa v jeho dome. Čaká vás tvorba postavy. Najprv mu povedzte, ako sa voláte. Potom vám káže skontrolovať prácu, ktorú na vás odviedol a tak si určite, či ste žena, alebo muž a navoľte si vhodný typ tváre a vlasov. Keď s tým skončíte, tak za ním zájdite k Vit-o-Matic. Po prvých krôčikoch aktivujte stroj a tam si navolíte vaše vlastnosti, ktoré máte štandardne všetky na úrovni päť a ďalších päť bodov môžete rozdeliť a navýšiť si tak vlastnosti, ktoré preferujete.
Potom za ním zájdite do susednej izby, kde sa posaďte na gauč. Čaká vás malý psychologický test. Len mu odpovedzte čo vás prvé napadne (z ponúkaných možností) pri slovách, ktoré vám povie; potom je anketa ohľadne pár výrokov (kde si vyberiete ako veľmi s výrokmi súhlasíte, či nesúhlasíte) a napokon odpoviete, čo si predstavujete pod obrázkami, ktoré vám ukáže. Na základe vašich odpovedí vám vyprofiluje čo by sa vám hodilo najviac zo schopností. Na záver sa vám objaví tabuľka, kde máte pridelené tri body k trom schopnostiam (každý zvyšuje danú schopnosť o 15 bodov) a tie si môžete prerozdeliť podľa ľubovôle (takže v podstate predošlé odpovede môžete len rýchlo odklikať, ak sa vám s nimi nechce zabávať). Na záver si ešte môžete vybrať jeden, či dva rysy, alebo aj žiadny.
Po rozhovore a tvorbe vašej postavy vás čaká doktor pri východe. Môžete si prezrieť jeho byt, prekvapivo tu veci nie sú „označené ako jeho“, takže si môžete vziať, čo chcete a nebude to považované za krádež. Zväčša tu má drobnosti ako závažie, fotoaparát, knihy, tužky, popolníky, cigarety, čistiace prostriedky, panvice, no na ošetrovni je pár lekárskych predmetov, sáčok s krvou, pár stimpackov, Med-X, Rad-X, protijed a pri posteli lekárska taška. Tiež je tu pár krabíc s nábojmi (v tej v ošetrovni je aj laserová pištoľ), na jednej je nôž. Na krabici v ošetrovni má pokazený samopal, ktorý môžete opraviť, ak máte schopnosť opravy aspoň na úrovni 25.
Oslovte doktora pri dverách a dá vám veci, ktoré ste mali pri sebe, keď vás našli (objednávka z Mohavského Expresu, 4 stimpaky, 6 spiniek, 18 viečok, zbraň s pár nábojmi) a daruje vám aj oblek z Vaultu 21 po svojej manželke, alebo svoj (v závislosti od vášho pohlavia) a PipBoy 3000, sám totiž pochádza z Vaultu, ale tieto veci už nepotrebuje. Trochu prehnané, ak tie veci opatroval celé roky a len tak ich dá úplnemu cudzincovi, ale čo už, darovanému PipBoyu na batérie nehľaďte. Ukončujete tým túto úlohu a získavate dve nové. Pred odchodom vám hra ešte ponúkne, či si chcete aktivovať Drsný mód. Vyjdite z domu do dedinky Goodsprings a svet Nového Vegas je vám k dispozícii.


2. Naspäť v sedle (Back in the sadle)

Táto misia je skôr tréningom pre ďalšie zoznámenie sa so svetom. Doktor vás poslal za Sunny Smilesovou, tak za ňou skočte do salónu a pohovorte si. Spýtajte sa jej na okolie a získate na mape polohy miest Primm a Sloan. Spýtajte sa jej, či nevie o nejakej práci, aby ste si zarobili. Nevie, no povie vám, že v budove starej školy je trezor, ktorý nik z mesta nevie otvoriť a navrhne, že by ste to mohli skúsiť. Dá vám dokonca aj dve spinky a časopis „Locksmith's Reader“. Tiež vám môže povedať niečo o situácii v okolí (tak ako aj Pomalý Pete pred salónom), aby ste boli viac v obraze, keďže len začínate hru. Napokon povedzte, že vás posiela doktor a povie, že vám pomôže.
Vyjdite za ňou za budovu salónu. Tam vám dá pušku Varmint Rifle a 50 nábojov. Máte zostreliť aspoň tri fľaše z prázdnych fliaš naukladaných na plote za salónom. Pri streľbe vám povie, že keď zamierite stlačením pravého tlačidla myši a ešte ak si k tomu aj kľaknete pomocou CTRL, tak budete mieriť lepšie, respektíve bude menšie kývanie zbrane. Keď ich zostrelíte, tak vám navrhne, či sa nepridáte k lovu na gekonov. Môžete ukončiť túto cvičebnú misiu teraz, alebo aj kedykoľvek neskôr, ak budete chcieť, no prečo to robiť, že?

Vydajte sa za ňou pod dedinu, ku skalám poniže Viktorovho domu. Tam vám poradí plížiť sa, aby ste ich prekvapili. Preplížte sa za skalu a tu si vyskúšajte prvý súboj na ostro. Postrieľajte gekonov buď priamo, alebo vo VATS systéme, ktorý nahradil skvelý ťahový systém prvých dvoch hier a úplne tak zabil časť duše celej hernej série. Po boji nezabudnite prezrieť telá gekonov, môžu mať u seba mäso, kožu, či vajcia, pokiaľ si ich nezabudli v nore.

Po ich zabití sa vráťte za Sunny, ktorá vás odmení ďalšími nábojmi a povie, že sú tu ešte dve ďalšie studne, ktoré treba zbaviť hávede, takže ak súhlasíte a nechcete ukončiť misiu, tak s ňou pokračujte ďalej.
Len s ňou zabehnite k dvom ďalším studniam. Pri prvej sú traja gekoni a hneď po ich zabití sa Sunny vydá k tretej a nebude sa zdržiavať. Pri tretej studni sú tiež traja gekoni a obyvateľka dediny Goodspring, ktorú napadli. Ak nezasiahnete, alebo ste príliš pomalý, tak ju môžu zabiť. Okrem šiat a drobností nič podstatného u seba nemá. Viac sa vám oplatí ju zachrániť. Žena bez mena vám poďakuje za záchranu, dá vám tri fľaše čistej vody a zároveň ste týmto činom získali v Goodspringu pozitívnu reputáciu.
Oslovte Sunny, ktorá vám dá za pomoc s gekonmi 50 viečok (aj ak bezmenná žena zomrela, akurát poznamená, že je to smutné) a spýta sa, či by ste sa nechceli naučiť ešte niečo užitočné o živote v divočine. Súhlaste a získate úlohu „Pri ohnisku na skúšku“. Tiež sa vám sprístupnila oblasť Goodspringský prameň, takže sa už môžete presúvať rýchlym cestovaním pomocou mapy.


3. Išli tadetok (They went that-a-way)

Treba zistiť, čo sa vám stalo a tak treba preveriť v Mohavskom exprese zásielku, ktorú ste prevážali. Najprv sa v Goodspringu spýtajte robota Viktora na všetko, čo si pamätá, pretože práve on vás našiel a zachránil (a je to voliteľná časť úlohy).

Vydajte sa do mesta Primm, ktoré je južne od Goodspringu. Tam prejdite mostom od oblasti stráženej NKR do mesta (na moste pozor na tri míny), kde si dávajte pozor na väzňov na úteku, ktorí vás napadnú, len čo vás zbadajú. Vojdite do kasína Vikki a Vance a privíta vás tam Johnson Nash. Je to obchodník a tiež vedie Mohavský expres. Povedzte, že aj vy ste Kuriér a ukážte mu papiere od vašej dodávky. Spomenie si na tú prácu. Kovbojský robot najal šesť kuriérov na rozvoz šiestich bezvýznamných vecí a zdá sa, že len váš žetón nebol doručený. Tiež zistíte, že pôvodný kuriér, ktorý ho mal doručiť, to odmietol, keď zistil, že ďalší v poradí na doručenie ste vy, takže ste to dostali vy, Kuriér šesť. No nevie, kto to bol. Povedzte, že vás prepadli a zabránili vám v doručení. Povie, že vraj mestom prešli nejakí muži hodiaci sa na váš opis, no on o nich nevie. Niečo by mohol vedieť zástupca šerifa Beagle. Toho však zajali väzni a držia ho v hoteli Bison Steve. Máte ho zachrániť v rámci úlohy „My Kind of Town“.

V rámci tejto úlohy vojdite do hotela Bison Steve, kde na prízemí držia v kuchyni zviazaného zástupcu Beaglea. Informácie, ktoré od neho potrebujete, môžete získať pár spôsobmi. Môžete okradnúť Beaglea, alebo ho zabiť sami (zlá karma) a získať jeho nahrávku, v ktorej popisuje, čo videl. Môžete ho osloviť a presvedčiť (rečníctvo 40), aby vám hneď povedal, čo vie, alebo ho proste rozviažte, pustite a vonku sa ho spýtajte, čo vie. Keď ho oslobodíte, povie, že odchádza, vraj by vám aj tak len zavadzal. Môžete ho presvedčiť, aby vám v hoteli pomohol (rečníctvo 25), ale nie je to nevyhnutné. Úloha s Beaglom pokračuje ďalej. Pre vás je v rámci tejto úlohy hlavné to, že ste zistili, že Cháni podľa Beaglea šli do Niptonu a potom do Novacu.

Môžete zájsť do Niptonu, no tam nič nezistíte. Mesto je zničené a obyvateľstvo povraždené, no môžete tam získať dve vedľajšie úlohy.

Zájdite teda do Novacu. Od ľudí zistíte, že Manny Vargas by o tom mohol vedieť niečo viac. Spýtajte sa ho na to a je ochotný vás nasmerovať ďalej, ak mu na oplátku pomôžete. Ak pre neho splníte úlohu „Poď si so mnou zalietať“, tak vám povie, čo vie a to, že Benny s Chánmi išli do Boulder City. Ak nechcete plniť jeho úlohu, tak si túto informáciu môžete vytiahnuť z jeho počítača v jeho izbe v hoteli (bez straty karmy). Prípadne mu môžete ukradnúť správu, ktorú má u seba, no načo kradnúť, keď z počítača to získate jednoducho a bezpečne.

Pokračujte teda do Boulder City. Tam začnite u majora Monroea úlohu „Boulder City Showdown“, v rámci ktorej pôjdete do ruín centra mesta, kde majú spor Cháni a NKR. V budove je vodca Chánov, Jessup. Vám sa stačí s ním pre túto úlohu porozprávať. Oslovte ho a povie vám, že Benny, šéf kasína Tops vo Vegas, si ich najal, aby vás dorazili, no podrazil aj ich, nevyplatil im zvyšok odmeny a odišiel. Týmto zistením je úloha splnená. Ak vyriešite ich spor s NKR, tak od neho dostanete ešte aj Bennyho gravírovaný zapaľovač. Tým je táto úloha splnená a automaticky získavate ďalšiu.
Ak sa najprv vrhnete na riešenie ich sporu a vyriešite ho zabitím Jessupa, tak ho len prehľadajte a vezmite si Bennyho zapaľovač a správu „Chairmen Job Offer“. Tá usvedčuje Bennyho a tiež tým splníte túto úlohu.


4. Ring-a-ding-ding

Z predošlých potuliek viete, že Benny z kasína v Novom Vegas je ten, čo vás chcel zabiť a okradol vás. Treba sa k nemu dostať. Zájdite do Nového Vegas. Musíte najprv do Freeside a tadiaľ prejsť do časti Strip.
Pred vstupom do časti Strip vás zastaví Starý Ben a varuje vás, aby ste sa nepokúšali vojsť bez povolenia od strážneho robota. Po rozhovore s Benom aj uvidíte, ako sa nejaký chlapík pokúša vbehnúť dnu a oni ho zastrelia. Vstúpiť môžete, ak máte dostatok peňazí, aby ste boli zaujímavý pre kasína (2000 viečok), môžete robota dostať technicky (Veda 80), alebo vás pustí, ak máte priepustku (ktorú si môžete vziať ako jednu z možných odmien za úlohu „G.I.Blues“, alebo ju kúpiť u Micka a Raplha vo Freeside, no musíte Ralpha presvedčiť, aby povedal, čo predáva bokom /Rečníctvo 50/ a predá ho za 500 viečok /za 350 ak máte Obchod 50/). Ak máte dobrú reputáciu u NKR, tak môžete použiť ich vlak a previezť sa z tábora McCarran priamo do Vegas a vyhnúť sa tak hlavnému vchodu.
Keď vojdete do časti Strip, tak vás osloví robot Viktor, ktorého si pamätáte z Goodspringu a prípadne aj z Novacu, či ďalších miest. Požiada vás, aby ste šli za pánom Housem. Môžete za ním skočiť a prijať jeho úlohu „The House always Wins I“, v rámci ktorej chce, aby ste mu priniesli platinový čip. Nemusíte ju potom plniť, ale povie vám niečo o Bennym. Povie vám, že Benny je stále s ochrankou a sám je len vo svojom apartmáne. Odporučí vám pohovoriť si so Swankom.
Zájdite do kasína Tops. Pri vchode vám zabavia zbrane (čo je otrava, pretože aj keď ich pri ceste späť získate naspäť, tak sa vám vymaže nastavenie rýchlych volieb pre zbrane), no môžete si nechať nejaké skryté (nože, pištole s tlmičom, výbušniny).
Za pultom je Swank, Bennyho pravá ruka.

Možnosť 1
Swanka môžete presvedčiť, že Benny má vlastné plány s Vegas, čim ohrozuje ostatných a porušuje zabehnutý systém. Môžete ho presvedčiť slovne (Rečníctvo 15, 30 a 45), alebo ho presvedčiť dôkazmi, ak ste ich zozbierali (Bennyho zapaľovač, ktorý ste získali v Boulder City/ ohorky Bennyho osobitých cigariet, ktorú sú pri „vašom“ otvorenom hrobe na cintoríne v Goodspringu/ záznam o Bennyho dohode, ktorý môžete ukradnúť Mannymu Vargasovi v Novacu). Ak ho presvedčíte, dá vám kľúč od Bennyho apartmánu, aby ste to tam preskúmali. Vyvezte sa posledným výťahom hore, prejdite dvojitými dverami do Benynho apartmánu, prejdite cez spálňu do zadnej izby a tam nájdete Yes Mana.
Ten vám povie všetko, čo vie o Bennyho plánoch, aj o Čipe, pretože je naprogramovaný byť nápomocný „komukoľvek“. Keď všetko zistíte, môžete ísť za Swankom a povedať mu o vašom objave. Spýta sa, čo chcete spraviť.
Ak poviete, že chcete Bennyho zabiť, povolí vám to a dá pokyn strážam nezasahovať. Pošle Bennyho do jeho apartmánu, tak tam máte ísť za ním, aby ste ho dorazili. Vrátil vám zbrane už predtým, keď vás poslal preskúmať Bennyho apartmán, takže ste vyzbrojený.

Môžete povedať, že si s ním chcete pohovoriť a choďte za ním (respektíve rovno môžete ísť za Bennym bez zastávky u Swanka). Povedzte Bennymu, že ste hovorili s Yes Manom a navrhne vám súkromný rozhovor v prezidentskom apartmáne. Môžete ho presvedčiť, aby šiel bez stráží a hneď(Rečníctvo 60) a aby sa vám nejako revanšoval (Obchod 35) a dostanete 500 viečok a 250 žetónov kasína Tops.
Choďte za Bennym do jeho Prezidentského apartmánu, od ktorého vám dal Benny kľúč. Tam zistíte, že je to pasca a Benny sa vám ozve cez interkom a oznámi vám, že vás už opäť podrazil. Môžete ho presvedčiť, aby vás nechal žiť (Rečníctvo 35 a 50) a nechá to tak. Ak ho nepresvedčíte, tak dnu vojdú štyria jeho ochrankári a musíte ich zabiť. Benny utiekol, no táto úloha je týmto splnená. (Do prezidentského apartmánu, kde na vás chystá pascu, vás pošle aj ak ho oslovíte priamo, bez predošlej interakcie so Swankom.)

Možnosť 2
Postupujte ako pri prvej možnosti a keď po rozhovore s Yes Manom oslovíte Bennyho, tak ho presvedčte, aby šiel s vami hneď a bez stráží (Rečníctvo 60). Vojde rovno do prezidentského apartmánu, tak vojdite za ním. Tam sa s vami podelí o väčšiu časť svojho plánu a ponúkne vám partnerstvo. Ak súhlasíte, dá vám zálohu 250 viečok, povie, že si môžete nechať prezidentský apartmán a odíde. Len čo odíde, vojdú dnu štyria jeho ochrankári a napadnú vás. Zabite ich. Opäť vás podrazil a ušiel. Táto úloha je týmto splnená.

Možnosť 3
Rovno preskočte prvé dve možnosti a pohovorte si s Bennym. Ak ste žena, použite na neho perk „Čierna Vdova“ a zveďte ho. Je dosť vykoľajený z toho, že jeho vlastná obeť, ktorú takmer zabil, po ňom vyštartovala, no skočí na to. Dá vám kľúč od svojej izby. Zájdite dozadu, vyvezte sa hore výťahom a prejdite dvojkrídlymi dverami. Benny príde za vami. Než dorazí, môžete si pohovoriť s Yes Manom, ktorý vám odhalí Bennyho plány. Keď príde Benny, môžete ho zabiť.
Môžete si s ním tiež pohovoriť a potom sa s ním vyspať. Keď Benny po sexe zaspí, máte možnosť zabiť ho v spánku. Ak ho zabijete, môžete si vziať jeho veci vrátane čipu a úloha je splnená.
Ak ho nezabijete a zaspíte aj vy, tak keď sa prebudíte, Benny je preč. No nechal vám v inventári list na rozlúčku. Púšťa sa do akcie a teší sa na vás, až sa za vami vráti, keď bude po všetkom. Proste ste ho nechali utiecť. Pohovorte si s Yes Manom v izbe za jeho spálňou a úloha je splnená.

Možnosť 4
Postupujte podľa možnosti 1 a presvedčte Swanka o Bennyho podrazoch. Vráti vám vaše zbrane. Potom mu povedzte, že sa treba o Bennyho postarať. Dá vám kľúč od Bennyho izby a pošle tam aj Bennyho. Choďte hore výťahom a na poschodí do dvojkrídlych dvier a vnútri je Benny. Môžete ho zabiť.
Postupujte podľa možnosti 2, neuzavrite s ním dohodu a zabite ho keď sta sami v prezidentskom apartmáne.
Prípadne postupujte podľa tretej možnosti a môžete ho zabiť rovno, predtým, než sa s ním vyspíte, alebo ako je uvádzané v tej možnosti, rovno po sexe.
Poslednou, ale nie najrozumnejšou možnosťou je prepašovať dnu nejaké zbrane a zahájiť frontálny útok na všetkých Chairmanov v kasíne.

Poznámka 1: Ak Benny utiekol, vyjdite von z kasína a tam vás osloví Vulpes Inculta. Povie vám, že mocný Cézar sa chce s vami stretnúť a dá vám jeho znamenie, po ktorom k vám budú všetci z Légie neutrálni (čo vám dá bez ohľadu na váš vzťah k légii pre prípad, že by ste boli nepriateľmi).
Zájdite do Cottonwood Cove a tam je pri móle plť, ktorú riadi Cursor Lucullus. Oslovte ho a nechajte sa odviezť do Pevnosti. Zájdite teda do Pevnosti (je to v rámci úlohy „Render Unto Caesar“) a zájdite do Cézarovho stanu. Súhlaste tam, že mu pomôžete a požiada vás, aby ste šli do bunkra, ktorý je pod jeho pevnosťou (lebo patrí pánovi Houseovi) a zničili, čo tam nájdete. Aby ste sa tam dostali, dá vám platinový čip, ktorý vzali Bennymu. Tým je čip konečne vo vašich rukách.
V Cézarovom stane je aj Benny, ktorého chytili, keď sa od vás snažil utiecť (alebo ak len odišiel, ak ste s ním spali). Máte ešte osloviť Bennyho a rozhodnúť, ako zomrie. Hoci vie, že zomrie, povie vám, aby ste neničili veci v bunkri, ale spravili, čo od vás House chce a potom vyhľadali Yes Mana a využili situáciu pre nezávislé Vegas. Rozhodnite, čo s ním. Máte možnosť mu aj pomôcť. Ak mu dáte stealth boy a spinku, tak tvrdí, že by sa mal odtiaľto dostať, ale ak ho len proste rozviažete, tak sa na vás vrhnú. Je to tak, ak ho rozviažete, napadnú vás, no v mojej verzii nefungovala ani predošlá možnosť. Keď som mu dal veci, tak sa sám rozviazal a použil Stealth Boy, no legionári napadli jeho aj mňa. Takže zachrániť ho šlo jedine, ak ste zabili všetkých v stane, vrátane Cézara. Inak ho môžete nechať ukrižovať (zlá karma), alebo bojovať s vami v aréne.
Poznámka 2: Vulpes Inculta vás osloví po vyjdení z kasína Tops, aj ak vám Benny neušiel a máte možnosť ísť za Cézarom.
Poznámka 3: Benny má unikátny oblek a pištoľ Maria (unikátna 9mm pištoľ). Môžete ich získať, keď Bennyho zabijete v Tops, alebo ak s ním bojujete v aréne u Cézara.


5. Rozhodnutie

Po úlohe „Ring-a-ding-ding“ máte prístup ku všetkým hlavným hráčom. Už sa len rozhodnúť, pre koho chcete plniť záverečné úlohy.
Po vstupe do časti Strip vás oslovil Viktor a zaviedol vás za pánom Housem. Robert Edwin House bol pôvodný majiteľ kasín a tiež riaditeľ spoločnosti RobCo. Po vojne opätovne začal budovať Nové Vegas. Keď sa objavila NKR, tak pochopil, že potrebuje viac sily, než sú jeho Securitroni a vybral z nájazdníckych kmeňov v Mohavskej púšti tri, z ktorých spravil hlavy troch kasín (Chairmens, Omerta, White Glove Society). Teraz chce posilniť svoju moc, získať úplnú kontrolu nad Vegas, zbaviť sa Légie a vytlačiť z oblasti Vegas NKR. Pokračujte pre neho plnením úlohy „The House Always Wins I“, aby ste zaistili jeho egocentrickú vládu.
Od Housea získate aj apartmán, kam môžete posielať svojich spoločníkov, ktorých nechcete práve vláčiť so sebou, takže v podstate zostanú s vami, nepošlete ich preč, len nebudú pri vás fyzicky a môžete najať ďalších. Apartmán vám zostane k dispozícii, aj ak sa rozhodnete nepracovať pre neho.

Keď ste vyšli po rozhovore s pánom Housem z jeho kasína Lucky 38, tak vás osloví vojak NKR a odovzdá vám pozvánku od veľvyslanca NKR vo Vegas, ktorým je Dennis Crocker. NKR sa stále snaží o stabilitu vo forme republiky a chce pričleniť k svojmu teritóriu aj mohavské územie. No na to nemajú dosť síl, keďže ich neustále ohrozuje Légia a nemajú ani podporu Vegas a okolia kvôli neochote menších frakcií spolupracovať s nimi. Môžete zájsť za ním do veľvyslanectva NKR tu vo Vegas a prijať od neho úlohu „Things That Go Boom“ a postupne upevňovať pozíciu NKR v celom regióne plnením úloh pre neho a plukovníčku Mooreovú.

Pri úlohe s Bennym ste v izbe za jeho spálňou našli Securitrona, ktorého prerobil, aby špehoval pána Housea a aby mu pomohol rozbehnúť jeho plány. Yes Man je naprogramovaný, aby pomáhal každému, kto je s ním v kontakte, takže vám stačí od neho zistiť, aké mal Benny plány („Wild Card: Ace in the Hole“) a potom sa rozhodnúť, že vy uskutočníte Bennyho plány vo svoj prospech a s Yes Manovou pomocou (pokračujete úlohou „Wild Card: Change in Management“). Takže tu v podstate nepracujete pre Yes Mana, ale sám pre seba, aby ste zaistili nezávislosť Nového Vegas od ostatných mocenských frakcií.

Keď vyjdete z kasína Tops potom, ako ste boli s Bennym (či už ste ho zabili, alebo či ušiel), tak vás osloví Vulpes Inculata, vyslanec Cézara. Odovzdá vám odkaz, že vás chce vidieť samotný Cézar. Zájdite do Cottonwood Cove a odvezte sa do Pevnosti Légie. Tam vám Cézar povie, že chce, aby ste pre neho pracovali. Prosté, chce zničiť všetky frakcie, ktoré mu odporujú a nie sú ochotné sa mu podvoliť, chce poraziť a vyhnať z Mohavskej oblasti NKR a samozrejme chce ovládnuť Nové Vegas a okolie pre svoju Légiu, aby ho mohol viesť svojím krutým, vražedným spôsobom. Takže ak ste zvrátený tvor bez kúska morálky, môžete začať plniť úlohu „Render Unto Caesar“.



Vedľajšie úlohy a lokácie


Lokácie A: Goodspring


Goodspring je mestečko, v ktorom začínate svoju hru. Keď si vytvoríte postavu, tak po odchode z tejto štartovacej oblasti (ktorá zahŕňa Goodspring, cintorín a pramene) máte ešte raz možnosť upraviť si postavu, ak chcete niečo zmeniť.

Goodspring; Goodspring Cemetery; Goodspring Source; Goodspring Cave; Devil's Gullet; Yangtze Memorial

Goodspring
Povyše domu doktora Mitchella je opustená čerpacia stanica s automatom na Večernú Sarsaparillu. Dovnútra sa dostanete v rámci úloh mesta a nájdete tam časopis “Boxing Times“, kvasnice, doktorskú tašku, potraviny a nejaký alkohol. Okrem nábojov pod pokladňou sú to všetko voľné veci, ktoré si môžete prisvojiť.
Poniže stanice, v prívese, je voľný časopis „Meeting People. Môžete preskúmať po meste odpadkové koše, poštové schránky (vždy je v nich pár náhodných časopisov) a pár zabudnutých tašiek. Krabice, obsahy domov a ešte aj rastliny, ktoré si tu ľudia pestujú, sú ich, takže ich bratie je krádež.
Pri obchode je schránka Mohavského expresu.
V salóne je na poličke naľavo, medzi vstupnými dverami a biliardovým stolom časopis „Fixin' Things“, no patrí salónu, takže je to krádež. Ukradnúť tu tiež môžete .357 Magnum, ktorý je za barom, pri pokladni. V sklade naľavo od vstupu má Trudy nejaké zásoby nápojov a na krabici pri počítači sú tam časopisy „Salesman Weekly“ a „Meeting People“.
V budove školy je päť modliviek. Vnútri, v rohu naľavo pri dvoch policiach a krabiciach je na zemi časopis „Salesman Weekly“. Medzi prevrátenými lavicami je na zemi časopis „Lad's Life“. Vzadu je pri počítači časopis „Programmer's Digest“. Pri počítači a v bočnom sklade na poličkách je pár krabičiek so spinkami. Môžete tiež otvoriť trezor, ktorý spomínala Sunny. Buď vypáčte trezor, alebo hacknite počítač, čím trezor odomknete.
Pomalý Pete má v dome BB Gun a Buffout (ktoré nie sú cudzí majetok). V susednom dome (kde žije žena, ktorú môžete zachrániť pri prameňoch) je na poličke v spálni Brokovnica a v poličke v obývačke, medzi knihami je kniha „Chinese Army: Special Ops Training Manual“. V kuchyni tohto domu je na linke pri fľašiach Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly. V dome vedľa obchodu je v miestnosti s potravinami na malých schodíkoch časopis „Lad's Life“ a na skrini aj pár nábojov .22LR. Na stole so šachovnicou a dvoma fľašami je tu tiež Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly. V dome pod doktorovým domom, pri ohrade so zvermi je v umývadle v kúpeľni časopis „Fixin' Things“.
Chet tu má obchod, kde môžete nakupovať rozličné veci a vylepšenia pre zbrane. Vedľa jeho obchodu sú stoly na úpravu predmetov. V Chetovom obchode sa dá ukradnúť mnoho rozličných vecí, vrátane pištole s tlmičom a časopisu „Salesman Weekly“. V sklade za salónom nájdete pálenicu s piatimi fľašami Moonstone, nejaké fúzne batérie, šrot a drobnosti.
Pri salóne posedáva Pomalý Pete, od ktorého sa môžete dozvedieť niečo o ňom a okolí.
V salóne je Sunny Smiles, ktorá loví gekonov, predáva kože a pomáha mesto chrániť pred rádškorpiónmi a kojotmi. Spýtajte sa jej na okolie a získate na mape polohy miest Primm a Sloan. Spýtajte sa jej, či nevie o nejakej práci, aby ste si zarobili. Nevie, no povie vám, že v budove starej školy je trezor, ktorý nik z mesta nevie otvoriť a navrhne, že by ste to mohli skúsiť. Dá vám dokonca aj dve spinky a časopis „Locksmith's Reader“.
Trudy vedie salón. Môžete jej pomôcť opraviť rádio a zapojiť sa do úlohy Prestrelka Mesta Duchov. Dozviete sa od nej dosť informácií o vašich únoscoch, Prašnej Parte, NKR a všeobecne, čo sa deje tu a v okolí.

Goodspring Cemetery
Na kopci nad mestom je cintorín. Sú tam štyri muchy. Na hrobe pod vodnou nádržou je položená Snežná guľa – Goodspring. Ak ste si kúpili lopatu, tak môžete prehľadať aj päť čerstvých hrobov a nájsť pár drobností. Je tu prázdny hrob – to je ten, z ktorého vás zachránili. Pri vašom hrobe je aj pár osobitých cigaretových ohorkov (Distinctive cigarette butt), ktoré naznačujú jedného z ľudí, čo vás napadli a chceli zabiť.

Goodspring Cave
Z Goodspringu sa vydajte po ceste smerom k prameňom. Keď miniete znak mesta, tak pri prvom stĺpe elektrického vedenia (prvom z rady spojených) zahnite doľava na východ a prejdite pár desiatok metrov ku kopcu a na ňom už uvidíte pár kojotov (jediný výraznejší kopec juhovýchodne od mesta). Pri nich je vchod do jaskyne. Vnútri je päť ďalších kojotov. Tiež tam nájdete dve mŕtvoly pustinárov, pri ktorých je batoh s rozličnou výbavou a mŕtvolu člena Žiariaceho bratstva. Hneď pri vchode je napravo kostra, pri ktorej je fľaša Cateye.

Devil's Gullet
Vybehnite na kopec, v ktorom je Goodspringská jaskyňa. Hore rastie niekoľko kvetov Broc. Za kopcom je v zemi veľká diera zvaná Diablovo Hrdlo. Zbehnite do nej po vrakoch áut. Dole je v krabici s dvoma prázdnymi fľašami Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly. Sú tu tiež tri krabice s muníciou, nádrž z motorky a vo vani je Hydra.

Yangtze Memorial
Juhovýchodne od kopca s jaskyňou a Diablovým Hrdlom vidíte obďaleč veľký kríž. Cestou k nemu narazíte na pár škorpiónov. Je to len pomník, ktorý môžete využiť pre rýchly presun po mape, nič konkrétneho tu niet. Na pravej strane pomníka je skala, na ktorej je nakreslený symbol mieru a tá skala je dutá a získate z nej pár vecí. Za skalou sú tri hroby, ktoré môžete vykradnúť, ak máte lopatu. Tesne za tabuľou varujúcou pred Deathclawmi je batoh s výbavou. Smerom na sever je povyše pomníku opustená chatrč. V nej je mačeta, elektronický šrot, lekárnička, Steady, golfová palica a na zemi pred záchodom je časopis „Lad's Life“. Tiež je tu krabica s muníciou a stôl na úpravu munície.



Vedľajšie úlohy 1.


1. Pri ohnisku na skúšku (By a Campfire on the trial)
Po splnení predošlej úlohy od Sunny Smilesovej („Naspäť v sedle“) ste mohli prijať túto úlohu. Máte jej doniesť Xanderský koreň a kvetinu Broc. Poradí, že kvety by mohli byť na cintoríne a koreň pri starej škole.
Škola je v juhozápadnej časti Goodspringu, povyše Viktorovho domu. Na dvore školy sú tri obrie modlivky, no tie nie sú problém. Xanderské korene rastú vonku pri budove, konkrétne pri pni stromu, ktorý prerazil plot. Tam pod pňom sú tri korene, nie je ich dobre vidieť, pokiaľ nie ste tesne pri nich.
Do školy vás to neposiela, ale môžete ju preskúmať, keď ste už tu. Je to len jedna hala v ktorej je päť modliviek. V rohu naľavo v dvoch policiach a krabiciach je na zemi časopis „Salesman Weekly“. Medzi prevrátenými lavicami je na zemi časopis „Lad's Life“. Vzadu je pri počítači časopis „Programmer's Digest“. Pri počítači a v bočnom sklade na poličkách je pár krabičiek so spinkami. Môžete tiež otvoriť trezor, ktorý spomínala Sunny. Buď vypáčte trezor, alebo hacknite počítač, čím trezor odomknete.
Cintorín je severne na kopci nad mestom. Na cintoríne sú štyri muchy. Kvet Broc je pri kaktuse, kúsok od otvoreného hrobu (z ktorého vás vytiahli). Pri vašom hrobe je aj pár osobitých cigaretových ohorkov (Distinctive cigarette butt), ktoré naznačujú jedného z ľudí, čo vás napadli a chceli zabiť. Na hrobe pod vodnou nádržou je položená Snežná guľa – Goodspring (zberateľský predmet). Ak ste si kúpili lopatu, tak môžete prehľadať aj päť čerstvých hrobov a nájsť pár drobností.
Keď máte kvet aj korene, tak sa vráťte k ohnisku za Sunny. Skontroluje, čo ste doniesli, odobrí to a povie, aby ste sa pokúsili vyrobiť liečivý prach. Aktivujte ohnisko a vyskúšajte si tvorbu – zo začiatku máte teda predmety a schopnosti len na liečivý prach, tak ho vytvorte. Sunny je spokojná a keď vás naučila, čo mohla, odchádza naspäť do mesta. Podotkne, aby ste sa v salóne zastavili za Trudy.
Skočte teda ešte v rámci tejto úlohy do salónu a pohovorte si s barmankou Trudy. Stačí ju osloviť a úloha je splnená. Môžete samozrejme nadviazať u nej na jej rozhovor s Cobbom a začať úlohu „Ghost Town Gunfight“, alebo jej splniť skrytú úlohu s pokazeným rádiom.


2. Pokazené rádio
Pohovorte si s Trudy, barmankou v salóne a podotkne, že keď tu boli Cháni, tak jej poškodili rádio. Ponúknite sa, že sa na to pozriete. Rádio je za pultom, pri pokladni. Ak máte Opravu cez 20, tak ho opravíte. Len to oznámte Trudy a dá vám za odmenu 50 viečok. Ak máte Obchod cez 20, tak môžete získať ďalších 25 viečok. Zároveň opravou rádia získate aj dobrú reputáciu v meste.


3.a. Prestrelka Mesta Duchov (Ghost Town Gunfight)
Po splnení úlohy pre Sunny vstúpte do salónu a uvidíte, ako sa vadia barmanka Trudy a gangster Joe Cobb. Keď Joe odíde, spýtajte sa na to Trudy. Povie vám, že sa pred pár dňami v meste ukázal obchodník Ringo, ktorý tvrdil, že je na úteku, no nepredpokladali, že je to tak vážne a tak mu poskytli úkryt. Spýtajte sa, kde je a rovno vám povie, že sa ukrýva v starej čerpacej stanici. Trudy nemá veľmi riešenie a viac-menej čaká, že sa to vyrieši samo.
Skočte do čerpacej stanice, ktorá bola doteraz neprístupná a vnútri nájdete Ringa. Ponúknite mu pomoc proti Cobbovi. Je rád, ale hoci si na Cobba trúfa, vie že mu prídu posily a neverí, že na to budete stačiť sami dvaja. Navrhne presvedčiť ľudí z mesta, aby pomohli, najmä Sunny, spravila na neho dojem. Skočte do salónu a povedzte o tom Sunny Smilesovej. Tá bez problémov súhlasí. Navrhne ešte, že by pomôcť mohli aj ostatní a podotkne aj ako ich presvedčiť. Presvedčiť ostatných je dobrovoľné, pre postup v úlohe vám stačí Sunny.
Ak máte rečníctvo cez 25, tak presvedčíte barmanku Trudy, nech sa k vám pridá. Ak máte Výbušniny cez 25, tak presvedčíte Pomalého Petea, aby vám poskytol svoj dynamit. Ak máte Obchodovanie cez 25, tak presvedčíte Cheta, aby vám poskytol kožené brnenie ako podporu do útoku. Doktora Mitchella nemusíte presviedčať ničím, len mu povedzte, o čo ide a podporí vás troma Stimpakmi.
Keď ste pripravený, tak sa vráťte za Ringom a povedzte, že môžete vyraziť. Objaví sa Sunny (a dá vám 5 dynamitov od Petea, ak ste ho presvedčili k pomoci) a povie, že členovia Prašnej Party dorazili. Vybehnite so Sunny a Ringom von a bežte k salónu (tam už čaká Trudy aj s jedným ozbrojeným obyvateľom mesta, ak ste Trudy presvedčili k pomoci). Z cesty sa vyrútia šiesti nepriatelia vrátane Joea Cobba, tak ich s podporou ostatných zabite.
Keď padnú, tak vám Ringo poďakuje a dá vám 100 viečok a tiež do mapy polohu centrály Karmínovej Karavány, pre ktorú pracuje. Splnením tejto úlohy ste si zlepšili reputáciu v Goodspringu a samozrejme ste si zhoršili reputáciu u Prašnej Party.

Poznámka: Tu pozor, pohoršili ste si u Prašnej Party tak, že na vás budú jej predstavitelia hneď útočiť a budete mať problém prijať ich úlohu „Bojoval som so zákonom“. Ak chcete obe, tak rozbehnite túto úlohu, potom splňte úlohu pre Eddieho a potom dokončite túto úlohu, kde pozabíjate v Goodspringu Cobbových ľudí.


3.b. Zdrhaj, Goodspring, zdrhaj (Run Goodspring Run)
Po splnení úlohy pre Sunny vstúpte do salónu a uvidíte, ako sa vadia barmanka Trudy a gangster Joe Cobb. Keď Joe odíde, spýtajte sa na to Trudy. Povie vám, že sa pred pár dňami v meste ukázal obchodník Ringo, ktorý tvrdil, že je na úteku, no nepredpokladali, že je to tak vážne a tak mu poskytli úkryt. Spýtajte sa, kde je a rovno vám povie, že sa ukrýva v starej čerpacej stanici. Joe Cobb vybehol von.
Choďte von za Cobbom, postáva pri dome poniže salónu. Môžete sa s ním dohodnúť, že pre neho nájdete Ringa a navrhnite mu, nech prevezme toto mesto. Môžete s Inteligenciou (6), alebo len rečami o jedle zdarma. Súhlasí a kým pripraví svojich chlapov, máte zabiť Ringa. Len vybehnite hore do čerpacej stanice, ktorá bola doteraz neprístupná a vnútri nájdete Ringa. Zabite ho a oznámte to Cobbovi. Jeho muži sú už pri meste, ale ešte vám povie, že by sa im hodilo posilniť zásoby, aby náhodou nedostali od sedliakov na frak.
Môžete ich ísť skúsiť získať, ale aj nemusíte a rovno mu povedzte, že ste pripravení a útok začne. Ak chcete získať zásoby, tak choďte za Chetom, majiteľom obchodu a presvedčte ho, nech poskytne vám a Joeovým mužom kožené brnenie a muníciu (Rečníctvo 25, alebo Obchod 25). Potom môžete skočiť za doktorom Mitchellom. Oklamte ho, že potrebujete zásoby pre raneného muža a podporte svoje tvrdenie znalosťami medicíny (Medicína 25). Dostanete zásoby, ktoré odovzdajte Cobbovi. Podelí sa s vami a dostanete Buffout, 5 stimpakov a Super Stimpak.
Keď budete pripravený, povedzte Cobbovi, že môžete začať s akciou. On a jeho muži vyrazia k salónu. Brániť mesto budú doktor Mitchell, barmanka Trudy, Pete, Sunny Smiles a jej pes Cheyenne. Robota Viktora to vôbec nezaujme, ani neokomentuje smrť obyvateľov, ani sa im nepokúsi pomôcť. Pozabíjajte týchto nevinných chudákov a po boji oslovte Cobba. Úloha je splnená a získavate dobrú reputáciu u Prašnej Party.

Poznámka: Touto úlohou ste získali veľa negatívnej reputácie v Goodspringu, ale keďže ste pozabíjali obyvateľov, tak vás to nemusí zaujímať. Po tejto úlohe prestanú mať veci v salóne majiteľa, tak ich môžete pobrať bez postihu karmy a môžete ich brať za formu odmeny.


4. Stratené dievča?
Pri ohnisku pod Goodspringskými prameňmi sa zdržiava Barton Thorn (objaví sa tam po úlohách pre Sunny). Oslovte ho a hneď vás prosí o pomoc. Vraj jeho dievča uviazlo na kopci a ohrozujú ju gekoni. Vybehnite teda k zničenej vysielacej veži nad ohniskom, kde táborila Sunny a za vežou sa dajte doprava, hore do kopca. Cestou hore narazíte na piatich gekonov, ktorých sa zbavte. Hore na kopci sú naľavo kosti a zvyšky tiel a napravo je malé táborisko, kde si dajte pozor na medvedie pasce rozmiestnené po zemi. Je tu krabica s ľahkým brnením, stolík s fotoaparátom, pri stolíku krabica s pár nábojmi a oproti stolu na skale chladnička s nejakým jedlom. Je tu mŕtvola Prospektora. Ak máte perk „Divoká pustina“ tak je tu miesto neho mŕtvola Johnnyho a na stole nájdete karty a pri stole štyri lopty.
Keď to tu vyrabujete a nenájdete žiadne dievča, vydajte sa naspäť. Cestou dolu z kopca narazíte na Thorna. Prizná, že vás oklamal, aby ste sa postarali o gekonov. Teraz, keď je cesta voľná, on si ide zobrať veci z tábora a keďže vás už nepotrebuje, tak vás napadne. Zabite ho. Má u seba len pár drobností, 9mm pištoľ a odev pustinárskeho doktora (Wasteland Doctor Fatigues).



Lokácie B: Oblasť Prašnej Party


Prašná parta sú bývalí väzni, ktorí boli zatvorení v nápravnom zariadení NKR. Vydarila sa im vzbura, zabili dozorcov a zabrali väznicu pre seba. Teraz v nej sídlia a ovládajú oblasť v jej okolí, kde prepadávajú karavány a pocestných. Pokiaľ ste si túto skupinu neznepriatelili, môžete vojsť do ich centrály, rozprávať sa s ľuďmi a prijať tam aj úlohu. No všetky tábory v okolí, všetci členovia mimo väznice budú bez ohľadu na váš vzťah so skupinou voči vám nepriateľskí. A ak ich budete „otvorene“ zabíjať, tak si narušíte vzťahy s celou skupinou. Môžete sa im proste vyhnúť, alebo si dať šaty zabitého člena a predstierať, že k nim patríte, alebo sa preplížiť.

Jean Sky Diving; Powder Ganger Camp West; Powder Ganger Camp North; Powder Ganger Camp South; Powder Ganger Camp East; NCR Correctional Facility

Jean Sky Diving
Pri diaľnici, kde sa na ňu napája cesta z Goodspringu, je malá chata. Za ňou je staré lietadlo a dvaja členovia Prašnej party. Zvyknú strieľať po muchách. Vnútri je na stole Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly a kľúč, ktorým otvoríte vzadu skrinku s muníciou. Na zemi pri skrinke je tiež Sada na opravu zbraní. Pod chatou je pri skale krabica s výbušninami, no prekvapivo vyrabovať ju je krádež.

Powder Ganger Camp West
Vydajte sa na juh od Jean Sky Diving a pri ceste je príves a prevrátený kamión, kde táboria ďalší dvaja členovia Prašnej party. Toto ich stanovisku funguje ako západný tábor. V tábore je krabica s výbušninou, na stole tri dynamity a list, v prívese krabica s brnením a dve krabice s muníciou, no všetko patrí nepriateľom a ak ich aj zabijete, vziať tie veci je krádež. Pozor na štyri nastražené výbušniny, ktoré môžete deaktivovať.
Juhovýchodne od tábora je rádioaktívna jama s vrakmi. Pre orientáciu choďte od tábora na juh k reklamnej tabuli a pri nej zahnite doľava na východ a len pokračujte vyschnutým korytom. Dostanete sa k zvyškom rádioaktívnej vody s pár rádioaktívnymi sudmi. A tu je pod prevráteným vrakom auta doktorská taška, Fixer a časopis „iLa Fantoma!“.

Vydajte sa po ceste na sever od Jean Sky Diving. Na mieste, kde cesta pretína železnicu, je príves a pár členov Party. Jeden zvyčajne na ceste a dvaja poniže. Došlo tu zjavne k prepadu, lebo sú tú mŕtvi dvaja členovia karavány a jeden člen Party. V prívese je krabica s muníciou a časopis „Today's Physician“. Cesta aj železnica odtiaľto smerom na sever vedú do Sloanu. Povyše (smerom do Sloanu) je prevrátený kamión, v ktorom sú zásoby potravín. Ešte povyše neho je odstavený vagón, pri ktorom sú dvaja členovia Party.

Powder Ganger Camp North
Z križovatky máte ďalšie dve cesty. Železnicu vedúcu na juhovýchod a cestu vedúcu na západ. Tá sa rozdvojuje. Pravá cesta vedie do väznice, ktorú vidíte už od križovatky. Ľavá cesta vedie popri reklamnej tabuli a tam naľavo od cesty je malé stanovisko, severný tábor party s troma členmi. Okolo sú rozmiestnené zase výbušniny, ktoré môžete deaktivovať. Tak ako v predošlom tábore, aj tu sú prekvapivo veci patriace parte a hoci sú darebáci, ich vzatie je krádež. Je tam krabica s výbušninami, obyčajná krabica a list.

Powder Ganger Camp South
Ak sa vydáte z poslednej križovatky po koľajniciach na juh, juhovýchod, dovedie vás cesta po istej dobe k prevrátenému vagónu na pravej strane koľajníc, kde je malé stanovisko, južný tábor Party. Je to v podstate od väznice cez kopec, akurát po koľajniciach sa nestratíte pri prvom hľadaní. Tábor je prázdny, opustený a dokonca si ho môžete na rozdiel od predošlých aj vyrabovať bez karmického postihu. Len počas úlohy „Bojoval som so zákonom“ sa tu objaví Chavez a traja jeho poskoci. V krabici so zničenými knihami je časopis „Lad's Life“, na lavici sú pri liste dva dynamity a na krabici je hračka dinosaura.

Powder Ganger Camp East
Keď sa z južného stanoviska pozriete na východ, vidíte pred sebou nie veľmi širokú plošinu, pod ktorou sa zbieha kopec k väznici a nad ktorou kopec stúpa a zužuje trasu len na koľaje. Choďte priamo na východ a na konci pod kopcom je posledné stanovisko, východný tábor. Sú tu traja nepriatelia. Nájdete tu dve krabice s nábojmi, dva obedáre, lepidlo, terpentín, dva váčky liečivého prachu, v krabici Med-X, v chladničke čistú vodu a Rad-X.

NCR Correctional Facility
Od Goodspringských prameňov choďte k diaľnici, kde sa napája cesta do Goodspringu. Odtiaľ vidíte cestu na druhej strane vychádzajúcu z diaľnice a smerujúcu na východ (podľa mapy slepá cesta). Z križovatky nad Jean Sky Diving po ceste na východ. Na jej konci je Nápravné zariadenie NCR, bývalá väznica v ktorej sa väzni vzbúrili a prevzali nad ňou kontrolu. Pred vchodom do zariadenia stráži Dawes. Môžete ho podplatiť 100 viečkami a dá vám kľúč od brány. Môžete mu kľúč tiež ukradnúť, alebo vypáčiť zámku a vojsť tak sami (nič to nemení, budú vás brať tak, ako keby vás Dawes pustil). Ak ste pomohli v Goodspringu Joe Cobbovi, tak vás vpustí bez problémov.
V okolí toho mnoho nie je, akurát od prostred plotu ak sa vydáte na východ, tak narazíte v skalách na malú zakrvavenú jaskyňu s dvoma členmi Party. V krabici pod lebkou s príborom je stimpack a pri ohnisku na zemi je nôž, pivo, buffout, konzerva s jedlom a Rad-X. V prívese poniže vstupnej brány do samotného zariadenia je krabica s výbušninami a matrace na spanie.
V budovách patria všetky veci väzňom, takže ich bratie je považované za krádež, rovnako ako v táboroch. Vo vstupnej budove je na pulte pri fľaši Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly. V poličkách za stolmi je časopis „Tales of Chivalrie“.
Vo väzenskom bloku A je v jednej cele krabica s muníciou, brnením, mínami a na zemi pri krabiciach je časopis „Patriot's Cookbook“. V prvej cele naľavo je Hydra. V bloku B je na stole pri vstupe Jet. V zamknutej cele (ľahká zámka, kľúč má Carter) sú krabice s výbavou a schéma – Powder Charge. V tomto bloku sa zdržiava aj Carter, ktorý funguje ako obchodník.
V administratívnej budove je na prízemí Doktor Hannigan. V jeho pracovni sú lekárske pomôcky a dve doktorské tašky. Na poschodí je šéf gangu, Eddie. Ten má pre vás úlohu „Bojoval som so zákonom“. V zamknutej miestnosti na poschodí (stredná zámka) je krabica s výbušninami, s výbavou a nejaká munícia. V druhej miestnosti je kniha „Lying, Congressional Style“. Eddie má u seba plazmovú pištoľ. Nejaké drobnosti nájdete aj v niektorých strážnych vežiach.



Vedľajšie úlohy 2.


1. Bojoval som so zákonom (I Fought the Law)
Túto úlohu môžete prijať od Eddieho, vodcu Nápravného zariadenia NKR, ktoré ovláda Prašná Parta. Ak sa tam chcete dostať, tak cestou popri diaľnici pôjdete okolo malých skupín pozostávajúcich z pár členov Prašnej Party. Tí vás budú napádať bez ohľadu na vzťah ich skupiny k vám, takže pozor na nich. Tiež pozor, ak si veľmi znepriatelíte túto skupinu, budete mať problémy aj v samotnej väznici. Môžete si to uľahčiť tak, že sa prezlečiete za člena skupiny a v prestrojení na vás nebudú útočiť. Choďte východne od diaľnice pod Goodspringom a dostanete sa k väznici. Dawesa strážiaceho dvere neoklamete prestrojením, tak ho buď podplaťte 100 viečkami, ukradnite mu kľúč, alebo vypáčte zámku, aby ste sa dostali dnu. Ak ste pomohli Joe Cobbovi, tak vás vpustí bez problémov. Ak ste si znepriatelili skupinu, tak ho budete musieť proste zabiť. Prejdite vstupnou budovou na dvor a tam choďte do administratívnej budovy naľavo. Na poschodí je vodca Eddie.

Eddie vládne tejto oblasti a všetci bývalí väzni akceptujú jeho vedenie, až na Chaveza. Ten s pár chlapmi prepadávajú pocestných na vlastnú päsť. Eddie chce, aby to skončilo. Stačí mu zbaviť sa Chaveza, jeho muži už nebudú predstavovať problém. Posledne Chavezovu bandu videli južne od väznice. Je za kopcom pri železničnej trati, pri prevrátenom vozni. Keď oslovíte Chaveza, hneď vás chce olúpiť. Povedzte mu, že vás posiela Eddie. Môžete ho proste napadnúť a zabiť jeho a aj jeho kumpánov, alebo ho s rečníctvom (30) presvedčte, aby prestal dráždiť Eddieho a aby sa stratil. Vráťte sa oznámiť Eddiemu, že je to vybavené. Získate trochu uznania, ale zatiaľ nič veľké.

Eddie má ďalšiu vec. V ich oblasti sa objavil obchodník, ktorý je trochu zvláštny a máte ho preveriť. Zvláštny je tým, že tu zostáva, keďže všetci odtiaľto utekajú, vediac, že tu vládne Prašná Parta. Zájdite do Jean Sky Diving a pri chate postáva obchodník. Oslovte ho a ak máte inteligenciu na 6, alebo rečníctvo na 30, tak ho prekuknete, že nie je obchodník a on sa prizná, že je lovec odmien a že chcel uloviť pár členov gangu. Môžete mu povedať, nech to vzdá, že ste ho prekukli a že sa to už iste podarilo aj ostatným a on súhlasí. Ak od neho budete požadovať daň pre gang, tak sa vás chystá napadnúť. S rečníctvom (30) ho presvedčíte, že nemá zmysel si proti sebe poštvať gang a vzdá to. Alebo ho zabite, nie je za to žiadny karmický postih. No má u seba len brokovnicu, kožené brnenie a pár drobností. Či už ho zabijete, alebo len presvedčíte, nech dá pokoj, vráťte sa to oznámiť Eddiemu. Získate opäť trochu uznania reputácie.

Posledné, čo Eddie chce, je, aby ste zistili či sily NKR neplánujú proti ich gangu nejakú akciu, pretože od vzbury sú podozrivo ticho. Máte to preskúmať v neďalekom meste Primm. Vydajte sa tam. Pri vstupe na západnej strane vás zastaví vojak NKR a oboznámi vás so situáciou, pokiaľ ste tu ešte neboli. Velenie nad NKR, ktorá drží západnú stranu, má poručík Hayes. Ten je vo svojom stane. Nič vám o plánoch nechce povedať, no môžete mu ukradnúť rozkazy a tak zistiť, čo plánujú. Ak nechcete kradnúť, tak choďte do mesta a v kasíne Vicky a Vance si pohovorte s Jonsonom Nashom. Môžete ho podplatiť 100 viečkami, alebo ho presvedčiť rečníctvom (30), či obchodom (30) aby vám povedal o plánoch armády.
Teraz sa máte rozhodnúť, čo spravíte. Môžete držať pri darebákoch a ísť informovať Eddieho, alebo môžete ponúknuť pomoc armáde.

Prvá možnosť: Ak sa rozhodnete držať s darebákmi, tak choďte za Eddiem a oznámte mu, čo ste zistili. Za odmenu dostanete 100 viečok, Buffout, Mentats a Psycho. Keď mu to oznámite, tak práve v tej chvíli napadnú jednotky NKR väznicu. Eddie vám povie, že keďže k nim nepatríte, nemusíte tu zostávať a pomáhať im, no cestou von kľudne zabite kohokoľvek z armády. To je už na vás. Môžete zostať a chrániť Eddieho, no zabitie každého vojaka NKR vám zníži obľúbenosť u Novej Kalifornskej Republiky. Ak ho aj zachránite, viac úloh, či odmien pre vás nemá, takže je to len na vás. Vojaci NKR útočiaci na väznicu sú voči vám automaticky nepriateľskí, takže ak nechcete bojovať, len rýchlo utečte.

Druhá možnosť: Ak ste priateľ zákona a dobra, tak choďte znova za poručíkom Hayesom. Povedzte mu, že viete o pripravovanom útoku a že chcete pomôcť. Súhlasí a dá vám polohu seržanta Leea, ktorý povedie útok. Ten je na kopci južne pod väznicou. Oslovte ho a povie, že práve začínajú. Keď ukončíte rozhovor, odpália na pár miestach plot a cez diery vbehnú do väznice. Môžete im pomôcť, ale mali by väzňov zvládnuť. Ich cieľom je administratívna budova, kde pobijú všetkých, vrátane Eddieho. Tým je úloha splnená. Potom len oslovte seržanta Leea, ktorý sa tu usadí a získate trochu priazne od NKR. Tiež môžete prešacovať zabitých (Eddie má u seba plazmovú pištoľ).

Poznámka 1: Ak ste splnili úlohu „Prestrelka mesta duchov“, alebo ste len pozabíjali priveľa členov Prašnej Party, tak si túto skupinu znepriatelíte a tým pádom na vás budú útočiť aj členovia vo väznici. Môžete sa prezliecť za člena skupiny, no vyššie postavení členovia vás spoznajú. Napríklad aj Dawes, Hannigan, Scrambler, ochrankári. Dawesa pri vchode kľudne zabite. Prejdite do budovy s Eddiem a tam tiež pozabíjajte všetkých, okrem Eddieho. Prejsť tam môžete prezlečený za jedného z nich, alebo môžete pobiť aj ostatných vonku a v susedných budovách. Pokiaľ neprenesiete boj von, stačí pozabíjať len tých vnútri. Po boji utečte von a celkovo preč z oblasti, aby sa Eddie ukľudnil. Vráťte sa a rýchlo dobehnite k Eddiemu (preoblečený za jedného z nich) a hneď ho oslovte. Vtedy sa k vám chová normálne a môžete prijať jeho úlohu. Keď dohovoríte, tak je opäť nepriateľský, takže zase len utečte. Splňte časť úlohy a pri každom návrate za Eddiem to len zopakujte, dobehnite k nemu, pohovorte si a utečte. Takto môžete postúpiť v úlohe a rozhodnúť sa, ako ju ukončíte (zrejme v prospech NKR, keďže ste už nepriatelia s jeho bandou).
Poznámka 2: Vo vstupnej budove väznice je Meyers. Je to bývalý šerif, ktorého zavreli. Môžete si s ním pohovoriť. V rámci úlohy „My Kind of Town“ si môžete v závere tej úlohy vybrať jednu z troch osôb, ktorá vám pomôže. Jednou z týchto osôb môže byť aj Meyers, je to na vás. No ak ste splnili túto úlohu, tak sa s vami odmieta zhovárať a tým pádom pre vás neprichádza do úvahy, ak by ste ho chceli použiť (pokiaľ to nebude opravené vo vyššej verzii hry).



Lokácie C: Cesta do Primmu


Do mesta Primm sa vydajte na juh po ceste z Goodspringu (popri Jean Sky Diving a Západnom Tábore Party). Je to v podstate priama cesta bez prekážok. Môžete si spraviť len malú odbočku k jednej oblasti po ceste.

Lone Wolf Radio

Lone Wolf Radio
Keď pôjdete od Goodspringských prameňov smerom dole (k Primmu), tak sa držte západných kopcov. Najlepšie je ísť tesne popri nich, od zlomenej vysielacej veže (pri ktorej plníte úlohu „Stratené dievča?“). Od nej choďte na juh, ale držte sa čo najbližšie pri skalách a v záseku medzi skalami uvidíte na kopci nad vami osamotený príves. Zájdite tam a odhalíte vysielaciu stanicu Osamelého vlka. V prívese nájdete fúznu batériu, elektronický šrot, senzory, knihu „Sprievodca prežitia v pustinách“ a pri posteli na zemi medzi fľašami a obyčajnými viečkami je aj Hviezdne viečko Večernej Sarsaparilly.



Lokácie D: Primm a okolie


Do Primmu vás vedie aj hlavná úloha a je to blízko miesta, kde začínate.

Primm; Canyon Wreckage; California Sunset Drive-In

Primm - Západ
Mesto Primm sa nachádza južne od Goodspringu, stačí ísť po ceste. Keď tam dorazíte, zastaví vás vojak NKR a varuje vás, že do mesta vtrhli väzni, ktorí utiekli z väzenia a navyše ich sužujú dva Nájazdnícke kmene. Sú to väzni z Nápravného zariadenia NKR, buď sa od členov Prašnej Party separovali, alebo podobne, takže ich môžete kľudne zabíjať a nenarušíte si vzťah s Partou. Oni vás totiž napadnú, len čo vás zbadajú. Mesto nespadá pod jurisdikciu NKR, ale aj keby, tak nemôžu pomôcť, lebo nemajú dosť ľudí a zdrojov. Západnú stranu cesty a mesta opevnili NKR. Mesto ovládajú zločinci na úteku a ľudia sa ukryli v kasíne. Vzadu pri stanoch armády je seržant McGee a v stane je Poručík Hayes, ktorý velí tejto skupine NKR. Môžete získať pár informácií.

V rozbitej budove pred stanmi je lekárnička a odomknutý trezor s pár vecami. Nad stanmi a touto rozbitou budovou (popri nej sa dostanete hore) je na kopci ihrisko. Na jednom z dvoch stolov je časopis „True Police Stories“ a pri ohnisku na lavičke je časopis „Lad's Life“. Povyše ihriska vidíte vraky áut tiahnuť sa severozápadne do kopca. Vo vraku nákladiaku sú tri krabice s výbušninami. Naľavo od nákladiaku má svoju jaskyňu kojot a v jaskyni sú dve krabice munície a mŕtvy vojak NKR, od ktorého získate jeho uniformu NKR a známky.

Canyon Wreckage
Postupujte hore do kopca od vraku nákladiaku. Napravo môžu byť ďalšie kojoty a dva hroby, ktoré môžete vykopať, ak máte lopatu. Na konci cesty medzi kopcami je hromada vrakov, za ktoré sa vďaka silovému poľu nedostanete. Je to samostatná oblasť Kaňon Trosiek. Nie je tu nič konkrétne, ale na vrakoch blokujúcich cestu nájdete pár nápisov pre vás ako „Kuriéra šesť“.

California Sunset Drive-In
Poniže ihriska, povyše múru, za ktorým sú stany vojakov, je autokino. Sú tam akurát dve Hviezdne viečka z Večernej Sarsaparilly na zemi pri prázdnych fľašiach Sarsaparilly pri ruinách malej budovy na konci autokina, ktorá je rovno oproti premietacej ploche.

Primm - východ
Na moste spájajúcom obe časti mesta si dajte pozor na pár mín.
V troskách za budovou Mohavského expresu je odomknutý trezor s pár vecami. Poniže budovy Mohavského Expresu je pár obytných domov. V prvom naľavo je v vo vstupnej miestnosti na poličke s knihami Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly.
V šerifovom dome (povyše kasína Vikki a Vance) sú telá šerifa a jeho manželky. Na zemi je šerifský oblek, šerifský klobúk, sedliacke šaty z brahmina a pod posteľou je puška Kovbojská opakovačka (a veci zo šerifovho domu nie sú na krádež, pretože už nemajú majiteľa).

Mohavský expres
Pred budovou Mohavského expresu je mŕtvy Daniel Wyand. Je to kuriér štyri, váš kolega. Vnútri sú na stole pri posteli dva časopisy, „Fixin' Things“ a „Programmer's Digest“. Na pulte sú dva kusy kovového šrotu, francúzák a poškodený robot.
Je to ED-E, ktorý sa môže stať vašim parťákom, ak ho opravíte. Môžete ho opraviť tak, ako je (Oprava 65), alebo s pomocou súčiastok (potrebujete 2 senzorové moduly, 1 elektronický šrot a 3 kovové šroty), alebo ho môžete opraviť aj vďaka pochopeniu vedy (Veda 55 a Oprava 35), tiež bez súčiastok.

Kasíno Vikki a Vance
V kasíne Vikki and Vance sa zdržiava väčšina obyvateľov. Po prvom vstupe vás tam privíta Johnson Nash. Posunie vás v hlavnom príbehu a môžete s ním obchodovať.
Je tu aj Ruby Nashová, Johnsonova žena. Ak máte 5 škorpiónich žliaz, tak vám z nich spraví 5 kusov Rubinho Soté (Ruby's Casserole), ktoré síce pridá 3 body radiácie, ale lieči vás po dobu 30 sekúnd vyliečením 1 bodu života za sekundu.
Je tu aj robot Primm Slim, ktorý vám môže povedať niečo o meste a aj legendu o Vikki a Vanceovi. Spomenie, že je tu tiež vystavená Vanceova zbraň, no keď si pozriete vitrínu pod autom v centre haly, tak je prázdna. Spýtajte sa na to Slima, no ten si stále myslí, že je vo vitríne. Ak sa vyznáte vo vede (Veda 50), tak mu navrhnite reštart pre získanie stratených údajov a dostanete od neho záznam z vymazaného bloku pamäte, ktorý vám priblíži dvoch zlodejov, ktorí ukradli tú zbraň.
Všetky veci v kasíne patria kasínu, takže brať ich je krádež. V hale je dosť drobností, prázdnych fliaš, cigariet, predvojnový klobúk, klobúk Stormchaser na bare. V zadnej miestnosti, oproti vstupu je v troskách na zemi nezamknutý trezor. Na stolíkoch naľavo a napravo od neho sú časopisy „Fixin' Things“ a „Salesman Weekly“.
V ľavej časti je banková sekcia. Sú tam na pulte štyri pokladne, na ktoré dosiahnete aj zvonku. Aby ste sa dostali dnu k trezorom, musíte vypáčiť dvere (ľahká zámka). Vnútri je zamknutý trezor (ťažká zámka) a otvorený trezor, v ktorom nájdete 9mm samopal, dva Jety, stimpak, ostnatý boxer, vyskakovací nôž a 9mm náboje.
V pravej časti je malá miestnosť so štyrmi ruletovými stolmi. Pri prvom naľavo je na zemi pištoľ s tlmičom a v druhom napravo je zabodnutý bojový nôž.

Keď sa po pár hracích dňoch postaráte o Laylu a jej dezertérov, ktorí sa tam usídlia, tak o pár ďalších hracích dní sa kasíno opäť otvorí a môžete v ňom hrať na automatoch a pri stoloch BlackJack a Ruletu.

Hotel Bison Steve
Napravo od vstupu je počítač (ľahké heslo), ktorým môžete otvoriť zamknuté dvere (ťažká zámka). Na stole tam nájdete údržbársky kľúč a po skrinkách ďalšie veci (ako Mentats, 3x Med-X, krv, 9 mm pištoľ, Rad-X) a v stene zamknutý trezor.
Na chodbe sú traja nepriatelia. Prvá miestnosť naľavo je obchod, kde nájdete na zemi za pultom knihu „Tales of Junktown Jerky Vendor“. Na policiach je tiež 10 predvojnových kníh, pri pokladni predvojnové peniaze a pár viečok. Za pultom je v zemi aj trezor (ťažká zámka), v ktorom nájdete unikátnu pištoľ magnum zvanú Lucky.
V hale s výťahom je pri gauči polička, na ktorej je fľaša a Hviezdne viečko z Večernej Sarsaparilly.
Na poschodie môžete schodmi, alebo výťahom, ak ho opravíte (Oprava 35).
Na poschodí sú štyria ďalší nepriatelia. Jeden z nich má u seba obnosený kľúč. Pri výťahu je zamknutá miestnosť (ľahká zámka), v ktorej je lekárska taška a dve lekárničky. Na pravej strane je v hornej izbe na stolíku záznam so žiadosťou o výkupné (Ransom Note). V miestnosti na dolnom konci chodby na pravej strane je zas na stole a pri mŕtvole vo vani pár drog Psycho a Med-X.
Na tretie poschodie sa dostanete cez dve miestnosti z druhého poschodia, v ktorých je prevalená podlaha. Na ľavej strane je v miestnosti skrinka so zbraňami, ktorú môžete vypáčiť, alebo otvoriť obnoseným kľúčom od nepriateľov. V kúpeľni u samovraha vo vani sú dve drogy Psycho. V druhej miestnosti tu na treťom poschodí je debna s brnením (pár náhodných brnení je vnútri).
Z druhého poschodia sa dá vyjsť von na horskú dráhu za budovou. Na jednotlivých častiach dráhy sú traja nepriatelia. Na terase nad hlavným vchodom (kam sa dostanete po zvyšku dráhy naľavo od vchodu) je vodka, jet, psycho, cigarety a ďalekohľad.



Vedľajšie úlohy 3.


1. Môj druh mesta (My Kind of Town)
Do mesta Primm vás vedie hlavná úloha, no v rámci tej úlohy môžete jej časť v Primme aj vynechať, je to na vás. Chcete tam zistiť informácie o mužoch, čo vás chceli zabiť. Zájdite do kasína Vikki and Vance a tam vás privíta Johnson Nash. Zistíte, že niečo o tých mužoch by mohol vedieť zástupca šerifa Beagle, no toho držia väzni, ktorí ohrozujú celé mesto v hoteli Bison Steve.
Zájdite do hotela. Ten má tri podlažia, ktoré môžete všetky preskúmať, no pre vás je v rámci tejto úlohy podstatné len prízemie. Napravo si môžete otvoriť dvere (vypáčiť, alebo hacknúť počítačom), za ktorými je údržbársky kľúč. Na chodbe narazíte asi na troch nepriateľov. Cesta vedie priamo do haly, kde sú traja nepriatelia. V hale s výťahom si môžete otvoriť údržbárskym kľúčom údržbársku chodbu a ňou sa dostanete cez jedného nepriateľa do kuchyne a nemusíte vstupovať rovno do haly. V kuchyni tiež držia zviazaného Beaglea. No ten nie je veľká pomoc, takže radšej pobite nepriateľov sami.
Informácie, ktoré od neho potrebujete, môžete získať pár spôsobmi. Môžete okradnúť Beaglea, alebo ho zabiť sami (zlá karma) a získať jeho nahrávku, v ktorej popisuje, čo videl. Môžete ho osloviť a presvedčiť (rečníctvo 40), aby vám hneď povedal, čo vie, alebo ho proste rozviažte, pustite a vonku sa ho spýtajte, čo vie. Keď ho oslobodíte, povie, že odchádza, vraj by vám aj tak len zavadzal. Môžete ho presvedčiť, aby vám v hoteli pomohol (rečníctvo 25), ale nie je to nevyhnutné (no ak chcete, môžete ho stiahnuť na prieskum horných podlaží). Či už utečie von, sám, alebo vyjde s vami, napokon sa vráti do kasína Vikki a Vance.

Beagle sa vás spýta, či by ste nepomohli vniesť do Primmu trochu poriadku, najlepšie novým šerifom. Spomenie, že nejaký šerif menom Meyers skončil v base NKR. Ako druhú možnosť vidí osloviť NKR, aby vzali mesto pod svoju právomoc a zaistili mu tak ochranu. Môžete si pohovoriť o ochrane mesta aj s Nashom, no ten spomenie len tieto dve možnosti, ale tretia napadne vás pri rozhovore s ním a spýtajte sa, či by nemohol byť šerifom robot Primm Slim. Povie, že prečo nie, pokiaľ viete ako ho preprogramovať.
Takže sa rozhodnite, koho chcete za šerifa.

Prvá možnosť je Meyers. Je síce fakt, že skončil v base, lebo presadzoval zákon svojským spôsobom (ako vám sám povie), ale zas na niečo také sú ľudia postapokalyptického sveta zvyknutí. Meyers je v Nápravnom Zariadení NKR (juhovýchodne od Goodspringu), v prvej, vstupnej budove. Ak ste tam ešte neboli, tak si pozrite úlohu „Bojoval som so zákonom“ pre viac informácií. Ak ste tú úlohu už dokončili, je možné, že sa Meyers zasekne a nebude sa s vami chcieť zhovárať. V takom prípade buď splňte túto úlohu skôr, alebo zvoľte inú možnosť. Ak začnete bojovať s väzňami, tak sa s vami Mayers nebude zhovárať, kým bude prestrelka v miestnosti, ale on nebude nepriateľský, tak ho oslovte, keď bude neskôr kľud. Povedzte mu, že máte pre neho opäť prácu šerifa. Je ochotný sa jej ujať, no chce milosť od NKR, keďže je v podstate stále väzeň na úteku. Povedzte, že ju zoženiete a on odíde z väznice. Objaví sa v Primme, za kasínom. Odtiaľ vás odporučí do Mohavského stanoviska. To je južne od Primmu, stačí sa držať cesty. Tam oslovte v budove majora Knighta a môžete ho presvedčiť (rečníctvo 30), aby dal Meyersovi milosť, alebo ho môžete podplatiť 200 viečkami. Zájdite za Meyersom do Primmu a oznámte mu, že má milosť a úloha je splnená. Meyers sa usídli v kancelárii šerifa. Ľudia ho síce považujú za trochu tvrdého, ale sú radi, že sú opäť v bezpečí. Berie ho aj Beagle, hoci už nie je



Make a banner | Get my banner code
ABCgames.sk - hry, cheaty, trainery, návody, preklady, cd obaly, wallpapery, screenshoty, download GamePark.cz
Flash Banner Now - instant web ads
Create flash banner | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Create flash banner | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Your flash banner maker | Get my banner code
Flash Banner Now - instant web ads
Your flash banner maker | Get my banner code