Dragon Age: Origins - Awakening
Awakening je pokračovaním príbehu z Dragon Age: Origins. Na záver pôvodnej hry ste porazili Arcidémona, ktorý ovládal Temnorodov a odvrátili ste Pohromu, ktorá sa blížila na krajinu Fereldenu. No všetko zlo ešte nie je zažehnané. Temnorodi síce stratili vodcu schopného doviezť ich k ultimátnemu víťazstvu, no stále ich na povrchu zostalo dosť, aby narobili značné škody. Šedí strážcovia boli kedysi z Fereldenu vykázaní, no potom, čo ste tak výrazne prispeli vy, ako jeden z posledných miestnych Šedých strážcov k porážke Arcidémona, dostal rád opäť svoje miesto v ríši. Arl Rendon Howe bol vládcom oblasti Amaranthine. Podporoval počas posledných udalostí Teryna Loghaina, no hlavne sledoval vlastné ciele, pomohol zničiť vládnuci rod Higheveru, získať miesto Arla Denerimu, ohrozoval kráľovnú Anoru a usiloval aj o váš život. Napokon ste ho zabili a v závere hry vám a rádu Šedých Strážcov vo Fereldene pripadlo jeho panstvo ako nové centrum strážcov. Pár mesiacov po udalostiach v boji s Pohromou a rozhodovaní o budúcnosti Fereldenu na kráľovskom dvore v Denerime sa vraciate do pevnosti Strážna Hliadka (Vigil´s Keep) v Amaranthine.
Keď vezmeme do úvahy, že Bioware robili aj Mass Effect, kde predviedli, ako skvele sa dá nadviazať a prepracovať dej pri importe postavy, tak tu možno vyhlásiť, že ich úsilie vyšlo nazmar, ak sa vôbec o niečo usilovali. Aj tu máte totiž možnosť importovať si svoju postavu z pôvodnej hry. Vôbec sa nevrátite do oblastí pôvodnej hry, kde by iste hráča zaujímalo vidieť, ako sa udalosti vyvinuli po jeho predošlých dobrodružstvách. Okrem krátkej návštevy vladárov v závislosti od záveru hry sa nestretnete ani so svojimi priateľmi (okrem Oghrena, ktorý sa k vám opäť pridá, no bez ohľadu na vaše predošlé vzťahy a darčeky, čo ste mu napchali, začína ako neutrálny spoločník bez obľúbenosti k vám, tss!), či láskami. Nezostane s vami ani len váš verný pes. Takže celkovo nemáte možnosť vidieť dopad vašich rozhodnutí. Aj po technickej stránke sú tam chyby. Neprenesú sa vám predmety z troch predošlých prídavkov a ak ste mali na sebe práve tie, tak importovaná postava začína nahá a bez zbrane (prenesú sa jedine veci kráľa Marica z Návrat do Ostagaru). Samozrejme môžete si nahrať poslednú uloženú pozíciu z pôvodnej hry (áno, tento prídavok vyžaduje pôvodnú hru, hoci stojí úplne samostatne, ts) a vziať si predmety, zbrane a brnenia od svojich spoločníkov, či zo svojej truhlice (ani tam už nebudete mať prístup), opäť si hru uložiť a potom importovať túto pozíciu. Tiež je tu menší problém s kódexom. Najprv vám hra rozhodí stránky kódexu, pridá prehnane veľa čísel, alebo vymaže tie, ktoré ste už získali. To by sa malo vyriešiť uložením pozície, vypnutím hry a opätovným spustením. Ale tak ako predmety, ani stránky kódexu získané z prídavkov sa vám nezobrazujú, takže to opäť narúša celkové číslovanie.
Pri importovanej postave pokračujete na úrovni, akú ste mali pri importe (alebo na úrovni 18, ak ste mali vašu postavu na nižšej úrovni. Importovať môžete postavu kedykoľvek, nie len z poslednej uloženej pozície z konca hry) a máte aj rovnaké veci v inventári (okrem vyššie spomínaných problémov s prídavkami). Ak si tvoríte novú postavu, tiež začína na úrovni 18 a môžete teda porozdeľovať body a vybrať si aj dve špecializácie podľa vášho gusta.
Hra samozrejme pridáva mnoho nových predmetov, zbraní a brnení, pár typov nepriateľov a aj nové špecializácie pre všetky typy postáv.
Návod je písaný na priamy postup hlavným príbehom spolu s prieskumom oblastí a plnením vedľajších úloh za pochodu. Samostatne sa k vedľajším úlohám vraciam po každej oblasti, kde sú vypísané úlohy pre danú oblasť, no je tam už len ich stručný popis, pokiaľ si úloha vyžaduje vracanie sa, alebo je rozkúskovaná pre viaceré oblasti, tak je tu teda samozrejme zosumarizovaná, no podrobnejší popis s cestou a prieskumom oblasti je v hlavnej časti.
A.1. Vigil´s Keep
1. Vigil´s Keep - Okolie a nádvorie
Vy a vaša sprievodkyňa Mhairi sa blížite k pevnosti, keď uvidíte, že niečo nie je v poriadku. Uteká k vám muž a prenasledujú ho genlockovia. Zabite ich a dozviete sa od neho, že napadli celú pevnosť a jemu sa podarilo utiecť. Po boji prehodíte pár slov ešte s Mhairi, môžete sa o nej niečo dozvedieť (kódex 200: Mhairi). Zároveň získate úlohu „Útok na Strážnu Hliadku“. Než vojdete na nádvorie pevnosti, môžete preskúmať polia pri ceste. Napravo je truhlica a krvavý lotos a dvaja genlockovia. Naľavo je na poli tiež ruhlica s lotosom a asi šesť genlockov.
Vojdite bránou na nádvorie. Tam sú ďalší nepriatelia, medzi ktorými sú Hurlock, Shriek aj Ogr. Naľavo je vydesený obchodník a napravo vojak pevnosti. Oboch napadnú nepriatelia a oboch môžete zachrániť. Naľavo od schodov, za domami pred ktorými bol obchodník, je ďalší vojak bojujúci s dvoma nepriateľmi. Aj toho môžete zachrániť. Za ním za hradbou vidíte boj ďalšieho vojaka s nepriateľmi. Tam sa včas nedostanete. Vybehnite hore schodmi k bráne, ktorú nepriateľský emisár odpáli. Zabite troch nepriateľov pri bráne a bežte naľavo k vojakom. Je tam jeden, ktorý vám povie, že tam majú ranených, ale nemajú prostriedky na ich liečbu a potrebujú zásoby. Tie sú na opačnej strane. Tým získate vedľajšiu úlohu „Lekárska núdza“. Takže bežte na západnú stranu, napravo od brány. Tam sú dve skupinky nepriateľov bojujúce s dvoma vojakmi. Ak ste rýchly, môžete zachrániť oboch vojakov. Pod tým druhým je označená truhlica, v ktorej sú lekárske zásoby. Tie si vezmite a zaneste ich vojakovi pri ranených a tým je táto prostá úloha splnená. V jednej z truhlíc pri ranených je aj unikátna prilba Stormchaser Helm. V zamknutej truhlici pri schodoch je opasok Lucrosian´s Silken Cord. Prejdite schodmi hlbšie do pevnosti.
2. Vigil´s Keep - Vnútorné nádvorie
Tu sa Mhairi počuduje, ako mohli temnorodi dokázať niečo také. Povedzte jej, že budete potrebovať jej pomoc (+3), nech sa už vzchopí (-5), podceňte ju a povedzte, nech radšej zostane vonku (-15), povzbuďte ju, že temnorodi nebudú mať proti vám šancu (+10). Po prvých krokoch sa pred vami zhmotnia traja Shriekovia.
V miestnosti napravo nad schodmi je mág Anders, apostát na úteku, po ktorom šli templári, keď sa pre neho celkom vhodne objavili temnorodi. Napriek pochybnostiam Mhairi ho môžete požiadať, aby sa k vám pripojil do party (kódex 178: Anders). V miestnosti za ním je preživší, ktorého napadnú dvaja nepriatelia. Zabite ich a zachráňte ho, čím získate vedľajšiu úlohu „Preživší Strážnej Hliadky“, ktorej podstatou je zachrániť ďalších, čo prežili. Je tu aj prechod na hradby. Môžete vybehnúť na hradbu, kde je skupina asi šiestich nepriateľov s emisárom. V truhlici pri balistovi je kuša Battlemaster. Prejdite druhými dverami hradbou a dostanete sa opäť dovnútra, do miestnosti nad vstupnou halou. Je tu barikáda, takže zvonku by ste sa sem nedostali. Zničte ju a máte cestu voľnú. Ešte tu hore potiahnite pákou a otvoríte ňou bránu poniže. Zbehnite dole, pobite nepriateľov a prejdite bránou.
V maličkej miestnosti naľavo je preživšia, tak ju pustite von. Za dverami na konci chodby je hala s ďalšími nepriateľmi, ktorých pobite. Za dverami naľavo je len pár truhlíc s výbavou. Za prostrednými je váš starý priateľ Oghren. Pomôžte mu poraziť nepriateľov a pridá sa k vám do party. Práve za vami sem totiž prišiel, aby sa k vám pridal a stal sa Šedým strážcom, napriek tomu, že ste ho dali dokopy s Felsi a mali spolu dieťa. Ak ste ho aj nechali predtým bez vecí, tak má na sebe brnenie trpasličej Légie smrti a dobrú sekeru. Máte tu kopu kníh, v ktorej nájdete pár receptov. V miestnosti napravo z haly (kam sa dá dostať aj z miestnosti s Oghrenom) je jeden preživší, ktorého napadnú. Pobite nepriateľov a zachráňte ho. V miestnosti je tu v truhlici aj prsteň Sleeper (odolnosť +25% voči elektrine, +15% duchovná). Za touto miestnosťou je ešte jedna malá miestnosť tiež s preživšou a dvoma nepriateľmi. Zachráňte aj túto osobu a ak ste zachránili všetky doteraz, tak ste splnili úlohu „Preživší Strážnej Hliadky“. V chodbe medzi miestnosťou s preživším a s Oghrenom je kopa kníh s ďalším receptom. Z miestnosti, kde ste našli Oghrena, prejdite vyššie.
V chodbe je ranený Šedý strážca Rowland. Nemôžete mu pomôcť, tak len prehoďte pár viet, než umrie a pokračujte. Posledná oblasť je chodba s dvoma postrannými miestnosťami, všetko plné nepriateľov. Len sa prebojujte na koniec a vyjdite schodmi na hradby.
Na hradbách je hovoriaci temnorod, o ktorom hovoril Rowland. Zabite jeho poskokov a aj jeho (The Withered). Je to ťažký súper, ale mali by ste byť už na neho pripravený. Jeho zabitím ste zachránili Varela, správcu pevnosti. Po boji dorazí vládca Fereldenu (Alistair, ak ste z neho spravili vládcu) pogratulovať vám k vašej pevnosti. Ešte je počas rozhovoru na vás, čo s vašimi spoločníkmi. Mhairi je vám pridelená a chce byť Strážkyňou, takže tá je na rituál jasná. Oghren teraz dorazil a tiež sa k vám chce pridať a Anders nemá veľmi na výber, lebo ho spozná kráľovská stráž ako apostáta a chcú ho obesiť. Môžete odmietnuť, ale môžete aj súhlasiť s tým, aby obaja podstúpili rituál.
Ak ich prijmete, zvládnu to a sú z nich Šedí strážcovia. Je jedno, čo spravíte, chúďa Mhairi rituál neprežije. Po rituáli sa objavíte v trónnej sále pevnosti, ktorá bude vašou centrálou a v podstate vám poslúži tak, ako tábor v pôvodnej hre.
3. Trónna sála
Pevnosť je opäť vo vašich rukách a pod vašou kontrolou, keďže ste jej veliteľ / veliteľka. Kódex 176: The Vigil, kódex 15: The Disciples, kódex 210: Seneschal Varel. V trónnej sále je pani Woolsey, správca Varel a kapitán Garevel. Môžete od každého z nich prijať jednu úlohu, ktoré sú súčasťou hlavnej úlohy. Kapitán Garevel vám povie o lovcoch, ktorí objavili jaskyňu plnú temnorodov „Posledný z Légie“ a tiež si s ním môžete pohovoriť o vašej situácii, stave armády a podobne. Pani Woolsey vyslalo velenie Strážcov z pevnosti Weisshaupt, hoci ona sama tam nikdy nebola. Má vám pomáhať ako pokladníčka a hneď vás informuje o zlej situácii, spôsobenej prepadmi obchodných ciest „Cesta Spravodlivého“. Poslednú úlohu má správca Varel, povie vám, že jeden zo Strážcov, ktorí vám prišli na pomoc, Kristoff, pátral, prečo sú Temnorodi stále aktívni a tak nebol v pevnosti, keď došlo k útoku. Zrejme naposledy pátral v meste Amaranthine „Tiene Čiernomočiaru“.
Ak ste dovolili podstúpiť rituál prijatia, tak sú tu aj vaši prví spojenci a Šedí Strážcovia, Oghren a Anders. Okrem nich je tu veľvyslankyňa Cera, elfská vyslankyňa z Veže Mágov, ako spojka tak významného prvku, akým je obnovená frakcia strážcov v ríši (a mimo toho ovláda očarovanie, takže vám môže vkladať do predmetov, zbraní a brnení magické runy. Tiež má runy aj na predaj.) a tiež je tu aj Yuriah, obchodník na klasické nákupy a predaj. Tiež tu máte vlastnú truhlicu, kam si môžete ukladať výbavu, alebo naukladať to, čo máte pri sebe, ak ste si importovali postavu a predtým ste sa nabalili vlastnou výbavou z pôvodnej hry.
Z podstavcov získate oblek Trickster Tunic a meč Dumat´s Spine, z kníh kódex 175: Vassals and Their Liege a kódex 174: The First Warden. Ďalej nájdete dar knihu Bojovníkovo Srdce (The Warrior´s Heart), dar knihu Verše Snov (Verses of Dreams) a dve silné veľmajsterské runové techniky (Grandmaster Frost Rune, Grandmaster Hale Rune).
Za Oghrenom je sud, ktorý, keď aktivujete, tak môžete s Oghrenom začať štyri rozhovory. Z prvého a tretieho rozhovoru nič nezískate (maximálne stratu obľúbenosti, ak nedávate pozor), ale druhý a štvrtý rozhovor (keď vám ďakuje za pomoc /+3/ a keď vás opitý osloví „hej ty“ /+6/) vám prinesú pri správnej voľbe slov trochu obľúbenosti u vášho trpaslíka.
Von pred sálou vás čaká vojačka, ktorá má na starosti vaše osobné veci a korešpondenciu. Rovno vám povie o väzňovi, na ktorého zajatie boli potrební až štyria Strážci, čím získavate spoločnícku úlohu „Väzeň“. V rámci korešpondencie môžete od nej prijať aj dve ďalšie, vedľajšie úlohy „Vykúpená dcéra“ (uniesli dcéru šľachtica) a „Vzdialené pole“ (farmárska rodina v ohrození Temnorodom).
4. Vigil´s Keep - Nádvorie
Na nádvorí je socha Andraste, ktorú si môžete obzrieť a ak je s vami Anders, tak s ním začnete rozhovor. Môžete si to u neho pokaziť, ale ak budete plne súhlasiť s jeho názorom na sochu, povedzte, že je to len socha, že by dianie u mágov Andraste zmiatlo a že súhlasíte s tým, že jej slová zneužívajú na ovládanie mágov (+8).
Pri soche stojí seržantka Maverliesová a povie, že v podzemí môžu byť uväznení ešte nejakí Temnorodi a mohli by sa časom dostať na povrch. Získate tým vedľajšiu úlohu „Prichádza to zdola“ a keď budete pripravení, povedzte jej, nech vás tam zavedie. No zatiaľ ešte môžete preskúmať zvyšok nádvoria.
Naľavo je kováč Majster Wade a jeho obchodník Herren, s ktorým môžete obchodovať a ktorý má pre vás aj vedľajšiu úlohu „Základné požiadavky“, ktorá spočíva v prinesení pár kusov rudy pre Wadea. Týchto dvoch ste stretli aj v pôvodnej hre v Denerime.
Oproti ich dielni postáva neďaleko studne trpaslík Voldrik Glavonak. Je to kamenár, ktorý vám prišiel pomôcť s opravami, no potreboval by na to viac peňazí, aby najal viac a kvalitnejších pomocníkov. Úloha „Cena dobrej práce“. Úlohu môžete splniť kedykoľvek, stačí, keď mu z vlastného vrecka vyplatíte 80 zlatých. Tiež získate kódex 172: Surfacer Dwarves.
V ľavej časti sú medzi domami tri truhlice, ktoré môžete vyrabovať. Medzi domami pri dvoch stromoch je aj mačka. Tú si tiež vezmite, je to dar.
5. Vigil´s Keep - Temnica (Väzeň)
Teraz choďte do dverí budovy pri soche Andraste. V truhlici hneď pri dverách nájdete Mydlový prívesok (dar) a v truhlici pri stole so strážcom je ľahké brnenie Medvedie objatie(+3 Obratnosť, +1 brnenie, +5 fyzická odolnosť), ľahké rukavice Zdobené Kožené Rukavice (+1 brnenie, +2 obratnosť) a Antivanský luk. Môžete si pohovoriť so strážcom, ktorý o väzňovi povie len to, čo vaša asistentka pri bráne a dodá, že rozhodnúť, čo s ním, musíte vy.
Nathaniel už čaká v cele, tak za ním zájdite a pohovorte si. Zistíte, že je to Nathaniel Howe, kódex 202: Nathaniel. Prišiel sem pôvodne preto, aby vás zabil, ale rozhodol sa, že chce len pár osobných vecí svojho otca. No chytili ho a teraz máte o ňom rozhodnúť. Netvrdí, že jeho otec bol svätec, ale viní vás z jeho smrti a z toho, že z jeho rodu sa stali vydedenci. Po vašom rozhovore sa vráti strážca a privedie aj správcu Varela, aby dozrel na vykonanie vášho rozhodnutia. Môžete nechať Nathaniela obesiť. Môžete ho pustiť, alebo navrhnúť uplatnenie Verbovacieho práva a spraviť z neho Šedého Strážcu.
Ak ho pustíte, nik nič nenamieta a on odíde. Po pár cestách medzi vašou pevnosťou a inými lokáciami budete mať na opustenom sídle náhodné stretnutie práve s Nathanielom, ktorý vás žiada, aby ste mu umožnili stať sa Šedým strážcom. Nechápe, prečo ste mu dali milosť, no teraz, keď žije, nemá jeho život zmysel. Môžete ho odmietnuť a poslať preč. Ak ho prijmete potom, čo ste ho prvýkrát poslali preč, to vaši veľmi neprijmú, Oghren (-6), Anders (-3). Oghren je ale asi v tomto nerozhodný, pretože ak ho teraz pošlete preč, tak z toho tiež nie je nadšený (-3).
Ak ho necháte popraviť, tak je jasný koniec s touto postavou.
Ak sa ho rovno v temnici rozhodnete prijať k Strážcom, tak to nemá žiadny vplyv na vašich spoločníkov. Ak sa pridá k Strážcom, tak Rituál Prijímania prežije, stane sa z neho Strážca a váš ďalší spoločník.
6. Vigil´s Keep
Ak ste zverbovali Nathaniela, môžete si s ním v Trónnej sále pohovoriť po kliknutí na obraz za ním. Je to obraz jeho matky. Na nádvorí, na ľavej strane je starý správca ich rodiny. Keď je s vami Nathaniel, tak vám povie, že hoci jeho rodina zahynula, jeho sestra Delilah žije niekde v Amaranthine. Povedzte mu, že sa po nej obzriete (Nathaniel +6) a získate aj úlohu „Howeho rodina“.
Tiež vám vaša asistentka pri bráne povie, že s vami chce hovoriť Varel a čakajú na vás vaši vazali - úloha „Prísaha vernosti“. Vojdite do trónnej sály a oslovte Varela. Ten povolá šľachtu miestneho okolia, ktorá vám prisahá vernosť, ako svojmu novému vládcovi. Ak počas úvodných slov použijete presviedčanie na získanie dôvery, tak po ceremoniáli oslovte Ser Tamru, ak nepoužijete presviedčanie, tak oslovte Andersa. Dozviete sa od nej, či od neho, že proti vám kujú niektorí zo šľachty pikle „Konšpiračné vrenie“.
Pohovorte si tiež s Lordom Eddelbrekom, ktorý vám povie, že kraj sužujú útoky a získate úlohu „Obrana krajiny“. Chce, aby ste poslali vojakov chrániť farmárov. Pohovorte si aj s Bannkou Esmerelle, tá zas chce, aby ste chránili mesto Amaranthine. Tým zistíte podstatné veci, čo sa dali. Napokon oslovte opäť Varela a povedzte mu, že môže ukončiť zhromaždenie a šľachta sa rozíde domov a zároveň tým ukončíte úlohu „Prísaha vernosti“.
Pri rozhovore mu spomeňte aj požiadavku na ochranu krajiny. Povie vám, že nemáte dosť vojakov, aby ste mohli poskytnúť dostatočnú ochranu mestu, aj dedinám. Na výber máte štyri možnosti. Môžete poslať vojsko chrániť mesto Amaranthine, môžete ho poslať chrániť farmy, môžete ho poslať chrániť obchodné cesty, aby ste mali viac zásob od obchodníkov, alebo môžete nariadiť, aby sa vaše vojsko pokúsilo pomôcť všetkým. Rozhodnutím ukončíte aj túto úlohu.
Čo sa týka konšpirácie proti vám, tiež si pohovorte s Varelom a vypočujte si jeho návrhy. Máte možnosť poslať špehovať vojakov, ale to neodporúča, lebo nie sú trénovaní na taký prístup (ani to nie je možnosť, len to spomenie). Môžete sa obrátiť na postavu podsvetia, ktorá má rôzne kontakty a mohla by dodať informácie. Je ňou Temný vlk (čo je celkom sranda, lebo ak ste plnili v pôvodnej hre zlodejské úlohy v Denerime, vy ste sa stali Temným vlkom). Môžete pozvať členov rodín šľachty, aby u vás zostal ako hosť dlhšie, čiže v podstate si taktne vezmete rukojemníkov a tým pádom proti vám konšpirátori nič nepodniknú. No to sa Varelovi protiví, je to veľmi Orlesianské. Alebo to môžete nechať tak a uvidíte, aký prvý krok spravia konšpirátori. Je to na vás. Rozhodnite sa teraz, pokračovať v úlohe budete neskôr.
Pred odchodom oslovte ešte znova pani Woolseyovú. Povedzte jej, že by bolo fajn znova plne vybaviť vaše vojsko a ona odporučí zohnať viac obchodníkov, ktorí by prišli obchodovať do vašej pevnosti - „Obchod musí fičať“.
7. Vigil´s Keep - Pivnica, Hbloké cesty (Prichádzajú zdola)
Vráťte sa na nádvorie a oslovte seržantku Maverliesovú a nechajte sa ňou odviesť do pivnice, aby ste prešetrili možný výskyt Temnorodov v podzemí. Prejdite do prvej miestnosti, kde je pár mŕtvych temnorodov, socha bojovníka - kódex 173: The Great Strife a pred dverami leží ranený mabarský pes. Prezrite ho, ak máte vy, či niekto z vašich schopnosť Prežitia, tak ho môžete aj upokojiť, čo ocení Nathaniel (+2). Inak len prezrite jeho obojok a nájdete k nemu pripevnený list od Adrie, „Adriina situácia“. Nathaniel ju poznal a chcel by ju zachrániť.
Za dverami pokračujte do miestnosti s nepriateľmi, ktorých pobite. Napravo je vínny sklad. Je tam list (kódex 269: Response from Rendon Howe) a v krabici je dar, Brandy Západných Kopcov. Naľavo je miestnosť pre záznamy väzňov. Tam vás prepadne pár Shriekov. Sú tu dve knihy, kódex 173: The Great Strife a kódex 108: The Howes of Amaranthine. V skrinke tu nájdete recept na silné lýrium (Potent Lyrium Potion Recipe). Napokon si tu už len prezrite sochu, ktorá vám dá typ o kúpaní sa v ohni. Potom aktivujte fakľu vedľa sochy a otvoríte malú tajnú miestnosť, v ktorej je truhlica s mnohými podpornými predmetmi a prsteňom Tingler.
Pokračujte z prostrednej miestnosti ďalej do žalára, kde pobite ghulov. V hromade kníh nájdete List Delilah Howeovej (dar). Je tu aj pár živých väzňov, no stále zavretých. Môžete ich pustiť na slobodu, čo ocenia Nathaniel (+5) a Anders (+5). Môžete ich pustiť na slobodu a požadovať za to ich šaty, čo pobaví Oghrena (+5). Alebo ich môžete nechať zavretých.
Medzi celami sú zamknuté dvere. Vypáčte ich a prejdite do miestnosti so sarkofágmi. Vstúpte doprostred miestnosti a pobite kostlivcov, ktorí sa objavia. Vo vreci v strede miestnosti je Howeho luk (dar pre Nathaniela, stane sa z neho po darovaní skutočný luk). Môžete si pozrieť sochy pre doplnenie kódexu 173: The Great Strife. Prezrite všetky sarkofágy. Nájdete v nich rozličné drobnosti, ale aj ľahkú prilbu Trickster´s Cap (+2 sila vôle, +15 mentálna a fyzická odolnosť) a kľúč Kiveal. Je to jeden zo štyroch kľúčov, ktoré potrebujete na štyri kľúčové otvory v tejto miestnosti. Ostatné nájdete neskôr.
Vráťte sa do žalára a choďte poslednými dverami. Tam nájdete skupinu ghulov, s ktorými je aj Adria, ktorej ste žiaľ nedokázali pomôcť, pretože než ste sa sem dostali, stal sa z nej tiež ghul. Takže ich všetkých zabite a ukončíte tým aj jej úlohu. Vezmite si od nej Prsteň Majstrovstva, zo zeme list - kódex 268: Letter to Rendon Howe, z mŕtveho rytiera zlatú náušnicu (dar) a z kopy kamenia si vezmite Rudu Veridium (pre Wadea s Herrenom). Na konci si prezrite zával, ktorý vám bráni v ceste. Dorazí tam seržantka Maverliesová a dovedie aj trpaslíka Voldrika. Povie, že to odpracú, ale chvíľu to potrvá. Takže nateraz je to všetko a vráťte sa opäť von.
Až keď prejdete jednu z troch základných úloh hlavného príbehu, tak sa vráťte za seržantkou a povie vám, že cesta je už voľná. Ak chcete, tak vás vezme rovno tam, do podzemia. Sú to Hlboké cesty, aké sú aj pod Orzammarom. Na rázcestí sa dajte doprava a prídete k malej svätyni s oltárom. Je tu mŕtvola temnoroda, ktorá má u seba Zlatý symbol Korthu. Na zemi je kniha - kódex 173: The Great Strife a urna, v ktorej je Kľúč Korth. Z oltára si môžete vziať obeť, čo je 15 zlatých, no v tom prípade vás napadnú dvaja oceľoví golemovia. Môžete tam aj niečo venovať, buď diamant, alebo zlatý symbol z tela temnoroda a dostanete za odmenu obojručnú sekeru Frenzy (ôsma úroveň, zvyšuje regeneráciu zdravia, +5 poškodenie, +10 odolnosť voči kúzlam, +10 útok). Môžete na oltár obetovať tiež skazený symbol (ktorý nájdete neskôr v tejto lokácii, v miestnosti s démonom, v urne) a tým znesvätíte oltár, zničíte oboch golemov a nezískate nič.
Dajte sa teraz na druhú stranu a tam vojdete do chodby s pár nepriateľmi. V prvej bočnej miestnosti napravo je Lýriový piesok (pre Dworkina Glavonaka) a v bočnej miestnosti naľavo vypáčte padacie dvere a získate kľúč Haakon. Za druhým dverami naľavo je chodba, v ktorej na konci nájdete v hromade kameňov Elfský runový kameň (dar) a tri trsy drahokamov (diamanty a kryštály). Cestou späť na hlavnú chodbu vás prepadne skupina nepriateľov. Prejdite na koniec, naľavo zdvihnite mreže a prejdite k veľkej bráne.
Za bránou si na stene prezrite plaketu - kódex 255: Ancient Vows. Prejdite do kruhu sôch, kde vás napadnú kostlivci. Jeden z nich má u seba topánky pre mága Trickster Boots (-10 únava, +20 odolnosť voči elektrine). Socha bojovníka vám tu doplní kódex 255: Ancient Vows. Prejdite do ďalšej miestnosti, kde vás napadne The Dark Theurge, veľký démon. Zabite ho. Po boji môžete vyrabovať urny (prívesok Talizman Obnovy, palica Volanie Inferna, drahokamy a skazený symbol). Napokon si prezrite zariadenie v strede miestnosti a získate úlohu „Pomsta prízraku“.
Spustením prístroja ste vypustili zlo, ktoré iste narobí šarapatu, ak ho nezastavíte, tak sa vydajte do chodby, ktorá sa otvorila vašou aktiváciou prístroja. Postupujte do miestnosti s trpasličími sochami. V hromade zvitkov nájdete pár vzorov na runy a v zamknutej truhlici je kľúč Lady. Prejdite von z miestnosti a tam vás čaká skupina Temnorodov a Orgrský veliteľ. Zabite ich. No prízrak, ktorý ste vypustili, posadol telo Ogra a jeho duch vás napadne, tak ho porazte ešte raz. Z ogra získate opasok Osie bodnutie. Z tela temnoroda, ktoré tu ležalo, ešte pred bojom si vezmite Kľúč Krypty.
Po boji sa tu objaví seržantka a Voldrik, ktorý uzatvorí dvere, starý trpasličí mechanizmus a tým odrežete temnorodov. Tým je splnená úloha seržantky. Povedzte jej, nech vás vezme naspäť hore. No ešte môžete využiť štyri kľúče, ktoré ste našli. Vojdite sami do pivnice a choďte do miestnosti so sarkofágmi za väznicou. Vložte do štyroch zámkov kľúče, ktoré ste získali a otvoria sa dvere. Za nimi sú traja Avvar Lordi, ktorých porazte. Tým splníte úlohu prízraku. Po boji ešte prezrite sarkofágy Lordov pre predmety (jednoručná sekera Daisycutter úrovne 9, brnenie Venture úrovne 9 a topánky pre zlodeja Wolf Treads úrovne 9) a recepty (Superb Stamina Draught Recipe, Master Lyrium Potion Recipe). Sochy vám doplnia poslednú časť kódexu 173: The Great Strife. Môžete odísť.
8. Turnoble Estate (Vzdialené Pole)
Opustite pevnosť a vydajte sa na panstvo Turnoble, aby ste v rámci vedľajšej úlohy pomohli farmárom. No dorazíte neskoro a všetkých už pobili Temnorodi. Tak spravte aspoň to jediné, čo sa dá a pomstite ich. Proste zabite všetkých nepriateľov na poliach a pri domoch. Medzi domami leží mŕtva Valena Turnoble, má u seba luk Chasindská ruka a nejaké peniaze. Obďaleč je mŕtvy templár, u ktorého nájdete ťažké topánky Stormchaser Boots. Zabitím všetkých nepriateľov je úloha splnená.
9. Pustá zátoka (Vykúpená dcéra)
Vydajte sa do Forlorn Cove v rámci druhej vedľajšej úlohy od vašej asistentky. Eileen Bensleyovú uniesli. Prejdite mostom a pohovorte si s banditmi. Môžete na nich hneď zaútočiť, no to znamená, že zabijú chúďa Eileen. Ak im hneď dáte 30 zlatých, tak ju tiež zabijú a napadnú aj vás. Preto najprv žiadajte, aby poslali Eileen k vám s prísľubom, že im potom zaplatíte a napadnite ich, alebo im zaplaťte. Môžete im tiež povedať, že ste veliteľ Šedých Strážcov, vyhrážať sa im a pár mužov sa dá na útek, ostatní sa pustia do vás a Eileen nik nestihne zabiť. Ak rovno zaútočíte, alebo ak ju bezpečne vyplatíte, tak to vaši berú - Nathaniel (+2), Oghren (+2), Anders (+1), Justice (+1), Sigrun (+2), Velanna (+1). Ak spôsobíte smrť dievčaťa šialeným útokom, tak to na vašich vôbec nevplýva, len ak hlúpo hneď zaplatíte a zabijú ju, tak to vašich otrávi, Nahtaniel, Anders, Justice (-3), Velanna (-1). Z ich vodcu Hada Mosleyho získate dýku Zub Horského otca (deviata úroveň, +1 poškodenie, +2 poškodenie ohňom).
Vráťte sa do pevnosti a u vašej asistentky nájdete odpoveď od Eileeninho otca ako ďalšiu úlohu (čo je dosť divné a hlúpe). Prijmite ju a dostanete od neho len poďakovanie za pokus o záchranu jeho dcéry a odškodné 5 zlatých (ak to neprežila), alebo poďakovanie za záchranu jeho dcéry a odmenu 10 zlatých.
A.2. Vedľajšie úlohy pevnosti
Tu je výpis úloh spadajúcich k Pevnosti, no mnohé z nich sa dajú splniť (alebo aj získať) až neskôr, pri postupe hlavným príbehom a pre ukončenie niektorých z nich potrebujete predmety z iných oblastí.
1. Útok na Strážnu Hliadku (The Assault on Vigil´s Keep)
Prvá úloha, ktorú v hre získate. Proste musíte odraziť útok na vašu pevnosť a zbaviť ju nepriateľov.
2. Lekárska núdza (A Medical Necessit)
Úloha, ktorá sa objaví ešte počas dobývania pevnosti. Keď sa dostanete pred hlavnú budovu, tak choďte naľavo k vojakom. Je tam jeden, ktorý vám povie, že tam majú ranených, ale nemajú prostriedky na ich liečbu a potrebujú zásoby. Tie sú na opačnej strane, napravo od brány. Tam medzi domami je označená truhlica, v ktorej sú lekárske zásoby. Tie si vezmite a zaneste ich vojakovi pri ranených.
3. Preživší Strážnej Hliadky (The Survivors of Vigil´s Keep)
Úloha, ktorá sa objaví ešte počas dobývania pevnosti. Keď sa dostanete do pevnosti a vyjdete napravo k Andersovi, tak v miestnosti za ním je preživší, ktorého napadnú dvaja nepriatelia. Zabite ich a zachráňte ho, čím získate túto úlohu. Keď otvoríte mreže poniže Andersa, tak za nimi je v malej miestnosti naľavo ďalšia preživšia, tak ju pustite von. Za dverami na konci chodby je veľká hala. Rovno z nej stretnete Oghrena a napravo z nej sa dostanete do miestnosti s ďalším preživším. Za touto miestnosťou je ešte jedna bočná, v ktorej je posledný preživší. Proste vám stačí byť rýchly a nedovoliť preživším, na ktorých narazíte, aby ich zabili. Keď všetkých štyroch zachránite, tak je úloha splnená.
4. Prísaha vernosti (Oaths of Fealty)
Keď sa rozhliadnete vo vašej pevnosti a postaráte sa o Väzňa, tak vám vaša asistentka pri bráne povie, že s vami chce hovoriť Varel a čakajú na vás vaši vazali. Vojdite do trónnej sály a oslovte Varela. Ten povolá šľachtu miestneho okolia, ktorá vám prisahá vernosť, ako svojmu novému vládcovi. Potom si môžete pohovoriť so šľachtou a prijať úlohy „Konšpiračné vrenie“ a „Obrana krajiny“. Či už ich prijmete, či nie, keď máte toho dosť, tak len oslovte Varela a povedzte mu, že môže spoločnosť rozpustiť, šľachta odíde a úloha je splnená.
4.1. Obrana krajiny (Defending the Land)
Stretnite sa so šľachtou počas úlohy „Prísaha vernosti“. Pohovorte si po ceremónii s Lordom Eddelbrekom, ktorý vám povie, že kraj sužujú útoky a on chce, aby ste poslali vojakov chrániť farmárov. Pohovorte si aj s Bannkou Esmerelle, tá zas chce, aby ste chránili mesto Amaranthine. Potom oslovte Varela a spomeňte mu aj požiadavku na ochranu krajiny. Povie vám, že nemáte dosť vojakov, aby ste mohli poskytnúť dostatočnú ochranu mestu, aj dedinám. Na výber máte štyri možnosti. Môžete poslať vojsko chrániť mesto Amaranthine, môžete ho poslať chrániť farmy, môžete ho poslať chrániť obchodné cesty, aby ste mali viac zásob od obchodníkov, alebo môžete nariadiť, aby sa vaše vojsko pokúsilo pomôcť všetkých. Rozhodnutím ukončíte aj túto úlohu.
4.2. Konšpiračné vrenie (A Brewing Conspiracy)
4.2.1. A ty, Esmerelle? (And You, Esmerelle?)
Stretnite sa so šľachtou počas úlohy „Prísaha vernosti“. Ak počas úvodných slov použijete presviedčanie na získanie dôvery, tak po ceremoniáli oslovte Ser Tamru, ak nepoužijete presviedčanie, tak oslovte Andersa. Dozviete sa od nej, či od neho, že proti vám kujú niektorí zo šľachty pikle. Pohovorte s Varelom a vypočujte si jeho návrhy. Máte možnosť poslať špehovať vojakov, ale to neodporúča, lebo nie sú trénovaní na taký prístup (ani to nie je možnosť, len to spomenie). Môžete sa obrátiť na postavu podsvetia, ktorá má rôzne kontakty a mohla by dodať informácie. Je ňou Temný vlk (čo je celkom sranda, lebo ak ste plnili v pôvodnej hre zlodejské úlohy v Denerime, vy ste sa stali Temným vlkom). Môžete pozvať členov rodín šľachty, aby u vás zostal ako hosť dlhšie, čiže v podstate si taktne vezmete rukojemníkov a tým pádom proti vám konšpirátori nič nepodniknú. No to sa Varelovi protiví, je to veľmi Orlesianské. Alebo to môžete nechať tak a uvidíte, aký prvý krok spravia konšpirátori. Je to na vás. Rozhodnite sa teraz, pokračovať v úlohe budete neskôr.
Ak ste sa rozhodli kontaktovať Temného vlka, tak zájdite do mesta Amaranthine. Pred bránou do mesta vás osloví vojačka s tým, že jej dal niekto pre vás list a chce sa s vami stretnúť, nejaký Ser Wolf of Rivian. Zájdite k zadnej bráne mesta a tam je podozrivý strážca s prilbou, ktorá mu zakrýva tvár. Predstaví sa ako Temný vlk (môžete mu odhaliť, že predtým ste túto identitu mali vy) a požaduje za svoje služby 50 zlatých. Ak mu zaplatíte, povie, že to chvíľu potrvá. Niekam odbehnite a vráťte sa naspäť a povie vám, že hoci nevie mená spiklencov, má miesto, kde sa stretávajú. Je to Stará Starkova Farma. Zájdite teda do novej oblasti a tam zabite pár žoldnierov, najatých vrahov, Lady Lizu Packtonovú a Lorda Guya. Tým je úloha skončená.
Ak ste si zvolili čakať, tak po splnení druhej z troch základných úloh hlavného príbehu vás čaká na nádvorí povstanie ľudu. Keď sa oň postaráte, povie vám Varel, že vás čakajú nejakí šľachtici v trónnej sále. Tam vás čaká úloha „A ty, Esmerelle?“ Proste vás v trónnej sále napadne Bannka Esmerelle, Ser Timothy, Lady Morag a pár najatých vrahov. Pobite ich a tým splníte obe tieto úlohy.
5. Prichádza to zdola (It Comes from Beneath)
Na nádvorí pri soche stojí seržantka Maverliesová a povie, že v podzemí môžu byť uväznení ešte nejakí Temnorodi a mohli by sa časom dostať na povrch. Treba to preskúmať, tak jej povedzte, nech vás vezme do pivníc. Podrobný popis oblasti je vyššie. V podstate sa len musíte prebojovať na koniec pivníc za žalár, kde nájdete zasypaný prechod ďalej. Maverliesová s trpaslíkom Voldrikom povedia, že sa o to postarajú. Keď splníte prvú z troch základných úloh hlavného príbehu, tak sa vráťte a seržantka vám povie, že cestu už odpratali. Vojdite do Hlbokých ciest pod pevnosťou a prebojujte sa až na koniec. Cestou pobite hromadu temnorodov a na konci Ogrského veliteľa. Keď ich pobijete, tak sa objaví seržantka a Voldrik, ktorý uzavrie mechanické dvere, ktorými na pár rokov odrežete tunely temnorodov od týchto a tak máte pokoj. Úloha splnená.
5.1. Svätyňa Kortha (The Shrine of Korth)
Pri plnení úlohy „Prichádza to zdola“ narazíte v Hlbokých cestách, hneď po začiatku úlohy napravo na malú svätyňu. Je tu mŕtvola temnoroda, ktorá má u seba Zlatý symbol Korthu. Z oltára si môžete vziať obeť, čo je 15 zlatých, no v tom prípade vás napadnú dvaja oceľoví golemovia. Môžete tam aj niečo venovať, buď diamant, alebo zlatý symbol z tela temnoroda a dostanete za odmenu obojručnú sekeru Frenzy (ôsma úroveň, zvyšuje regeneráciu zdravia, +5 poškodenie, +10 odolnosť voči kúzlam, +10 útok). Môžete na oltár obetovať tiež skazený symbol (ktorý nájdete neskôr v tejto lokácii, v miestnosti s démonom, v urne) a tým znesvätíte oltár, zničíte oboch golemov a nezískate nič. Čokoľvek zo štyroch možností spravíte, tak úlohu ukončíte.
5.2. Pomsta prízraku (The Wraith Vengeance)
Vojdite do Hlbokých ciest v rámci úlohy „Prichádzajú zdola“. Prvý kľúč, Kľuč Korth má u seba mŕtvola temnoroda na začiatku Hlbokých Ciest, napravo pri oltári Kortha. Naľavo vojdete do hlavnej chodby. V nej v prvej miestnosti naľavo vypáčte padacie dvere a tam je Kľúč Haakon. Pokračujte až do haly, kde je démon The Dark Theurge. Zabite ho a prezrite si zariadenie uprostred miestnosti. Spustením prístroja ste vypustili zlo, ktoré iste narobí šarapatu, ak ho nezastavíte, tak sa vydajte do chodby, ktorá sa otvorila vašou aktiváciou prístroja. Postupujte do miestnosti s trpasličími sochami, kde v zamknutej truhlici nájdete kľúč Lady. Prejdite von z miestnosti a tam vás čaká skupina Temnorodov a Orgrský veliteľ. Zabite ich. No prízrak, ktorý ste vypustili, posadol telo Ogra a jeho duch vás napadne, tak ho porazte ešte raz. Z ogra získate opasok Osie bodnutie. Z tela temnoroda, ktoré tu ležalo ešte pred bojom, si vezmite Kľúč Krypty.
Teraz, keď máte všetky štyri kľúče, tak sa vráťte do pivnice pevnosti, teda o úroveň vyššie. Choďte do miestnosti so sarkofágmi za väznicou. Vložte do štyroch zámkov kľúče, ktoré ste získali a otvoria sa dvere. Za nimi sú traja Avvar Lordi, ktorých porazte. Tým splníte úlohu prízraku. Po boji ešte prezrite sarkofágy Lordov pre predmety (jednoručná sekera Daisycutter úrovne 9, brnenie Venture úrovne 9 a topánky pre zlodeja Wolf Treads úrovne 9) a recepty (Superb Stamina Draught Recipe, Master Lyrium Potion Recipe). Môžete odísť.
5.3 Adriina situácia (Adria´s Plight)
Keď budete postupovať pivnicou v rámci úlohy „Prichádza to zdola“, tak v prvej časti nájdete raneného mabarijskeho psa. Prezrite ho a nájdete mu na obojku list od Adrie, ktorá bola zahnaná hlbšie a prosí o pomoc. Len postupujte oblasťou a keď sa dostanete do žalára, tak prejdite z neho poslednými dverami von. Tam nájdete skupinu ghulov, s ktorými je aj Adria, ktorej ste žiaľ nedokázali pomôcť, pretože než ste sa sem dostali, stal sa z nej tiež ghul. Takže ich všetkých zabite a ukončíte tým aj jej úlohu.
6. Vzdialené pole (Far Afield)
Túto úlohu prijmete od svojej asistentky pri vstupe do pevnosti. Farmárska rodina prosí o pomoc pred útokmi Temnorodov. Opustite pevnosť a vydajte sa na panstvo Turnoble, aby ste v rámci vedľajšej úlohy pomohli farmárom. No dorazíte neskoro a všetkých už pobili Temnorodi. Tak spravte aspoň to jediné, čo sa dá, a pomstite ich. Proste zabite všetkých nepriateľov na poliach a pri domoch. Medzi domami leží mŕtva Valena Turnoble, má u seba luk Chasindská ruka a nejaké peniaze. Obďaleč je mŕtvy templár, u ktorého nájdete ťažké topánky Stormchaser Boots. Zabitím všetkých nepriateľov je úloha splnená.
7. Vykúpená dcéra (A Daughter Ransomed)
7.1. Bansleyho vďačnosť (Bansley´s Gratitude)
Túto úlohu prijmete od svojej asistentky pri vstupe do pevnosti. Samostatný a podrobný popis je v vyššie v časti „9. Pustá zátoka (Vykúpená dcéra)“.
8. Cena dobrej práce (Cost of Doing Business)
Pri bráne pevnosti, oproti obchodu Wadea a Herrena postáva trpaslík Voldrik Glavonak. Je to kamenár, ktorý vám prišiel pomôcť s opravami, no potreboval by na to viac peňazí, aby najal viac a kvalitnejších pomocníkov. Úlohu môžete splniť kedykoľvek, stačí, keď mu z vlastného vrecka vyplatíte 80 zlatých. Splnenie úlohy prispeje k obrane pevnosti.
8.1. Čo sa postaví, vydrží (What is Built Endures)
Keď splníte prvú Voldrikovu úlohu a zároveň jednu z troch základných úloh hlavného príbehu, má pre vás Voldrik ďalšiu úlohu. Potrebuje nájsť zásobu žuly, aby lepšie opevnil hradby. Žulové ložisko (Granite Deposit) nájdete vo Wending Woods v hornej časti za mostom. Tam choďte na rázcestie pred vstupom do starej bane, kam vás vedie hlavný príbeh. Napravo je telo učenca a pod ním je žulové ložisko. Prezrite ho a vráťte sa to oznámiť Voldrikovi. Splnenie úlohy prispeje k obrane pevnosti.
9. Základné požiadavky (Elemental Requirements)
Pri vstupe do pevnosti je kováč Majster Wade a jeho obchodník Herren, s ktorým môžete obchodovať a ktorý vám aj povie, že Wade by potreboval pár kusov kvalitnej rudy, aby mohol lepšie zásobiť vašu armádu. Celkovo sú tri druhy rúd, ktoré chce.
Ruda Verídium. Túto nájdete v pivničných priestoroch pod vašou pevnosťou, ktoré budete preskúmavať v rámci úlohy „Prichádzajú zdola“. Je v kope na zemi takmer na konci prvej oblasti, pred závalom, ktorý vás v spomínanej úlohe zdrží.
Ruda Silverit. Túto nájdete v bani Silveritu v Pohyblivom lese, kde plníte úlohu „Cesta Spravodlivého“. V jaskyni, kde nájdete posledné dva experimentálne subjekty (ktoré majú na sebe vašu výbavu, ktorú vám ukradli) je pri vstupe do tejto jaskyne silveritová kopa.
Ruda Železa. Túto rudu nájdete v pevnosti Kal´Hirol, v Knotwood Hills. V tretej časti pevnosti, v Obchodníckej štvrti. Tam prejdite cez dve haly do haly, ktorá je rozdelená lávovým potokom na dve časti. V prvej časti je železná kopa.
Oznámte Herrenovi nájdenie každej lokácie osobitne, takže ho trikrát informujte o vašich objavoch a úloha bude splnená. Lepšia výbava prispeje k obrane pevnosti.
10. Obchod musí fičať (Trade must Flow)
Pani Woolseyová v trónnej sále vám povie, že ak chcete znova plne vybaviť vaše vojsko, treba zohnať viac obchodníkov pre pevnosť.
Prvou je Lilith. Na tú narazíte v rámci „náhodných stretnutí“. Ak sa vám dlho neobjaví, tak najväčšia šanca stretnúť ju je cestovať medzi pevnosťou a farmou Turnoble. Keď na ňu narazíte, tak ju práve prepadla skupina banditov. Pobite banditov a Lilith vám dá z vďačnosti 15 zlatých a vyberie sa do pevnosti.
Druhý obchodník je Armaas. Ten je v bani Silveritu v Pohyblivom lese (kde budete plniť úlohu „Cesta Spravodlivého“). Je v poslednej miestnosti na konci bane, za ňou je už len finálny boj s hlavným nepriateľom tejto oblasti. Presvedčte Armaasa, aby obchodoval vo vašej pevnosti a ak uspejete, tak sa tam presunie.
Potom sa len zastavte za pani Woolseyovou, ktorá pochváli vašu prácu. Za odmenu dostanete 60 zlatých.
11. Odpálenie (Bombs Away!)
Pri obchode Wadea a Herrena má svoj stánok aj trpaslík Dworkin Glavonak. Je to cvok do výbušnín a chcel by zas pripraviť nové, keďže všetky posledné použili na temnorodov. No na ich výrobu potrebuje lýriový piesok (nie prach, čo je bežnejšia surovina). V hre nájdete štyri kusy piesku.
1 - v Hlbokých Cestách pod vašou pevnosťou, kam sa dostanete v rámci úlohy „Prichádzajú zdola“. Keď už teda v spodnej časti v Hlbokých cestách vstúpite do hlavnej chodby, tak piesok nájdete v prvej miestnosti napravo.
2 - v Bani Silveritu, v Pohyblivom lese, kam pôjdete v rámci úlohy „Cesta spravodlivého“. Keď sa v bani prebijete k poslednému experimentálnemu subjektu, ktorý má vaše ukradnuté veci, tak postupujte na východ. V hornej časti je Hurlocký Krotiteľ drakov a v dolnej časti je nálezisko piesku.
3 a 4 - posledné dva kusy nájdete v pevnosti Kal´Hirol. Jedna je vo vstupnej časti pevnosti, v bočnej miestnosti pri dvoch duchoch trpaslíkov, obďaleč od nich vás napadlo pár pavúkov. Druhé nálezisko je v Obchodníckej štvrti pevnosti. Tam vojdite do druhej haly, kde bojujú medzi sebou temnorodi. V severozápadnej časti tejto haly je malá slepá chodba, v ktorej na konci je lýriové nálezisko.
Keď máte všetky štyri výbušniny, tak ich odovzdajte Dworkinovi, ktorý je nadšený, že sa môže pustiť do práce. Jeho brat Voldrik vás varuje, nech sa krotí. V závislosti od vašej odpovede (nech sa krotí; nech spraví, čo je treba; nech sa prekoná) bude veľká aj účinnosť výbušniny. Výbušnina (Dworkinvoa šialená výbušnina) je vašou odmenou za splnenie tejto úlohy.
12. Majstrovská práca (A Master´s Work)
Po prejdení prvej z troch základných úloh hlavného príbehu vám majster Wade povie, že by ocenil prácu na niečom výnimočnom, že ho nebaví len vyrábať samé bežné zbrane. A tak ak narazíte na nejaký výnimočný materiál, máte mu ho doniesť. Celkovo sú tri takéto výnimočné materiály, popísané poniže v súvisiacich, samostatných úlohách.
Na spracovanie každého z nich potrebujete rozličné predmety (popísané pri samostatných úlohách) a ku dvom z nich aj jednu Veľmajstrovskú runu. Tu v prídavku sú runy dosť problematické a ak na ne náhodou nenarazíte, či si ich neprenesiete s importovanou postavou, musíte si ich vyrobiť, takže treba zainvestovať talentové body do tvorby rún a potom pracovať. Na výrobu potrebujete poznať techniku Journeyman runy (ktorú vyrobíte z prázdnej runy a runy Novica - všetky runy novica aj prázdne runy si môžete kúpiť u veľvyslankyne Cerny), z ktorej vyrobíte Expert runu, z nej Master runu, z nej konečne Grandmaster Runu (dá sa ísť aj vyššie, no to nepotrebujete). Techniky výroby rún a prísady potrebné pre ich výrobu predávajú v trónnej sále veľvyslankyňa Cera a obchodník Yuriah.
Keď splníte všetky tri súvisiace podúlohy a vyrobíte predmety z dračej kosti, schránky golema a starého lesného dreva, tak bude zároveň splnená aj táto úloha.
12.1. Práca až na kosť (Worked to the Bone)
Keď v Čiernomočiari splníte úlohu „Stratené dračie kosti“ a porazíte ducha dračice, tak pri nej nájdete v dračej hromade aj prastarú dračiu kosť. Ukážte ju majstrovi Wadeovi a ten vám povie, že by z nej niečo dokázal, no potrebuje ďalšie suroviny. Kódex 334: Materials for Working with Dragonbone.
Na výrobu potrebujete Diamant a Greater Warmth Balm (tých nájdete počas hrania dosť, dajú sa aj kúpiť), dračie vajce (nájdete v bani Silveritu, u krotiteľa drakov) a Grandmaster Flame Rune.
Môžete si vybrať, či to chcete ako jednoručný, či obojručný meč. Dostanete Vigilance (deviata úroveň, +1 ku všetkým vlastnostiam, +0,5 prieraznosť brnenia, +2 útok). Mimo základných vlastností môžete pridať ďalšie podľa toho, čo odpoviete na otázky majstra Wadea. Môžete si zvoliť, či má byť hlavne silný (+1,5 prieraznosť brnenia, +5 poškodenie ohňom), alebo flexibilný (+6 útok, +5 poškodenie ľadom). A môžete si tiež zvoliť, či má byť ostrý (+3% šanca na kritický zásah, +15% šanca na kritické poškodenie), ľahko ovládateľný (+0,5 regenerácia staminy, +50 stamina), či má byť dobrý v obrane (+6 obrana, +10% šanca vyhnúť sa útoku), alebo necháte toto rozhodnutie na Wadea (+3 ku všetkým vlastnostiam).
12.2. Srdce Lesa (Heart of the Forest)
Vo Wending Woods, kde plníte úlohu „Cesta Spravodlivého“ choďte do hornej časti za most. Tam choďte do severovýchodnej časti. Povyše magického kruhu s hádankou, poniže botaničky Inez je Starý Sylvan (The Old One). Zabite ho a vezmite si z neho srdcové drevo (Heartwood). Ukážte ho majstrovi Wadeovi a ten vám povie, že by z nej niečo dokázal, no potrebuje ďalšie suroviny. Kódex 336: Materials for Working with Heartwood.
No výrobu potrebujete Olej (nájdete v krčme v meste Amaranthine), Strunu (Catgut, nájdete na tele mŕtveho mabarského psa v dedine v Černomočiari), Bezchybný rubín (Flawless Ruby, nájdete na mŕtvole Strateného v Pevnosti Kal´Hirol, na tele Majstra Golemov v pevnosti Kal´Hirol, alebo ho môžete kúpiť od majstra Henleyho v meste Amaranthine) a Grandmaster Lightning Rune (ktorú si treba vyrobiť).
Keď máte všetko, dajte to Wadeovi a vyberte si, čo chcete, aby z toho spravil. Štít (deviata úroveň, +15 obrana, +10 prirodzená odolnosť, šanca vyhnúť sa strelám, +20 fyzická odolnosť, absorpcia poškodenia), alebo Luk (úroveň 9, +5 Obratnosť, +5 Dôvtip, Rýchle mierenie, +5% šanca na kritický zásah, +6 útok).
12.3. Moc Golema (Golem´s Might)
V pevnosti Kal´Hirol, v najspodnejšej časti narazíte na Inferno golema. Zničte ho a získate z neho Schránku pekelného golema. Ukážte ju majstrovi Wadeovi a ten vám povie, že by z nej niečo dokázal, no potrebuje ďalšie suroviny. Kódex 335: Materials for Working with Golem Shells.
Na výrobu potrebujete Čisté železo (Pure Iron, predáva Glassric the Weaponsmith v meste Amaranthine), nápoj majstrovského lýria (Master Lyrium Potinon, môžete nájsť, alebo si vyrobiť sami. Recept nájdete v jednej z hrobiek Avvar Lordov pri úlohe „Pomsta prízraku“. Všetky suroviny potrebné na výrobu predáva v Amaranthine majster Henley), Cievka Vlny (Wool Padding, nájdete ju v meste Amaranthine v truhlici pri budove pri prechode z ulice obchodníkov k severnej bráne) a Krvavý Lotos (nájdete ich pred vašou pevnosťou na začiatku hry a neskôr rastú nadivoko v Knotwood Hills, Pohyblivý Les, Čiernomočiar).
Keď máte všetko, dajte to Wadeovi a dostanete Brnenie Golemovej Schránky (úroveň 9, +8 Sila, +8 Výdrž, +2 Brnenie, +25% odolnosť voči ohňu, +20% fyzická odolnosť).
13. Deň na Dvore (A Day in Court)
Keď prejdete jednu z troch základných úloh hlavného príbehu, vráťte sa do vašej pevnosti a vaša asistentka vám povie, že vás chce vidieť Varel. Choďte za ním do trónnej sály a oslovte ho. Povie, že si musíte plniť svoje povinnosti vládcu tejto krajiny a rozhodovať súdne spory.
Prvý na rane je pastier Alec, ktorý ukradol obilie. Tvrdí, že to spravil, lebo jeho rodina hladuje po útokoch temnorodov. Môžete ho nechať obesiť, zbičovať, alebo naverbovať do armády.
Druhý prípad je spor šľachty. Lady Liza Packton žiada pôdu, ktorú jej sľúbil Arl Rendon Howe za jej podporu pri jeho upevňovaní moci v pôvodnej hre. Pôdu vlastní teraz Ser Derren, ktorý zas odporoval Howemu a Loghainovi a je váš podporovateľ. Ak necháte pôdu Derrenovi, ten vás neskôr podporí a Liza sa zúčastní spiknutia proti vám. Ak dáte pôdu Lize, tak to bude presne naopak, podporí vás a k spiknutiu sa pridá Derren. Môžete si nechať tú zem pre seba, čím získate 100 zlatých, ale obaja pôjdu proti vám. Ak dáte zem Lize, ale sľúbite (presvedčíte ho) Derrenovi, že mu to vynahradíte, tak to prijmú a nič sa nestane.
Tretí je Ser Temmerly the Ox. Je obvinený z vraždy Sery Tamry, ktorá vás varovala pred spiknutím. O jeho vine je kapitán Garevel presvedčený, ale nie je priamy dôkaz a Ox je šľachtic, takže je to problematické. Môžete ho nechať popraviť, čo poštve v spiknutí proti vám iných šľachticov, keď uvidia, že ste popravili šľachtica. Môžete ho nechať zatvoriť a tak sa ho zbavíte a zároveň nepoštvete ďalších. Môžete ho aj prepustiť a samozrejme sa vráti k spiklencom a proti vám.
Keď vynesiete všetky rozsudky, alebo keď sa zbavíte zodpovednosti a hodíte to na Varela, tak súdy končia a splnená je aj táto úloha.
14. Záchranná operácia (Salvage Operation)
Keď prejdete pár hlavných úloh a vedľajšie úlohy od vašej asistentky, tak sa u nej objaví nová úloha. Stroskotala loď a nemajú dosť ľudí na záchranu tovaru. Len zájdite do novej oblasti Anselmov Útes, kde pri troskách lode nájdete plieniteľov. Pobite ich a poberte si od nich zachránený obchodný tovar. Ďalší si poberte z krabíc. Celkovo je tam 14 kusov tovaru. Pobitím nepriateľov je úloha splnená. Odmenou vám je zachránený tovar, ktorý môžete predať celkovo za 28 zlatých, 2 zlatky za kus.
15. Vzbura ľudu (The Peasant Revolution)
Keď sa vrátite do svojej pevnosti po splnení druhej z troch základných úloh hlavného príbehu, tak tam nájdete búriaci sa dav, ktorý hladuje a chce zmenu. Môžete ich presvedčiť, aby sa rozišli (ak ste pri úlohe „Obrana krajiny“ zvolili chrániť polia, alebo ak im teraz poskytnete zásoby z vašich sýpok), môžete ich zastrašiť s tým, že čo by sa stalo, keby napadli niekoho ako vy a rozídu sa. Poslednou možnosťou je proste ich pobiť.
16. Špecializácie
Toto nie je samostatná úloha, len popis toho, ako sprístupniť nové špecializácie. V tomto prídavku sú pre každý typ postavy dve nové špecializácie.
Bojovník:
Ochranca - manuál predáva Herren vo vašej pevnosti.
Duchovný bojovník - manuál predáva Octham the Grocer v meste Amaranthine.
Zlodej:
Legionársky prieskumník - manuál predáva Glassric the Weaponsmith v meste Amaranthine.
Tieň - manuál predáva Yuriah v trónnej sále vo vašej pevnosti.
Mág:
Bojový mág - manuál predáva veľvyslankyňa Cera v trónnej sále vo vašej pevnosti.
Opatrovník - manuál predáva majster Henley v meste Amaranthine.
B.1. Amaranthine
1. Predmestie
Po vstupe získavate kódex 102: The Port City of Amaranthine. V krabici v dome napravo je zničený denník (dar). Pri druhom dome postáva Podozrivá osoba. Povie vám, že by pre vás mala nejakú prácičku a odbehne. Ak chcete, tak choďte za ním a prijmite vedľajšiu úlohu „Pašerákov beh“. Naľavo je políčko, na ktorom je krabica Homerove hračky, v ktorej je Zvoncový obojok (dar). Pri dome za políčkom sú ďalšie dve truhlice, jedna zamknutá.
Za domom, pri ktorom stála podozrivá osoba, postávajú Colbert a Micah. Pohovorte si s nimi kvôli úlohe Posledný z Légie. Dajú vám polohu trhliny, v ktorej okolí objavili Temnorodov.
Oproti Colbertovi je strom, ktorý si môžete prezrieť s Andersom. Ten sa teší slobode, tak sa spýtajte, či to bolo v Kruhu Mágov tak zlé a dodajte, že musí byť lepší spôsob, ako nakladať s mágmi (+3). Dodá, že chce len ženu, jedlo a možnosť vrhať blesky po bláznoch. Ak ste žena, tak povedzte, že kočka je už tu (+10), inak povedzte, že má dosť nízke ciele (+6). Inými možnosťami si ho samozrejme môžete odpudiť.
Prejdite bránou do centra. Tam sa vás pokúsia zastaviť a prešacovať kvôli pašeráctvu, no zasiahne dôstojník Aidan, ktorý vo vás spozná veliteľa Šedých strážcov. Od Aidana môžete prijať úlohu „Zákon a poriadok“.
2. Stredovýchodná časť mesta
Naľavo sú obchodníci, Glassric, Octham a Henley, u ktorých môžete nakúpiť zbrane a rozličné veci. Na predaj majú Zlatú vázu (dar), Snežnú guľu (dar) a manuály Legionársky prieskumník, Dalishský Strážca a Duševný Bojovník.
Tu pri obchodníkoch narazíte aj na Delilah, Nathanielovu sestru (ak je Nat s vami a prijali ste jeho úlohu v pevnosti). Proste ju stretnete a oni si odbehnú pokecať. Keď sa vráti, tak je prekvapený z jej postoja voči ich otcovi. Povedzte mu, že dostal, čo si zaslúžil, alebo že prečo by jej neveril a potom dodajte, že to nebola jeho vina a tým ho vcelku upokojíte (+6).
Na konci obchodníckej štvrti je Kendrick, pri ktorom je tabuľa gildy obchodníkov s voľnými úlohami. „Obchodnícky tovar“, „Maferathove monumenty“, „Stratený meč Sera Alvarda“ a „Držte z dosahu detí“.
Úlohu „Držte z dosahu detí“ môžete splniť hneď. V meste sa objavil antivanský jed. Obchodníci tvrdia, že s tým nemajú nič spoločné, ale chcú, aby zmizol z ulíc. Jedna fľaška je na vozíčku pri vstupe do strážnice, oproti severnej bráne. Ďalšie dve majú na stoloch obchodníci Majster Henley a Glassric. Posledná štvrtá je na vozíčku pri južnej bráne, v ktorej stojí Aidan. Naľavo od nej sa zhovárajú dvaja obyvatelia mesta. Keď máte všetky štyri, odovzdajte ich Kendrickovi za 7 zlatých.
Pri tabuli s úlohami obchodníkov stojí aj Mervis, s ktorým si pohovorte pre posun v úlohe Cesta Spravodlivého. Povie vám, kde dochádzalo k najviac útokom.
2. Severovýchodná časť mesta
Vyjdite vyššie k severnej bráne z mesta. Tam sú dve truhlice, jedna zamknutá. V tej odomknutej je Cievka Vlny, ktorú si vezmite.
Prejdite si ďalej ku krčme. Pred krčmou je tabuľa s vyvesenými plagátmi, prezrite si ju a ozve sa Oghren s tým, že niečo chytil. Povedzte mu, že to podľa vás čoskoro prejde. Viní z toho nápoj pri obrade prijímania, tak len dodajte, že ho nik nenútil vypiť celú čašu (+4).
Vybehnite na terasu povyše krčmy. Je tam socha, ktorú si môžete obzrieť s Nathanielom. Mrzí ho, že tam dali novú sochu, namiesto sochy jeho predka, ktorý pomohol kráľovi. Povedzte mu, že skúsite mesto presvedčiť, aby ju nahradili (+3) a keď sa potom hnevá na otca, povedzte mu, že teraz je na ňom, aby opäť prinavrátil slávu ich menu (+6).
Pred vstupom do chrámu je tu tabuľa, kde môžete prijať úlohy chrámu. „Zo živého dreva“, „Lov na slabých“, „Mimo kontroly“ a „Dar liečebnej sady“. Poslednú z týchto úloh môžete splniť hneď, stačí odovzdať cirkevníčke pri tabuli 5 liečivých balíčkov (Injury Kit). Pri tabuli je aj črepník s kvetinou (dar). Ak ste Wynne nezabili v pôvodnej hre, tak tu na terase stojí aj ona. Pohovorte si spolu. Nejaví žiadny záujem sa k vám pridať, ani vás len pozvať na večeru, napriek všetkému, čo ste spolu prežili. Ale má na vás prosbu, aby ste sa pri vašich cestách obzreli po jej kolegyni Ines, ktorá sa nevrátila z Chodiaceho lesa, „Botanička Ines“.
Vojdite do budovy chrámu. Naľavo od dverí je truhlica na straty a nálezy a v nej je Pletená šatka (dar). Je tu ešte pár truhlíc na vyrabovanie. V zadnej časti naľavo je knižnica - kódex 59: Pilgrims and Amaranthine a v zadnej časti napravo je v kope kníh Prázdny denník (dar). Medzi lavicami sa modlí Alma. Oslovte ju a spomenie, že sa jej stratil manžel, „Kým nás smrť nerozdelí“.
3. Krčma
Vojdite do krčmy Koruna a Lev. V miestnosti napravo je krabica, v ktorej je Sladová fľaša (Mackay´s Epic Single Malt, dar) a na stole olej, ktorý si tiež vezmite. Pri vstupných dverách je tabuľa, na ktorej môžete prijať úlohu „Siroty Pohromy?“. Úplne prosté, do urny pri tabuli stačí vložiť 50 strieborných, čím prispejete na siroty, ktoré stratili rodičov pri Pohrome Temnorodov a zároveň tým splníte túto úlohu.
Oslovte krčmára a spýtajte sa na Kristoffa. Dá vám kľúč od jeho izby. Na poschodí postáva Sorcha, pomocníčka z krčmy. Môžete prehodiť pár slov o Kristoffovi aj s ňou, krčmár spomenul, že sa zhovárali. No nič podstatné sa nedozviete. Pred jeho izbou je na zemi kniha - kódex 101: The Crown and Lion. V susednej miestnosti sú knihy, v ktorých sú dva recepty na jedy. Vojdite do jeho izby. Na stolíku je jeho denník - kódex 243: Kristoff´s Journal. V odomknutej truhlici nájdete Kristoffovo memento (dar) a v zamknutej truhlici je prívesok Duchovný pás (+3 Obratnosť, +3 dôvtip, +15 prirodzená odolnosť a +5 duchovná) a list od Aury, jeho ženy - kódex 258: A Letter from Aura. Napokon si pozrite na stene mapu Fereldenu, z ktorej zistíte, kam sa vydal a posuniete sa v úlohe Tiene Čiernomočiaru.
4. Starý sklad (Andersova sloboda)
Pri severnej bráne, povyše krčmy postáva elfka Namaya. Oslovte ju, keď je s vami Anders. Pohovoria si. Ona pre neho zisťovala, kde je nádoba s jeho krvou, ktorú odoberajú mágom, aby ich mohli v prípade úteku templári nájsť. Našla ju tu v starom sklade v meste. On ju chce dostať, napriek tomu, že je teraz Šedým strážcom. Podporte ho v tom, že ho nemali ovládať (+5). Sklad je v ulici s obchodníkmi, rovno poniže Glassrica.
Vojdite do skladu. V prvej miestnosti presnorte truhlice, nájdete tu výbavu pre mága (Lorekeeper´s Mittens, Lorekeeper´s Boots, Blood Promise, Lorekeeper´s Cowl), nejaké magické palice a fľašu Aqua Magus (dar). V druhej miestnosti čaká pár templárov, ktorých vedie templárka Rylock. Nastražila pascu a teraz žiada, aby ste jej vydali Andersa. Tvrdí, že v prípade apostátov presahuje jej právomoc aj korunu, aj Šedých strážcov, keď sa oháňate tým, že to povolil vladár a že je Anders Strážca. Takže môžete Andersa vydať (je to bez boja, no strácate túto postavu natrvalo, čo zrejme nechcete, keď ste ho doteraz mali), alebo bojovať a zabiť ich (takže povedzte, že Anders bol doteraz dobrým spojencom, +16). Po boji vám Anders poďakuje, tak povedzte, že ste priatelia a priatelia si pomáhajú (+16).
Po boji môžete preskúmať aj zadnú miestnosť. Je tam kniha Lýrium: Hlas Stvoriteľa (dar).
B.2. Vedľajšie úlohy mesta Amaranthine
1. Stráže vs. Pašeráci
V meste môžete prijať dve úlohy, „Zákon a Poriadok“ od veliteľa stráží Aidana a úlohu „Pašerákov beh“ od Podozrivej osoby, ktorú stretnete na predmestí pri prvom vstupe do oblasti. Vyberte si, komu chcete pomáhať, pretože hoci môžete prijať obe úlohy, splnenie jednej zruší tú druhú a jej príslušníci sa s vami prestanú zhovárať. Takže ak pomôžete strážam zabiť pašerákov, pašerácka úloha sa zruší a pašeráci sú vám nepriateľskí a samozrejme naopak, ak